för ungefär 1 månad sen hittade jag och flickvännen min i hyffsad bmw 520i 91a på blocket för 4000 kr med 18 tumms fälgar som följde med , ringde direkt då och sa att han fick 1300 kr plus en dator å det gick han med på ! , dagen efter åkte jag å hämtade den och han berättade att den gick varm men inte vitrykte så då tog jag den ! visste att den inte var i bästa skick så blir ett storprojekt eftersom jag inte har körkort ännu så tiden finns ! här kommer 2 bilder på bilen inte så bra men har hittat digitalkameran nu , det var även taklucka så det var skönt
detta är mitt första projekt och tänkte fräsha upp den till 100 % så vill ha kritik på saker som inte är bra! så jag lär mig!
saker som ska göras:
har hemma [x]
beställt [/]
ska beställas [ ]
utvändning:
vita blinkers [ ]
vita bakljus [ ]
angeleyes [ ]
framkjol [/]
bakkjol [/ ]
sidokjolar [ ]
vinge [ ]
lack [ ]
toning [ ]
kommer mera ..
invändigt :
svart golvmatta [x]
svarta detaljer [ ]
bra ljud [ ]
svarta skinn säten [ ]
3 mätare [ ]
svart innetak [ ]
ljudinsolera [x]
kommer mera :
tranmission :
sänknings sats med dämpare [ ]
18 tums fälgar [x]
nya bromsar , belägg m.m [ ]
2½ tum halvsats [ ]
annan ljuddämpare [ ]
kommer mera !
presis fått hem den :
ja då har jag och flickvännen varit några timmar i garaget å rivit inredningen plus att jag fått hem lite delar!
efter någon timme i garaget
ska lämna in golvmattorna å byta ut det fula gråa till svart ! kommer bli fint , åker till mekonomen på måndag å hämtar mattan som ska limmas fast!
och imon blire att riva ner resten av inredningen ! golven verkar ha klarat sig efter rost plus att blir nog att sätta dit en 190 hk bmw motor , har även fått tag på svar skinstolar till bilen som kommer om inte så länge !
UPDATE! 9/11-10
ja då var jag och flickvännen in på biltema å köpte lite nya skruvmejslar , bultband , insexnycklar och torxnycklar , det är väll det ända man kan köpa på biltema så . och eftersom jag har så tur att tjejen min går på fordon i ettan så ska hon ta av däcken på fälgarna för dom ska bytas plus att vi ska laga kantsöttningarna på dom och pulverlacka dom vita
bilder kommer senare idag!
ja då har man beställt en liten rolig sak från ridetech
bild kommer senare!