3247
Sök

Tänkte bygga gren rör och avgas system till min Nissan almera funeringar kring detta

472 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
tjena vart och köpte en nissan almera sedan en 97:a tänkte byggt eget grenrör och avgassystem.
Tänkte mig lite grövre de sitter orginal 1 tum eller nått i den stilen har inte mätt,

tänkte bygga i två tumms är de för grovt för en orginal bil att de blir för lite motstånd för avgaserna?

sen funderade ja på att få tag på en race katalysator i 2 tum svårt ? dyrt ? dumt ? tips ? angående katten

nån ide på bra ljuddämpare i två tums storlekar för jag har suttit och letat eftermarknads delar till den här modellen antigen jag som inte skiver rätt eller så finns de typ en vinge och sänk fjädrar tongue

men skriv gärna en rad om ni har ider smile gärna seriösa svar tycker ni iden låter trög för att ni alldrig skulle få för att lägga pengar på en sån bil så behöver ni inte lägga dryga komentarer tack på för hand

MVH Jon Emilsson
Senast redigerat av jon_emilsson (29 oktober 2010)

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
29 oktober 2010
Har ni gått och köpt er en sån almera jag hade? Fint då tongue var noga med att kolla efter rost i trösklarna...  avgassystem på min almera var 2" i ytterdiameter.. grenröret är lite knepigt på dessa bilar då du har en förgrening som går till en stor knöl?? som lambda sonden sitter i.. vet inte vad denna knöl gör exakt vet jag inte.. det svåra är dock att hitta en färdig fläns till grenröret och det är knepigt att använda flänsen som sitter på orignal då detta är gjutet..

Sök