3315
Sök

Hur många lastbilschaufförer finns de på Garaget? "Vilka ska på trucker meet i helgen?"

37 Inlägg
6 maj 2012
NightCruiser skrev:

Ett tips om du inte visste om det, håll nere pilknappen (Den riktad mot dig) till färddatorns meny i 3-5sek så slocknar felmeddelandena helt... Det piper till när det slocknat.
Avskyr att köra runt med en lysande gul ruta.

Mvh

Oh, visste faktiskt inte det. Tack för upplysningen det är ganska irriterande och köra runt med "SLÄP UTAN ABS" bla bla:P

809 Inlägg
6 maj 2012
Varför du blev lastbilschaufför?
funnits intresse för stora bilar och åka på vägen i många år kom i liten ålder för dom flesta i familjen jobbar med att köra wink
Vart du jobbar?
just nu jobbar jag på Kinnarps AB. köra bil och släp (kallar det för husvagn dock)
Hur länge du har jobbat inom yrket?
1 år ungefär nu så ganska ny änsålänge wink
Och vart du tog C-Ce kortet mm mm.
fick BE CE YKB ADR Kran m.m på Bräckegymnasiet i göteborg smile

dålig bild men det var det bästa jag hade för stunden smile

http://img703.imageshack.us/img703/8783/img0209zi.jpg

MvH tommy

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
6 maj 2012
Galisheno skrev:
sthlm_145 skrev:
Måste fråga. Är det någon som åkt på att dom inte har YKB? (bötesfälld av polisen)

Tja Patrik:), antog det var du då jag såg dina bilar;), vet inte om någon åkt fast faktiskt men dem som tagit körkort efter 2009 lär få dryga böter om man åker i en kontroll. Dock så slipper du böter om du kör dina egna saker, men så fort det handlar om transport mot cash så blir det dyrt:P

som förare får du säkert ett bötes belopp och lämna bilen på plats som företagare kan trafiktillstånd och dyligt bli indraget för att obehörigt folk kör sen böter på de. källa Åkeri handboken som man får på YKB

sen är de inte långt kvar nu tills alla ändå måste ha de så.

37 Inlägg
6 maj 2012
MrEricsson skrev:
Galisheno skrev:
sthlm_145 skrev:
Måste fråga. Är det någon som åkt på att dom inte har YKB? (bötesfälld av polisen)

Tja Patrik:), antog det var du då jag såg dina bilar;), vet inte om någon åkt fast faktiskt men dem som tagit körkort efter 2009 lär få dryga böter om man åker i en kontroll. Dock så slipper du böter om du kör dina egna saker, men så fort det handlar om transport mot cash så blir det dyrt:P

som förare får du säkert ett bötes belopp och lämna bilen på plats som företagare kan trafiktillstånd och dyligt bli indraget för att obehörigt folk kör sen böter på de. källa Åkeri handboken som man får på YKB

sen är de inte långt kvar nu tills alla ändå måste ha de så.

aa exakt det anses som allvarligt och köra utan YKB vad jag förstått:P, tog ykb för knappt 1 år sen, men ska redan snart påbörja första del kurs, då man inte vill hamna i stora "köer" då alla hoppar på kurserna om 4 år!

529 Inlägg
6 maj 2012
Bild på min nya arbetsplats!
Volvo FM500 -11
https://www1.garaget.org/gallery/images/23/22266/22266-8ab766b0adeb520a16b180085a59d507.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/23/22266/22266-24d3c02dbb519a55ee71c2dfc86e2048.jpg
Senast redigerat av JimpeBoy (6 maj 2012)

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

Chaufför
418 Inlägg
6 maj 2012
Galisheno skrev:

Fy nice, tanker är nåt man vill prova nån gång;)

Den  var fin

Kör Scania!!

11 Inlägg
6 maj 2012
Har jobbat i snart 2 år nu efter jag tog studenten. Vet inte riktigt hur man gör för att lägga in bilder men så här ser min bröd bil ut ^^,
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1603879

37 Inlägg
6 maj 2012
Mattias_850 skrev:
Har jobbat i snart 2 år nu efter jag tog studenten. Vet inte riktigt hur man gör för att lägga in bilder men så här ser min bröd bil ut ^^,

Riktigt fint ekipage:)

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
6 maj 2012
Galisheno skrev:
NightCruiser skrev:

Ett tips om du inte visste om det, håll nere pilknappen (Den riktad mot dig) till färddatorns meny i 3-5sek så slocknar felmeddelandena helt... Det piper till när det slocknat.

Mvh

Oh, visste faktiskt inte det. Tack för upplysningen det är ganska irriterande och köra runt med "SLÄP UTAN ABS" bla bla:P

Fast när det är luftförbrukning hög så kommer meddelandet tillbaka hela tiden. tongue Var alltid så på en av våra äldre scanior av ngn anledning.

/ichi

11 Inlägg
6 maj 2012
Galisheno skrev:
Mattias_850 skrev:

Kul att höra smile du körde för ett schenker åkeri va ? smile

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
7 maj 2012
ichibon skrev:
Galisheno skrev:
NightCruiser skrev:

Mvh

Fast när det är luftförbrukning hög så kommer meddelandet tillbaka hela tiden. tongue Var alltid så på en av våra äldre scanior av ngn anledning.

Säker att du höll inne knappen länge nog då? Annars kommer ju felmeddelandena tillbaka på ett par sekunder... Funkar iaf på timmerbilarna våra å trycka bort alla varningar som inte är röda, vilket är lite irriterade på morgonen när man ska sitta å lyssna på plingandet innan man fått upp trycket i släpet...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

37 Inlägg
7 maj 2012
ichibon skrev:
Galisheno skrev:
NightCruiser skrev:

Mvh

I morse hade jag faktiskt "Luftförbrukning hög" och då tänkte jag på det jag fick reda på här på garaget så jag prova och då försvann meddelandet:P

37 Inlägg
7 maj 2012
Mattias_850 skrev:
Galisheno skrev:
Mattias_850 skrev:

Japp, Stockholm:P, du är en Ö-vikare va?

Trucker
2 710 Inlägg
7 maj 2012
Galisheno skrev:
ichibon skrev:
Galisheno skrev:

I morse hade jag faktiskt "Luftförbrukning hög" och då tänkte jag på det jag fick reda på här på garaget så jag prova och då försvann meddelandet:P

Ska testa jag å nästa gång! wink O på alla meddelanden som inte är röda..

Fart missbrukare

11 Inlägg
7 maj 2012
Galisheno skrev:
Mattias_850 skrev:
Galisheno skrev:

Härligt smile hur långt upp kommer du som mest då ? mja. bor typ 10 mil nedanför. men nästan big_smile

37 Inlägg
7 maj 2012
Mattias_850 skrev:
Galisheno skrev:
Mattias_850 skrev:

Härligt smile hur långt upp kommer du som mest då ? mja. bor typ 10 mil nedanför. men nästan big_smile

Jag daglotsar förtillfället så jag kommer inte upp högre än Hallstavik typ och så långt som Linköping i söder. Känns bra just nu iaf, sen kanske det blir byten eller fjärr osv får se vad tiden säger;)

11 Inlägg
7 maj 2012
Galisheno skrev:
Mattias_850 skrev:
Galisheno skrev:

Jag daglotsar förtillfället så jag kommer inte upp högre än Hallstavik typ och så långt som Linköping i söder. Känns bra just nu iaf, sen kanske det blir byten eller fjärr osv får se vad tiden säger;)

Det låter riktigt lämpligt ju. byten måste ju vara helt okej också ju smile du kanske är som mig å inte kört så länge än å så ?

37 Inlägg
7 maj 2012
Mattias_850 skrev:
Galisheno skrev:
Mattias_850 skrev:

Det låter riktigt lämpligt ju. byten måste ju vara helt okej också ju smile du kanske är som mig å inte kört så länge än å så ?

Stämmer ganska bra, är rätt ny jag med. Har riktigt stort intresse om lastbilar osv, vissa tycker att jag överdriver ibland, men men om man gillar transport så. Gäller att vara positiv helt enkelt och det är alltid kul att bemöta nytt folk och andra chaufförer, som nu t.ex. på forumet tycker det är en ganska kul sak^^

11 Inlägg
7 maj 2012
Galisheno skrev:
Mattias_850 skrev:
Galisheno skrev:

Stämmer ganska bra, är rätt ny jag med. Har riktigt stort intresse om lastbilar osv, vissa tycker att jag överdriver ibland, men men om man gillar transport så. Gäller att vara positiv helt enkelt och det är alltid kul att bemöta nytt folk och andra chaufförer, som nu t.ex. på forumet tycker det är en ganska kul sak^^

Jopp, å är man ny så har man ju inte så höga krav heller. Man är bara glad att ha något att köra smile Haha vaddå överdriva. Det är ju bara en stor fördel om man trivs på jobbet big_smile jo. Denna tråd har varit död rätt länge. så kul den fick lite liv igen smile

Sök