3613
Sök

Bromsar Volvo XC90 -05

241 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Tjena.
Ska byta skivor och klossar runt om på en XC90. Årsmodellen är omkring 05, vet inte exakt.
Jag har hört att man måste ha en dator och någon speciell programvara för att få bilen att starta efter operationen.
Stämmer det?

4 824 Inlägg
1 november 2010
och varför i helvete skulle man behöva  koppla in datorn när man har bytt bromsar för? det va det dummaste jag hört på länge

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

32 Inlägg
1 november 2010
känns inte omöjligt... Min far bytte olja på sin bmw 540 efter det gick det inte att starta, då fick amn nollställa med dator.

1 043 Inlägg
1 november 2010
Nej det behövs inte.

241 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Jag vet att vissa bilar kräver nollställning efter ett ingrepp. Vet dock inte vilka.

Norpan1. Är du helt säker? Jag har ingen lust att inte kunna starta när jag är klar.

Någon som kanske bytt bromsar på en XC90 eller liknande modell, och vet att den inte behöver nollställas?

689 Inlägg
1 november 2010
Jag har bytt flera gånger på såna och nej man behöver ingen dator till dom.. De flesta nya VAGs kräver dock det

241 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Bagarn skrev:
Jag har bytt flera gånger på såna och nej man behöver ingen dator till dom.. De flesta nya VAGs kräver dock det

Tack som fan. Blir det ett ingrepp i slutet av veckan. TACK TACK !!!!

689 Inlägg
1 november 2010
Robino skrev:
Bagarn skrev:

Ingen fara, är de fram eller bak du ska byta? Handbromsen brukar kunna vara lite krånglig innan man får den att verkligen "låsa fast bilen"

241 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Bagarn skrev:
Robino skrev:
Bagarn skrev:

Ingen fara, är de fram eller bak du ska byta? Handbromsen brukar kunna vara lite krånglig innan man får den att verkligen "låsa fast bilen"

Ska jag vara ärlig är det inte jag som ska göra det. Är bara mellanhandeln mellan en kollega och en polare som ska göra bytet. Det är skivor och klossar runt om. Dock inte handbromsen. Några tips? eller förvarningar?

689 Inlägg
1 november 2010
Jahaa där ser man.. Ja kolla hjullager för dom byter man ju oftare än bromar på domdär bilarna tongue Brukar kunna glappa rätt friskt, tänkte eftersom att man ändå är där bak och river så kan man byta de samtidigt

241 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Bagarn skrev:
Jahaa där ser man.. Ja kolla hjullager för dom byter man ju oftare än bromar på domdär bilarna tongue Brukar kunna glappa rätt friskt, tänkte eftersom att man ändå är där bak och river så kan man byta de samtidigt

Kanon. Tackar för tipsen. smile Ska de till att det blir undersökt, och bytt om så behövs.

Off topic. Gillar Larmdosan till din s70. smile

1 043 Inlägg
3 november 2010
Köp även handbromsbackarna lätt att byta när skivorna är borta, lämna tillbaks dom om du inte behöver dom.

Sök