Jävla snygg lack du fick på insuget, riktigt najs Av de två par lyktor du har, tycker jag du ska köra med de orörda. Men snyggast, skulle nog bli om du rödtonade de helt
Kan hålla med dig ang lyktorna men måste erkänna att jag tycker de ser bättre ut i verkligheten, men dom börjar helt klart bli lite smått slitna Om jag fixar ett par lyktor då kan du få tona dom åt mig
Mvh
Absolut, fixar du färgen så!
Matte- Tycker svarttonat pajjar "80-talsstuket", som någon nämnde tidigare. Rött ser sportigt, men samtidigt ganska fabriksgjort ut. Svarttonat kopplar jag till finska, rostiga och sönderkörda bimmers...
Fått lite gjort idag också. Gjorde klart de sista med toppen och kolla så att alla ventilerna tätade
Var två avg som läckte lite, fick slipa lite till sen så vart de tät överallt!, nu kan man kasta dom där jäkla slippinnarna åt skogen! för den här gången
Slipat lite på flänsen till grenrören då dom måste ha slagit sig vid svetsnign förr, men nu så ska de bli rakt å tät
Nypolerade kammen, Tack brorsan!
Generatorn fick smaka på stålborsten
Spridare från 535an (194cc)
Ihopmontering, Klarrt!
Fick också tillbaka tråget ikväll fördigsvetsat å allt
För övrigt så sitter alla kolvar på plats i motorn nu, dock så hände de en grej vid monterningen , klumpig som man är så tapade jag ena lagerhalvan till ena staken som for i golvet så de vart en reva i lagret!! , började direkt fundera om man hade ställt till de så man skulle få köpa en helt nu sats med alla lager för 900spänn + frakten!, men som tur var hade PPF lager låg löst så kunde få köpa endast en lagerhalva för en mindre peng. Dock så har jag inte fått hem lagret än så motorbygget står still den här helgen också
Imorgon ska vi ut å roa oss på isen igen så blir nog inte så mycket i garaget.
Haha, ja... varannan bmw man ser i Finland är riktiga brunkhögar med svarttonade lysen och raka rör =p
Härligt att insugspaketet är på plats! Kan man lira på enbart större spridare och luftfilter utan att bilen går fett, eller byter du även lmm?
För du skulle väl köra turbofritt i sommar?
Eftersom dom bara är på 194cc så ska de inte vara några problem, 194cc ska räka till 194Hk men om bilen går för fett så får man väl trixa med Lmm å kanske köpa en btr? Vet dom kört med liknande motorvolym på orginal spridarna å de har funkat, så tycker inte att de ska vara några problem.
Haha, ja... varannan bmw man ser i Finland är riktiga brunkhögar med svarttonade lysen och raka rör =p
Härligt att insugspaketet är på plats! Kan man lira på enbart större spridare och luftfilter utan att bilen går fett, eller byter du även lmm?
För du skulle väl köra turbofritt i sommar?
Eftersom dom bara är på 194cc så ska de inte vara några problem, 194cc ska räka till 194Hk men om bilen går för fett så får man väl trixa med Lmm å kanske köpa en btr? Vet dom kört med liknande motorvolym på orginal spridarna å de har funkat, så tycker inte att de ska vara några problem.
Idag har jag å brorsan plockat ihop toppen med allt där till , riktigt kul att äntligen börja plocka ihop skiten
Lite bilder
Fick bygga om lite
Den insmorda kammen på plats
Satte också i tätningarna i fram å bakkan på toppen
Tyckte dom iframkant inte höl sig nere riktigt så drog några tvingar som får sitta å hålla dom nere över natten, drog lite packningstätning/klister på dom också.
Fick lagerhalvan till sista vevstaken idag så finns ju en risk att de blir en del skruva i helgen , men först ska nya växellådan upp på brorsans caddy
Har varit dåligt med uppdate men har faktiskt fått lite gjort den senaste tiden
Pillar i o-ringarna, väldigt kul pyssel
Fick hem lite nya grejor från schnidman
Stödlager till kardan och fönstervev
Momentdragning av stakarna
Hängde upp motorn i motorlyften för att kunna montera kåpan runt veven på baksidan
Högflödes pumpen monterad å dragen med moment
Tråget monterat med nya packing å packnngsklister
I med alla arp bultarna
Toppacking
Toppackningen sprayades med detta, dyrt med väldigt klibbigt skit så ska nog funka bra
Toppen på
Dras med moment i olika steg
Fick göra ett "special verktyg när bulten till kammen skulle dras^^
Kamremmen på , å maskin gick runt utan problem
Ställde ventilspelet också, 0.25
Ännu ett till "special" verktygt
Snyggade till de med lite färg å klistermärke
Monterade nya stödlagret, men när kardanen skulle monteras ikäll så passade de inte med nya stödlagret , bygge mera uppåt än de gammla! så stödlagret tar i kardan tunneln, antigen så beställde jag fel eller så skickade dom fel!, aja ska kollar mera på de där imorgon, Ska lösa sig till helgen för då ska motor och låda i!
Åhåhåå! Det går undan när bröderna-grus skruvar:D Kalaskul att se, fin putts på grejerna me. Inte dåligt med kärlek ni lade ner på spec-verktyget då, gillas! Uppstart i helgen?!
Aa vart jävligt fint , sälja på ebay kanske hah. Vet inte, hoppas på de, ska ställa i motor å låda imorgon om allt löser sig , dock så ska min hjälpredan iväg å roa sig hela lördagen så får skruva själv tydligen
Aa vart jävligt fint , sälja på ebay kanske hah. Vet inte, hoppas på de, ska ställa i motor å låda imorgon om allt löser sig , dock så ska min hjälpredan iväg å roa sig hela lördagen så får skruva själv tydligen
Mvh
Men vadå... En slav ska inte roa sig! Du ger honom för mycke utrymme Lycka till, lite smör på lådan så glider den nästan i av sig själv
Aa vart jävligt fint , sälja på ebay kanske hah. Vet inte, hoppas på de, ska ställa i motor å låda imorgon om allt löser sig , dock så ska min hjälpredan iväg å roa sig hela lördagen så får skruva själv tydligen
Mvh
Men vadå... En slav ska inte roa sig! Du ger honom för mycke utrymme Lycka till, lite smör på lådan så glider den nästan i av sig själv
Hur sänkte du ratten riktigt? Fint projekt, E30 är verkligen kanon! Ska följas!
Själva rattstången sitter med två nitar under instrumentpanelen, borrade ur dom så åkte rattstången ner, sen gjorde jag distanser på ca 25mm tror jag å lade mellan rattstången å fästen som sitter under insutrumentpanelen, drog fast de med nya lite längre m8 bultar