2487
Sök

Xenonkungen.se - Missnöjd

140 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Min bror och jag hade förra veckan beställt hem ett par BMW LED 2001-2007 ljus http://www.xenonkungen.com/se/art/bmw-l … r-3w-2.php från Xenonkungen.com/se/ till sin BMW 525i E61 Touring -05.

När jag fick hem dessa idag så monterade jag och min bror dem på en gång. När allting var på plats konstaterade vi att detta var en rent ut sagt katastrofal produkt!

När belysningen är på kan man knappt se att det lyser. Det värsta är att när man kör ute i trafiken, så blinkar folk att man ska sätta på ljusen, fast att de är på. Vi körde in bilen i garaget och där var det väldigt dålig styrka i skillnaden på de bilderna som Xenonkungen.com/se/ har lagt ut på sin hemsida. När Mekonomen i Växjö ringde till Xenonkungen.se för att påpeka produkten och berätta vad som var fel med den så hade de sagt "Ah, men det ska lysa så svagt".

Bilderna som är ute på nätet är enligt försäljaren på Xenonkungen missvisande.
Jaha, och här har man hållit på och byt ljus och monterat loss och monterat dit strålkastarna i onödan på grund av att information är missvisande och falsk. För att inte snacka om kostnaden för de här svaga ljusen.

Länkar till ett videoklipp där jag har lagt in bilderna med ljusen från Xenonkungen.se
http://www.youtube.com/watch?v=Zd0YgICF … r_embedded

Har någon annan råkat ut för detta på sin BMW?
Senast redigerat av STCCEDITION (1 november 2010)

140 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Kan inte vara fel... som jag skrev längre upp så sa de i Xenonkungen att dem ska lysa så svagt.. men ser du bilderna på deras hemsida kan du självklart se att det är ett stort fel?
De ville att jag ska köpa http://www.xenonkungen.com/se/art/bmw-h … -xenon.php för att se om den kommer hjälpa.. 2195 kr.

ingen aning
687 Inlägg
1 november 2010
ni kollade väl på bilderna före ni bestälde?
http://www.xenonkungen.com/se/art/bmw-h … -xenon.php här står det ju att deras 6 W led inte duger som DRL.. och dina/era var ju 3 W. hälften svagare..

även zebran har sina fläckar

140 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Men frågan är varför de lägger ut bilder på andra produkter än att lägga ut de produkterna som stämmer överens med beskrivningen...roll

ingen aning
687 Inlägg
1 november 2010
det står ju att bilderna är missvisande

även zebran har sina fläckar

140 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Nu verkar Xenonkungen.se ha ändrat på bilden från "6 W" till "3 W" .... märkligt

X40 Nordic
784 Inlägg
1 november 2010
Helt klart du som har missat något. Prova att ringa dom och var trevlig och fråga om du inte kan få byta till den starkare varianten. Har haft flera xenonkitt från deras sortiment och det har aldrig varit några problem. Sen att de lägger ut bilder på något som inte stämmer 100 med verkligheten är ju inte direkt unikt. Händer ju trottsallt i bland om man letar bildelar på nätet. Men står det att det kan vara missvisande bilder så har de inte gjort något fel.

140 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Men det är just det... dom har inte 6 W ens, men de har bilder som påstår att det är 6 W.. men nu verkar bilden visa att det är 3 W istället...

"Bilderna som är ute på nätet är enligt försäljaren på Xenonkungen missvisande."

Vad är det du inte fattar? När Mekonomen ringde till Xenonkungen så sa de att bilderna är missvisande.. det står inte på deras hemsida att de är missvisande.

Ifall de nu försöker ljuga med bilderna kan de åtminstone vara lite mer smarta än att skriva 6 W på bilden och sen skriver 3 W istället..

X40 Nordic
784 Inlägg
1 november 2010
Ring själv och prata med dem och förklara exakt det du har skrivit så löser det väll sig. Jag skiter personligen i vilket jag gillar deras produkter men jag tycker folk i största almenhet är för snabba med att snacka skit om företag på nätet.

140 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Givetvis snackar man inte skit om företag som har rätt beskrivningar och rätta bilder med beskrivningen. Men så som Xenonkungen.se håller på med bilderna så tänker man ju WTF håller de på med...

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 november 2010
m_a_c skrev:
Ring själv och prata med dem och förklara exakt det du har skrivit så löser det väll sig. Jag skiter personligen i vilket jag gillar deras produkter men jag tycker folk i största almenhet är för snabba med att snacka skit om företag på nätet.

Men om du skulle vara nöjd med att betala nästan 600kr för något som knappt lyser, och inte alls ser ut som på bilden på hemsidan så är det upp till dig, men jag är mycket tacksam över att jag fick veta hur xenonkungen egentligen är! Falska svin rent ut sagt. Kollar man på länken idag, står det enda om att det lyser inte fullt så starkt som på deras bild i en bil, då det beror på kameran. Efter som dom bara behöver ställa in kameran så tycker jag att det är fruktansvärt dåligt av de att sälja dessa, men en bild som är missvisande, pga att dom inte kan handskas med en kamera, illa.

140 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Funkiee skrev:
m_a_c skrev:

Men om du skulle vara nöjd med att betala nästan 600kr för något som knappt lyser, och inte alls ser ut som på bilden på hemsidan så är det upp till dig, men jag är mycket tacksam över att jag fick veta hur xenonkungen egentligen är! Falska svin rent ut sagt. Kollar man på länken idag, står det enda om att det lyser inte fullt så starkt som på deras bild i en bil, då det beror på kameran. Efter som dom bara behöver ställa in kameran så tycker jag att det är fruktansvärt dåligt av de att sälja dessa, men en bild som är missvisande, pga att dom inte kan handskas med en kamera, illa.

Du tog orden från min mun! smile

5 089 Inlägg
1 november 2010
Vad händer när du SJÄLV ringer till xeonkungen å förklarar dina problem? han kanske vet felet? Kanske är fel på varan eller ett fel som han inte enns själv visste om?!
Och varför ska mekonomen ringde åt dig för, dom är väll knappast delaktiga?

Nä regga sig på forum bara för att klanka ner på folk är bara ett tecken på troll smile

\Lindgren

140 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
För det första... så är Mekonomen deras återförsäljare här i stan, och det är de som sköter beställningarna åt mig. Läs första inlägget 20 gånger för att du ska fatta..

Men skillnaden mellan mina inlägg och dina inlägg visar på att jag har ett liv och du har dina 3000 inlägg.

3 295 Inlägg
1 november 2010
tycker ändå inte att man ska smutskasta ett företag innan man ens har kontaktat dom själv.. är det svårt att ringa eller maila dom? har handlat ett antal ggr därifrån och är kanon nöjd både med support och prylarna..

140 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
För 300 gången har jag sagt att jag har kontaktat de.

3 295 Inlägg
1 november 2010
STCCEDITION skrev:

nej, du har skrivit att Mekonomen växjö har kontaktat dom roll

det står ju tillomed på bilderna att "ringarna lyser inte lika starkt som på bilderna, det beror på kameran" men det kanske du missade?
Senast redigerat av Slave_joe (1 november 2010)

140 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Och vart tror du att jag har köpt de?

140 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Slave_joe skrev:
STCCEDITION skrev:

nej, du har skrivit att Mekonomen växjö har kontaktat dom roll

det står ju tillomed på bilderna att "ringarna lyser inte lika starkt som på bilderna, det beror på kameran" men det kanske du missade?

"Men om du skulle vara nöjd med att betala nästan 600kr för något som knappt lyser, och inte alls ser ut som på bilden på hemsidan så är det upp till dig, men jag är mycket tacksam över att jag fick veta hur xenonkungen egentligen är! Falska svin rent ut sagt. Kollar man på länken idag, står det enda om att det lyser inte fullt så starkt som på deras bild i en bil, då det beror på kameran. Efter som dom bara behöver ställa in kameran så tycker jag att det är fruktansvärt dåligt av de att sälja dessa, men en bild som är missvisande, pga att dom inte kan handskas med en kamera, illa."

3 295 Inlägg
1 november 2010
STCCEDITION skrev:
Och vart tror du att jag har köpt de?

mekonomen växjö?, tycker ändå att du ska ta telefonen själv och ringa till dom..

Sök