Byggs om från helt orginal till en bil utöver det vanliga man ser på en parkering . Drifting kommer det andas o bilen kommer användas brutalt o hårt som den ä värd att behandlas ?
så då har man fått passform efter delat fronten på mitten och fyttat den endel och höjt fästen och massor med så pill nu skall man bara få den slät och fin med och kapa upp et stort hål för ic med
då har man kapat och byggt om hela fram skärmen i bakkant vid tröskel byggt tröskelfäste och även knackat dörren så den är lite ut tryckt i nederkant mot nya sidokjolen .
tröskell främredel inplastade bultar så den sitter ordenkligt mot skärm
en liten helhets bild som bonus suddig dock bilden är fårn 9 dec så lite mer har hänt
har börjat passa in skärm mot sidokjol på vsida nu med framtill dock sämre skick på sidokjol lite snevriden men det får man fixa till
sen har jag även suttit och funderat på hur jag skall lösa infästning tröskel mot bakskärm blir nog kapa up lite av bakskärm så väntar med det nu ett tag ska smi i hop hela front partiet först tänkte jag framskärmar front huv sidokjolar mot framskärmar till 100 % så skall det grundas sen tänkte jag så det är klart så blir det bara arbeta vidare bakåt bättre lägga upp en plan nu tänkte jag så man får struktur på arbetet !
har även börjat gjuta om en panel för 3mätare till polarens evo 9a som kommer komma upp som bonus sen hehe nåon som behöver nått litet eller stort i glasfiber eller hjälp med gjuta forma eller nått sånt så säg till så kan vi nog lösa nått mvh thomas
så då dåligt med update mycket annat nu vid jul bara skall tillgaraget imorgon en sväng se fall jag får lite gjort då alla fall. här kommer alla fall några nya bilder på grundade framskärmar och en sponslogga som reklam underbygget o lite annat skoj
bild på ena skärmen båda fram skärmarna är 99 % klara bara några porer och små saker men slät och fina nu så grundade dom lite som ni ser är dom inte breddade då det eventuellt inte blir någon breddning fram då jag ser att bilen har riktigt fina former nu och vill helst inte spacera för mkt fram bland annat
så då har man börjat bygga om fronten inga stora fula blinkers i fronten kapat upp hålet för ic skall gjuta ut kanten lite i hålet och få den slät senskall den grundas då börjar frontpartiet bli klart alla fall
Nu lite bonus jobb åt Waltersson här på garaget evo 9 konsolbygge
laggtigen öve hålet där radioenheten var och sätter den neranför istället där det bara var ett fack org
lite slipning och hålsåg så blev det så här
nu provmont bilen ser grmt bra ut tycker jag allfall tror waltersson är nöjd med ! bara lack kvar nu
dåligt med komentarer det sista hoppas ni inte blir utråkade av bygget nu så nu kommer mer bilder som visar vad som hänt i dag bilderna får tala för sig
klossning för få bort alla ojämnheter
efter klosssning finspackling och lite små justeringar börjar högertröskeln blir bra nu skall bara bakskärm och sidokjol matchasihop lite granna men kommer bli kanon
så högersidan framtill börjar bli klar och baktill är under uppbyggnad med så hela högersidan börjar närma sig slutet dock lite kvar på innerskärm bak då ja byggde om hela fästanordningen för tröskeln baktill motskärm
grymt arbete! Alla linjer ser raka o fina ut, passform! Eftersom du kanske inte skulle bredda skärmarna, så kanske du kan göra ett vent i skärmen? Vilken färg har du tänkt nu då?
Tack lilebror alla komments uppskattas o till timmyboy vent har jag funderat på lite men vill inte bryta av så hårt från org linjerna pånskärmarna för behålla lite org känsla ett otränat öga ska ej se att den är ombyggd så mkt som den är omduförstår . Färg. grafitgrå, audivit,eller tips?