4001
Sök

Köpråd: Rolig ny bil (10-11) mellan 250 000 - 400 000

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 november 2010
#21
twin_cam skrev:
Rquired skrev:
twin_cam skrev:
Av de du skrivit i listan skulle jag välja subarun.

Om inte så stor bil är nödvändigt skulle jag dock välja en Impreza framför legacyn smile

Toyota och Subaru är troligen dom enda bilarna av de du nämt som du slipper problem om du planerar behålla den några år.

I och med att det ofta är just märkena Bmw, Subaru och Toyota (ink. Lexus) som brukar trängas i topp tre i diverse undersökningar om nöjda kunder, tillförlitlighet etc. så ser jag det knappast som en utopi att Bmw´n skulle vara en lika trogen kamrat som de japanska märkena.

Ett ex: http://www.e24.se/pengar24/bil-och-bat/ … 027715.e24

Nej absolut inte. Men verkligheten talar emot det tyvärr.

Dock är BMW inte de mest intensiva besökarna på verkstad av dom tyska bilarna. Men väl oftare än Toyota och Subaru.

Dock har BMW andra förjänster. Deras Dieslar är ju bara så sjukt underbara så det finns inte big_smile

Verkligheten, må så vara att statistik går att manipulera men att alla dessa undersökningar skulle vara missvisande är inte rimligt.

Av egen erfarenhet är jag inte överdrivet imponerad av japansk driftsäkerhet eller kvalité, de japanska bilar som funnits i min bekantskapskrets har visserligen varit bra men det har våra Bmw definitivt varit med.

Räknar man samman allt, har jag hellre ett mindre småfel (typ elfel) mer per år och kör Bmw än Toyota/Lexus eller Subaru. För större skillnad än så är det inte, sedan har det däremot förekommit en hel del skitfel på de japanska bilarna, inredningsdetaljer som gått sönder, klips som gett sig, och likande. Japansk byggkvalité känns inte bara billig, den är också billig och ett flertal fack, knappar etc har gett sig på tex. min mosters Lexus RX400h trots att den idag är två år. Att hela instrumentpanelen dog pga vattenläckage vid första regnskuren är troligen ett undantag men inget som förbättrat förtroendet direkt.

Väg Bmw´s något sämre pålitlighet mot japanska bilars tråkiga utförande och köregenskaper (Med undantag förstås), dåliga upplevda kvalité och dyrare service och reservdelar så är valet i mina ögon enkelt.

Japanska bilar hör definitivt till det mest felfria man kan köpa idag, men Bmw ligger på samma nivå om man räknar in helheten. Det tyder både undersökningar, antalet nöjda ägare och mina erfarenheter på i alla fall...
Senast redigerat av Rquired (3 november 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 738 Inlägg
3 november 2010
#22
master_lars skrev:
940RDALLE skrev:
volvo x60? Hört att det ska vara en jäkla komfort o pigg bil

Det är ju volvo såklart wink

XC60? Skojjar du? Pigg är den ju inte, oavsett motorval. Den piggaste är ju DrivE, och det säger väl en hel del om hur pigg bilen i fråga är. Komfortmässigt så är den väl ok, som en s40 typ. Slår ganska hårt i skarvar på essingeleden tex. Det som talar mot den, är att den inte får dra ett jota med vanligt B-körkort. Fast du ville ju ha en rolig bil, då faller väl de flesta svenssonbilar bort antar jag.

Skaffa en gammal Ferrari eller ngt. Sådanan kan du ju lätt hitta för under en 400 000kr.

Jag har alldrig kört en själv utan vi snackade om bilen på jobbet då 1 jobbarkompis fick provköra sin brors xc60! Och han var fruktansvärt imponerad av just den bilen! Enligt hans tycke var det klart bästa bilen han kört samt att han tyckte den drog på rätt bra! Detta var då disel varianten! Snygg inredning och satt bekvämt o kungligt tyckte han.

Men det är väll från person till person vad man tycker? Sen beror det ju på vad man jämför med ,och oftast jämför man ju inte med något man inte har provkört? Inte jag iaf o inte jobbar kompisen heller iaf! Men eftersom han sa sådär så måste ju xc60:n slagit hans egna ägda bil, en audi a4 lite nyare modell!

Varför jag angav just xc60 var om man kollar på vad TS är ute efter för bilar så var det mer åt "familjebil" hålet o inte en ferrari!


982 Inlägg
3 november 2010
#23
audi tt med tts paket smile fast kanske går lös på mer ??

Baron
184 Inlägg
3 november 2010
#24
xerox330 skrev:
Precis som rubriken säger, letar efter en rolig bil som har minst 150hk, som drar på ganska bra, skön att sitta i, praktisk osv.

Har kört bland annat dessa: Opel Insignia, Alla audi, alla bmw, alla toyota, några subaru, några mercedes, några volvo, saab, osv.

Och dom jag gillade mest var:

1. Toyota Avensis (177 hk)
2. BMW 520d (180hk tror jag)
3. Audi TDI 2.0 A5 (170 hk)
4. Subaru Legacy (150hk)


Alla har varit diesel och jag vill ha diesel.

Toyota körde jag idag och jag gillade den starkt, den kanske låter tråkig men jag tyckte inte det, snabb och bra koppling, drar på rejält, skön att sitta i

BMWn var riktigt grym med, snabb acc, väldigt snabb faktiskt, skön att sitta i

Audi har jag alltid gillat men den kändes ändå lite opraktisk jämfört med dom andra. Men annars ungefär precis samma som bmwn

Subaru var ganska rolig med men kändes inte lika rolig som dom andra. Lite gammal invändigt enligt mig
----

Toyotan eller BMWn skulle ju kanske vara något.

Var föreslår ni?

vad är det för bilar du tittat på ??
svenne bilar som alla i sverige kör, ingen skulle orka bry sig att glo en andra gång på dom standard bilarna ju, och rätt dåligt med hästarna tongue

sedan deisel ? wtf ?? du måste ju växla när draget kommer typ tongue

nu kolla jag bara blocket lite snabbt för kollar på film, men skulle den vara helt ny?

hatar japsar men en polare kollade på en 370 z
http://www.blocket.se/goteborg/Nissan_3 … _3&w=3
men är ju bensinare

http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_C … _3&w=3

2010, oxå bensinare

diesel e kebab, har hatat alla diesel bilar jag kört, äckliga tongue


Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 november 2010
#25
Nick666 skrev:
xerox330 skrev:
Precis som rubriken säger, letar efter en rolig bil som har minst 150hk, som drar på ganska bra, skön att sitta i, praktisk osv.

Har kört bland annat dessa: Opel Insignia, Alla audi, alla bmw, alla toyota, några subaru, några mercedes, några volvo, saab, osv.

Och dom jag gillade mest var:

1. Toyota Avensis (177 hk)
2. BMW 520d (180hk tror jag)
3. Audi TDI 2.0 A5 (170 hk)
4. Subaru Legacy (150hk)


Alla har varit diesel och jag vill ha diesel.

Toyota körde jag idag och jag gillade den starkt, den kanske låter tråkig men jag tyckte inte det, snabb och bra koppling, drar på rejält, skön att sitta i

BMWn var riktigt grym med, snabb acc, väldigt snabb faktiskt, skön att sitta i

Audi har jag alltid gillat men den kändes ändå lite opraktisk jämfört med dom andra. Men annars ungefär precis samma som bmwn

Subaru var ganska rolig med men kändes inte lika rolig som dom andra. Lite gammal invändigt enligt mig
----

Toyotan eller BMWn skulle ju kanske vara något.

Var föreslår ni?

vad är det för bilar du tittat på ??
svenne bilar som alla i sverige kör, ingen skulle orka bry sig att glo en andra gång på dom standard bilarna ju, och rätt dåligt med hästarna tongue

sedan deisel ? wtf ?? du måste ju växla när draget kommer typ tongue

nu kolla jag bara blocket lite snabbt för kollar på film, men skulle den vara helt ny?

hatar japsar men en polare kollade på en 370 z
http://www.blocket.se/goteborg/Nissan_3 … _3&w=3
men är ju bensinare

http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_C … _3&w=3

2010, oxå bensinare

diesel e kebab, har hatat alla diesel bilar jag kört, äckliga tongue

Men nu gillar han uppenbarligen dieselmotorer och sökte en bekväm, praktisk (och troligtvis ekonomisk) bil och du tipsar om den klassiska stor törstig motor/skottkärrechassi jänkaren? smile
Senast redigerat av Rquired (3 november 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 november 2010
#26
skalman1 skrev:
Rquired skrev:
Nick666 skrev:

vad är det för bilar du tittat på ??
svenne bilar som alla i sverige kör, ingen skulle orka bry sig att glo en andra gång på dom standard bilarna ju, och rätt dåligt med hästarna tongue

sedan deisel ? wtf ?? du måste ju växla när draget kommer typ tongue

nu kolla jag bara blocket lite snabbt för kollar på film, men skulle den vara helt ny?

hatar japsar men en polare kollade på en 370 z
http://www.blocket.se/goteborg/Nissan_3 … _3&w=3
men är ju bensinare

http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_C … _3&w=3

2010, oxå bensinare

diesel e kebab, har hatat alla diesel bilar jag kört, äckliga tongue

Men nu gillar han uppenbarligen dieselmotorer och sökte en bekväm, praktisk (och troligtvis ekonomisk) bil och du tipsar om den klassiska stor törstig motor/skottkärrechassi jänkaren? smile

Ja men i rubriken så står det ju:
rolig ny bil.......

Hittils i denna tråden så har det ju mest varit svenssonbilar.  hmm

En svenssonbil kan alltså inte vara rolig?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 november 2010
#27
skalman1 skrev:
En svenssonbil med diesel är inte vad jag klassar som roligt, nej.

Ok, oavsett om du ens kört de aktuella modellerna eller inte så är du fri att tycka vad du vill. Faktum kvarstår att de flesta i praktiken har roligare till vardags i dessa modeller än något gammalt vrak eller en omodern törstig jänkare. Dessa må ha hur mycket charm som helst men det dröjer inte länge innan man själv eller ens plånbok tröttnar på dem vid vardagsbruk och det är därför det brukar betecknas som entusiastbilar.

Därmed inte sagt att roliga, speciella och vettiga bilar inte exsisterar!
Senast redigerat av Rquired (3 november 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
3 november 2010
#28
Är ju ganska stor skillnad mellan en klassisk "bonnadiesel" och en modern turbodiesel, eller har jag bara drömt att Audi klarade sig ganska bra i Le Mans med just en TDi? Bara för att varvräknaren går till 4500 istället för 6500 innebär inte att den är vare sig slö eller tråkig... Skulle jag köpa en ny bil skulle jag definitivt gå på en diesel, bensinarna börjar ju mer och mer likna 125cc motocrosscyklar, dvs om man inte varvar som en galning så är de orkeslösa...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 november 2010
#29
skalman1 skrev:
Rquired skrev:
skalman1 skrev:
En svenssonbil med diesel är inte vad jag klassar som roligt, nej.

Ok, oavsett om du ens kört de aktuella modellerna eller inte så är du fri att tycka vad du vill. Faktum kvarstår att de flesta i praktiken har roligare till vardags i dessa modeller än något gammalt vrak eller en omodern törstig jänkare. Dessa må ha hur mycket charm som helst men det dröjer inte länge innan man själv eller ens plånbok tröttnar på dem vid vardagsbruk och det är därför det brukar betecknas som entusiastbilar.

Därmed inte sagt att roliga, speciella och vettiga bilar inte exsisterar!

Jag vet inte om det är mina bilar du syftar på med detta inlägget, men jag nämnde inte att biltypen jag gillar skulle vara bäst för TS.

Jag menade bara att det finna andra nya bilar som har det där lilla extra, Honda t.ex kör väl fortfarande med sina lite sportigare modeller osv.

Jag syftade inte på några eller någons bilar utan på bilar som av en eller flera anledningar är mindre lämpliga till vardags kontra vettiga "svenssonbilar".

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Baron
184 Inlägg
3 november 2010
#30
så min bil är ingen vardags bil enligt dig, går ju att hitta i mycket bra skick för 220k-260k

jag kan inte fatta hur man kan ha kul i en diesel bil, om det inte är en sådan v12 twinturbo typ för miljonen eller över tongue

jag kan köra min lugnt fram och tillbaka till jobb och när jag vill ha kul så räcker 400 pållar helt ok till det, hade kul som fan idag även efter fått stå stilla i 30 min och vänta på en polare med kablar(gammalt som gatan batteri) , gott att ha den powern under foten och trycka på lite, då släpper att bekymmer ju och man får ett fett smile över ansiktet

samma sak med en bil med under 200 hästar? och sedan diesel ?, uuuhuuhum nä tack, som företags bil kanske, skulle jag skaffa en lek bil som jag har istället för min goat så hade det blvit en gammal golf eller en ford sierra tongue
inte diesel hehe
Senast redigerat av Nick666 (3 november 2010)


Smålänning
7 887 Inlägg
4 november 2010
#31
Nick666 skrev:
så min bil är ingen vardags bil enligt dig, går ju att hitta i mycket bra skick för 220k-260k

jag kan inte fatta hur man kan ha kul i en diesel bil, om det inte är en sådan v12 twinturbo typ för miljonen eller över tongue

jag kan köra min lugnt fram och tillbaka till jobb och när jag vill ha kul så räcker 400 pållar helt ok till det, hade kul som fan idag även efter fått stå stilla i 30 min och vänta på en polare med kablar(gammalt som gatan batteri) , gott att ha den powern under foten och trycka på lite, då släpper att bekymmer ju och man får ett fett smile över ansiktet

samma sak med en bil med under 200 hästar? och sedan diesel ?, uuuhuuhum nä tack, som företags bil kanske, skulle jag skaffa en lek bil som jag har istället för min goat så hade det blvit en gammal golf eller en ford sierra tongue
inte diesel hehe

Hur många moderna dieslar har du kört?

En BMW 335d runt 09-11 är inte direkt varken slö eller tråkig...

Väl uppe i fart är jag inte förvånad om M3:an blir ifrånkörd...

Subarus Boxerdiesel är grymt pigg och trevlig.

Saab 1,9 TID är en skitrolig motor med turbokatraktär, så det finns lite turbolag big_smile

PSA:s lilla HDI på 90 hk (1,6 16v) i en lite bil är också småskoj smile

Volvos D5 är en soppasnål maskin, som också flyttar dom tunga klumparna utan större ansträngning...

EDIT: BTW: knappt ens någon USA-bensinåtta som kommer upp i vridet du får från BMW:s 3,5 liters dubbelturbodiesel.. I alla fall inte med samma förbrukning wink
Senast redigerat av twin_cam (4 november 2010)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Japanese Engineering
690 Inlägg
4 november 2010
#32
Älskar den prisklassen, Toyotan ska du glömma fullständigt då den inte alls är rolig, BMW är helt underbara bilar men prova MB E-Klass och C-klass med lite vassare motorer, För 415k kommer du få en riktigt rolig E-Klass wink

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

134 Inlägg
4 november 2010
#33
Vad menar ni när ni säger att en bil är tråkig? är det att inte bakhjulen släpper när ni kopplingsdumpar i rondellen framför alla moppepojkar påväg hemifrån jobbet?

En bil kan vara rolig på så många olika sätt. För att en bil ska vara rolig så spelar ju inte effekt någon roll, iallafall inte i mitt tycke då jag rankar bra traction före en större motor.

957 Inlägg
4 november 2010
#34
Volvos  D5 och T5 är  fan rikti  dålig  jag  drog en  S80D5  förnågon dag sedan   med min 190 hästas  honda  utan  problem   fick  släpa  gasen 2 ggr för den vara   seg som fan  och en  V50 T5
Enlig mej så  är de  flesta diselbilar  shet     bmw  335D   verkar  rör på sig det har ajg set men volvos och  sabb eh shet  enlig mej aillfall och för de  pengarna 250-400 000  kan  du  köpa  hur snygg bil som helst som är  bensinare   istället för att åka i en  sheten  disel
Senast redigerat av BadBoy89 (4 november 2010)


Smålänning
7 887 Inlägg
4 november 2010
#35
BadBoy89 skrev:
Volvos  D5  är  fan rikti  dålig  jag  drog en  S80  förnågon dag sedan   med min 190 hästas  honda  utan  problem   fick  slöpa  gasen 2 ggr för den vara   seg som fan
Enlig mej så  är de  flesta diselbilar  shet     bmw  335D   verkar  rör på sig det har ajg set men volvos och  sabb eh shet  enlig mej aillfall och för de  pengarna 250-400 000  kan  du  köpa  hur snygg bil som helst som är  bensinare   istället för att åka i en  sheten  disel

Men nu vill han ha en diesel, och ingen sketen bensinare som måste varvas ihjäl för att öht orka igång... (en smula överdrivet kanske, men många av dagens bensinare har dåligt bottendrag wink )

D5:an drog säkerligen inte fullt, och om han  gjorde det är det väll ändå inte konstigt att din Honda med 190 hk på vadå, 1400-1500 kg, drog ifrån en klump på 2 ton med 185 hästar...

Bensin är förlegat, det är diesel som gäller idag... Skulle jag köpa en modern bil som bruksbil (inte så troligt dock) skulle jag köpa en diesel med automatlåda.
Varför?
Dieslarna har prestanda som räcker och blir över.
Dom drar mindre än en bensinmodell med samma effekt, trots att den är snabbare.
Dom är miljövänligare
Dom slipper tändstiftsbyte
Dom går längre än motsvarande bensinare
Dom är starkare, vilket gör att man kan dra släp utan att bilen drar dubbelt så mycket sås som annars.

Bensinarna har inget att hämta bredvid en diesel... Min åsikt.

Nackdelen med diesel är att servicen blir så attans dyr på dom med partikelfilter, då dom kräver en specialolja med låg askhalt. I mobils fall kostar den över 200 kr/liter och en normalstor diesel som TS vill ha brukar rymma mellan 4,5 och 6,5 liter.

Det är dock det enda jag kan komma på... smile

EDIT: Tänk på stavningen också, inlägg bör vara läsbara iaf smile
Senast redigerat av twin_cam (4 november 2010)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 199 Inlägg
4 november 2010
#36
twin_cam skrev:
BadBoy89 skrev:
Volvos  D5  är  fan rikti  dålig  jag  drog en  S80  förnågon dag sedan   med min 190 hästas  honda  utan  problem   fick  slöpa  gasen 2 ggr för den vara   seg som fan
Enlig mej så  är de  flesta diselbilar  shet     bmw  335D   verkar  rör på sig det har ajg set men volvos och  sabb eh shet  enlig mej aillfall och för de  pengarna 250-400 000  kan  du  köpa  hur snygg bil som helst som är  bensinare   istället för att åka i en  sheten  disel

Men nu vill han ha en diesel, och ingen sketen bensinare som måste varvas ihjäl för att öht orka igång... (en smula överdrivet kanske, men många av dagens bensinare har dåligt bottendrag wink )

D5:an drog säkerligen inte fullt, och om han  gjorde det är det väll ändå inte konstigt att din Honda med 190 hk på vadå, 1400-1500 kg, drog ifrån en klump på 2 ton med 185 hästar...


Dom slipper tändstiftsbyte




EDIT: Tänk på stavningen också, inlägg bör vara läsbara iaf smile

En V70 väger inte 2 ton. MAX 1600kg.
Dem slipper tändstiftsbyte, byter istället glödstift.

Ang BadBoy89:s stavning så kan jag inte annat än att hålla med.


Smålänning
7 887 Inlägg
4 november 2010
#37
master_lars skrev:
En V70 väger inte 2 ton. MAX 1600kg.
Dem slipper tändstiftsbyte, byter istället glödstift.

Ang BadBoy89:s stavning så kan jag inte annat än att hålla med.

S80 har en tjänstevikt på nära 1900 kg wink

Och glödstiften byts när som går sönder, dom har ingen intervall. Och dom blir bara bättre och bättre! Har en mercedes som är kund på mitt jobb, samma glödstift nu i 20k mil smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Baron
184 Inlägg
4 november 2010
#38
twin_cam skrev:
Nick666 skrev:
så min bil är ingen vardags bil enligt dig, går ju att hitta i mycket bra skick för 220k-260k

jag kan inte fatta hur man kan ha kul i en diesel bil, om det inte är en sådan v12 twinturbo typ för miljonen eller över tongue

jag kan köra min lugnt fram och tillbaka till jobb och när jag vill ha kul så räcker 400 pållar helt ok till det, hade kul som fan idag även efter fått stå stilla i 30 min och vänta på en polare med kablar(gammalt som gatan batteri) , gott att ha den powern under foten och trycka på lite, då släpper att bekymmer ju och man får ett fett smile över ansiktet

samma sak med en bil med under 200 hästar? och sedan diesel ?, uuuhuuhum nä tack, som företags bil kanske, skulle jag skaffa en lek bil som jag har istället för min goat så hade det blvit en gammal golf eller en ford sierra tongue
inte diesel hehe

Hur många moderna dieslar har du kört?

1 En BMW 335d runt 09-11 är inte direkt varken slö eller tråkig...

Väl uppe i fart är jag inte förvånad om M3:an blir ifrånkörd...

Subarus Boxerdiesel är grymt pigg och trevlig.

Saab 1,9 TID är en skitrolig motor med turbokatraktär, så det finns lite turbolag big_smile

PSA:s lilla HDI på 90 hk (1,6 16v) i en lite bil är också småskoj smile

2, Volvos D5 är en soppasnål maskin, som också flyttar dom tunga klumparna utan större ansträngning...

3, EDIT: BTW: knappt ens någon USA-bensinåtta som kommer upp i vridet du får från BMW:s 3,5 liters dubbelturbodiesel.. I alla fall inte med samma förbrukning wink

ett tiotal har jag kört, ofta hyr bilar till jobbet

1, lol 6.3 från 0-100 är inte slött för dig ?
iofs så kör du en 100 hästars volvo så ½ av 0-100 tiden av din bil är asså inte slö då ?
min gamla trans am gjorde runt 5sekunder(ca 5.5) lol

2, men hallå, jag har åkt i D5:an flera ggr och känns inte som mycket att hänga i julgranen

3, försökte hitta en bmw med den motorn men kan inget om bmw och verkar finnas en miljon olika modeller, men hittade inte vrid på någon info
min ligger för tillfället på 542 Nm vilket kanske inte är så mycket, men jag kan fan rotera på jorden om däcken får grepp big_smile

nu tycker jag du skall ringa och fråga någon som kör racing eller nått och fråga om dom kör med diesel och vad dom tycker, har dom tööörbo får du ju jämnföra med tööörbo bensinare

senaste diesel bilen var någon bmw 1 nånting, helt värdelös, bottna gasen i tvåan, väntade, tittade på fingrarna ett tag, sedan efter vad som kändes som 10 sekunder så kom trycket men oj, 4000 varv nu, då skalljag ju växla, och efter växling slö som faaaaaaan igen tills efter 3100 varv tongue och 900 senare skall man växla, lol


edit:

the Man himself

Diesel-powered cars are an absolute and complete waste of everybody's afternoon. First, despite what everyone says, they are a lot slower than their petrol-driven counterparts.

big_smile big_smile
Senast redigerat av Nick666 (4 november 2010)


396 Inlägg
4 november 2010
#39
Även fast Nick666 totalsågar Bmwn så måste jag säga att jag har åkt med i en och den gick fan inte dåligt. Kanske berodde på föraren men jag fick känslan av att den var helt sjuk! Grymt bra drag!

134 Inlägg
4 november 2010
#40
Nick666: Vad har du för förbrukning på din "bruksbil"?
"men hallå, jag har åkt i D5:an flera ggr och känns inte som mycket att hänga i julgranen" Vad menar du med det? på vilket sätt är den dålig?

"min ligger för tillfället på 542 Nm vilket kanske inte är så mycket, men jag kan fan rotera på jorden om däcken får grepp big_smile "
Nä precis, vad spelar det för roll hur mycket Nm du har ifall du inte har något fäste? din bil är väl så framtung så fronten skrapar när du kör efter landsvägen?

Volvos nya D5a (185 hp varianten) är bland dom bäste volvo dieslarna som producerats som dels håller en låg förbrukning och en bra dragkraft när det används till omkörningar och när man ska dra släpvagnar.

Sen är det ju bara så att bensinens tid är förbi, tyvärr dieselns också men på den fronten ser det betydligt ljusare ut än så länge.

Till TS så tycker jag att du bör sneglar på VW Passat TDI Highline 4-motion, det är en riktigt bekväm bil med fina chassi egenskaper. Om du dessutom tar bluemotion så har du en väldigt ekonomisk bil, nackdelen är väl att du förlorar lite effekt men den duger gott och väl endå smile
Senast redigerat av Peete (4 november 2010)


Sök