3922
Sök

Biltransport.

27 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
Hittat en riktigt fin bil på nätet.
Men den finns långt upp i sverige och jag frunderar på att köpa den via telefon.

Är det någon som gjort något liknade som kanse kan dela med sig av sina erfarenheter?

Rwd

1 436 Inlägg
24 oktober 2010
DU måste ju ändå hämta den? Lägga in en handpenning, åka upp och kolla, betala på plats och ta med den hem?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 268 Inlägg
24 oktober 2010
Janbanan skrev:
Hittat en riktigt fin bil på nätet.
Men den finns långt upp i sverige och jag frunderar på att köpa den via telefon.

Är det någon som gjort något liknade som kanse kan dela med sig av sina erfarenheter?

Du är alltså lite osäker på hur bilen är när du ser den? Jag tror inte det finns nåt generellt svar. Kanske svarar bara dom som är nöjda med att självklart ska du köpa per telefon eller så svarar bara dom som kanske blivit lite lurade och varnar dig för denna typ av affärer. Man får nog lita lite på sitt eget omdömme i detta fall.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 337 Inlägg
24 oktober 2010
Du känner ingen i närheten som kan svänga förbi och titta på den?

27 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
Första tanken var att åka upp via flyg, det var svidyrt så det gick bort.
Andra tanken var att bila upp, men det är en jävla bit att åka  (Göteborg till sundsvall).
Jobbar mycket så det kan var svårt att få tid till den resan.

Så det ända jag kände som en ide var att köpa den på distans och anställa en transport firma att köra ner den.
Men som sakt det känns lite lurigt att göra affärer via telefon.
Senast redigerat av Janbanan (24 oktober 2010)

Rwd

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 268 Inlägg
24 oktober 2010
Janbanan skrev:
Första tanken var att åka upp via flyg, det var svidyrt så det gick bort.
Andra tanken var att bila upp, men det är en jävla bit att åka  (Göteborg till sunsvall).
Jobbar mycket så det kan var svårt att få tid till den resan.

Så det ända jag kände som en ide var att köpa den på distans och anställa en transport firma att köra ner den.
Men som sakt det känns lite lurigt att göra affärer via telefon.

Du kan ju chansa, det kan ju bli väldigt lyckat!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Sök