3154
Sök

Byte av orginalstereo Audi A4

34 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
Tjena!
Har precis varit och köpt mig en Audi A4 1.8t Avant -02 som har orginalstereon kvar.
Nu är det såhär att jag vill mer än gärna byta ut denna stereo då jag funderar på att koppla
in både baslådan och slutsteget som jag har liggandes. Någon här som vet ifall man kan lämna in
bilen till någon firma för att ta bort orginalstereon då jag vet att de inte är så lätt att få ut den om man inte har "special verktyg" för detta. Kan ju också säga att jag bor inom Västerbottens län. Så tips om firmor eller likande som gör bilstereo byten inom västerbotten/jämtlands län vore schysst.

Mvh /Rickard

34 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Dessa brukar ha lågnivå. Du har kanske redan originalsuben som sitter höger bak i skuffen?

Har kollat lite tidigare men tror inte att jag såg någon orginalsub, men ska ta och kolla upp det senare under kvällen så jag vet säkert. Däremot så är det ju så att jag vill kunna spela mp3 skivor och det är just därför jag vill ha bort orginalstereon så jag kan koppla in en som kan det. smile

34 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Aha, okej, då kan du ta bort den själv med såna här:
http://www.incarexpress.co.uk/view_prod … rtno=PC593
Det behövs 4 stycken.

Jovisst jag vet att man kan köpa såna där för att få ut stereon, men de var ju inte riktigt det jag ville ha hjälp med då jag började denna tråd, utan de var ju mer att jag vill vete ifall de fanns några firmor runt västerbotten som sysslade med bilstereo montering etc, så man kunde leja bort det för minsta krångel. :p

34 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Nåja, avsikten var god iaf och det jag ville framhålla var att det inte är direkt svårt att göra detta själv.
Hursomhelst, de enda jag kommer och tänka på är Nårdik:
http://www.nardik.se/

Jodå nog förstår jag att dina avsikter var goda, näe de är säkert jätte lätt att göra det själv det tror jag. Men det känns som att jag inte orkar lägga ner en massa tid på att försöka göra det själv. Men beroende på hur det ser ut med firmor inom västerbotten som kan göra detta så får jag väl kanske göra det själv ändå innan slutet smile Men jag tänkte, det finns isåfall inga svenska sidor som säljer just dessa verktyg?

34 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Alla butiker som säljer Autoleads produkter kan ta hem dessa åt dig.
Seastreamsgarage.se, Brl.se, Ljudstudion.se, Blekingebilradio.se bl.a.
De heter PC593 hos Autoleads.

Edit: Såg att Nårdik också har deras produkter.
Annars så kan du sladda förbi din lokala Vag-verkstad och köpa/låna sådana.

Aha ja just de ja smile Ja men tack så mycket för dina svar!

34 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Lugnt vettu, får du för dig att göra detta själv så kan du få mer support.

Ska ha det i minnet smile

Sök