Golfen bör vara en liknande konstruktion som min Passat -95...Om du skall byta drivknut på passagerarsidan så kan detta göras (iaf på Passat) utan att man behöver lossa nåt mer än själva muttern som håller drivknuten (har ej bytt på denna sida själv men det påstås att det skall räcka). På förarsidan gör man som så att man lossar först mutterna som håller drivknuten. Sedan skruvar man ut de 3 skruvarna som håller den nedre spindel-leden. Därefter vinklar man undan fjäderbenet o drar ur drivknuten, det underlättar att ha fullt rattutslag åt vänster. Slå loss drivknuten, observera plastdistansen samt stålbrickan bakom (iaf på Passat). Fetta in knuten redigt, montera med ny damask. Sätt sedan ihop o klart, tar max 1 timme att göra.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure