Tjena. Ska byta skivor och klossar runt om på en XC90. Årsmodellen är omkring 05, vet inte exakt. Jag har hört att man måste ha en dator och någon speciell programvara för att få bilen att starta efter operationen. Stämmer det?
Jag har bytt flera gånger på såna och nej man behöver ingen dator till dom.. De flesta nya VAGs kräver dock det
Tack som fan. Blir det ett ingrepp i slutet av veckan. TACK TACK !!!!
Ingen fara, är de fram eller bak du ska byta? Handbromsen brukar kunna vara lite krånglig innan man får den att verkligen "låsa fast bilen"
Ska jag vara ärlig är det inte jag som ska göra det. Är bara mellanhandeln mellan en kollega och en polare som ska göra bytet. Det är skivor och klossar runt om. Dock inte handbromsen. Några tips? eller förvarningar?
Jahaa där ser man.. Ja kolla hjullager för dom byter man ju oftare än bromar på domdär bilarna Brukar kunna glappa rätt friskt, tänkte eftersom att man ändå är där bak och river så kan man byta de samtidigt
Jahaa där ser man.. Ja kolla hjullager för dom byter man ju oftare än bromar på domdär bilarna Brukar kunna glappa rätt friskt, tänkte eftersom att man ändå är där bak och river så kan man byta de samtidigt
Kanon. Tackar för tipsen. Ska de till att det blir undersökt, och bytt om så behövs.