24 oktober 2010
Trådstartare
bobafett skrev:
ZonaX skrev:
bobafett skrev:
köp en A100 turbo istället för att 'sabba' den fina du har...dom brukar inte vara så dyra...så kan du även lyfta över allt till din bil....
en A100 me turbo o mekaniskt insprut klarar ca 1bar o det ger på en MC1 alt,.MC2 motor(dvs 10v turbo motorn) ca 220-230hkr me orginal grenrör o IC...förbättar man grenröret så blir det lite mer....
ska du ha mer än så?...byt till MS..då det mekaniska insprutet e hopplöst att hålla på med...
Har kollat efter A100 turbo men det är ju ingen vanlig bil precis, och då menar jag inte C3 utan C2.
Du vet dock inte om A100 turbo C3 också har mekaniskt sprut? Isåfall hade det ju varit nice att kunna byta motor bara och slippa dra massa ny el om det är elektroniskt det vill säga?
Du har inget tips på annat man skulle kunna gör med den annars? Har en likadan till nämligen som skänker sina organ.
alla turbo me 10v har mekaniskt prut...blev elektroniskt när dom blev 20v, jag skulle lätt satsa på en C3a me mc1 el. mc2 motorn...dom e lite mordernare än dom turbomotorerna som satt i C2n...MC motorerna har hydraliska lyftare bla...dom har lite mindra HK än dom första me det fixas lätt me ett chip o WG fjäder i från NASCOM.se...jag körde me det o det gick som faan...
T.o.m vilken årsmodell sitter mc1 eller mc2 motorn i då?
PMPerformance skrev:
går ju att turbo konverta den som den är och bara ladda lite och koppla ett par extra spridare så kan du ladda mer
Hade tänkt ett ladd på ca 0.5-0.6 bar isåfall.
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX