2559
Sök

Körde för fort vid kamera.

81 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
Jag va ute o åkte så tänkte ja inte på fart kameror.
Åkte på en 90 väg så låg ja i 100-105km/h
Jag har prövotiden kvar på körkortet.
någon som vet vad som kommer hända?
får man hem ett brev eller vad händer o va för böter kan ja vänta mig?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 237 Inlägg
5 november 2010
XxHaglundxX skrev:
Jag va ute o åkte så tänkte ja inte på fart kameror.
Åkte på en 90 väg så låg ja i 100-105km/h
Jag har prövotiden kvar på körkortet.
någon som vet vad som kommer hända?
får man hem ett brev eller vad händer o va för böter kan ja vänta mig?

Om det inte blixtrade så tror jag du klarade dig!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

3 354 Inlägg
5 november 2010
böter är det enda som lär hända om kameran tog foto
Senast redigerat av Seth (5 november 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

3 Inlägg
5 november 2010
Körkortet ryker direkt...

Hehe, nej då!! Har du lite flyt så händer ingenting alls då du inte kan identifieras tillräckligt på bilden som togs. Annars så får du om några veckor hem ett brev med bilden, där kan du välja att erkänna "brottet" eller om du inte ville erkänna och då går väl målet vidare på något vis eller så skiter dom bara i det. Om du då väljer att erkänna så gissar jag på att bötern landar någonstans mellan 1 och 2 tusen!! Lycka till

81 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
jo kort blev de allt! blixtrade till som fan! aja får vänta o se vad som händer.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
5 november 2010
Och för övrigt så har prövotiden inget med saken att göra. (enda den påverkar är att man inte får tillbaka körkortet igen om man får det återkallat utan man måste ta om kortet)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Saabifierad
2 031 Inlägg
6 november 2010
Polisen kommer att sparka in dörren hos dig och ta dig mitt i natten för direkt färd mot Kumla anstalten. Vid samma veva tar dom bilnycklarna och registeringsbeviset och skriver över bilen snabbt till en av deras infiltratörer i kommunen du bor i för en symbolisk summa på 1 krona. Sedan får du sitta på Kumla i 6 månader tills du släpps ut mot att du lovar att ej köra förbi denna kamera inom dom närmaste 5 åren. Det är hårda bud här i Sverige när man har prövotid wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

1 562 Inlägg
6 november 2010
hmm tänkte inte på fartkameror?
polisen hade väl kunnat stått med laser lika gärna?
en civil polisbil hade kunnat stoppa dig.

betala böterna och var glad att du inte orsakade ngt värre.

61 Inlägg
6 november 2010
mange_240 skrev:

var inte så hård du kan ju inte säga att du aldrig kört 100 på 90väg?

1 562 Inlägg
6 november 2010
nej men jag är medveten om när jag gör det oxå.

1 562 Inlägg
6 november 2010
fckit skrev:
mange_240 skrev:

var inte så hård du kan ju inte säga att du aldrig kört 100 på 90väg?

det är inget illa menat.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
6 november 2010
Du kommer få böter, men inget annat. Eftersom en person med prövotid kvar döms likadant som en person utan prövotid!

Mvh. Nicklas

Allt för den där jävla hatten!

904 Inlägg
6 november 2010
om du står som ägare på bilen så får du böter kör du dina föräldrars bil så gasa fortare nästa gång

AUTOTECH S60 power

81 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
Blyfot_Racing skrev:
om du står som ägare på bilen så får du böter kör du dina föräldrars bil så gasa fortare nästa gång

HAHA aa den står på far wink beror ju på om dom identifiera mig på bilden smile

904 Inlägg
7 november 2010
XxHaglundxX skrev:
Blyfot_Racing skrev:

jo mig har det ju inte hänt på ett år brukar ta morsans bil på helgerna så jag kan gasa på bägen hem säkert en 30-40bilder  blandat med cirka 160-170 på 70å 90 väg

men körde min egna bil å det blixtra på 50 väg 6km för fort 2400 fattigare

AUTOTECH S60 power

pnorberg
7 november 2010
Blyfot_Racing skrev:
XxHaglundxX skrev:
Blyfot_Racing skrev:

jo mig har det ju inte hänt på ett år brukar ta morsans bil på helgerna så jag kan gasa på bägen hem säkert en 30-40bilder  blandat med cirka 160-170 på 70å 90 väg

Jag hoppas du trollar, (vilket jag förövrigt är hundra på då din historia låter som en mytoman historia) 160-170 på 70/90 väg? Om du inte gör det, snälla lämna in ditt körkort innan du dödar någon, för du är inte cool.

904 Inlägg
7 november 2010
pnorberg skrev:
Blyfot_Racing skrev:
XxHaglundxX skrev:

Jag hoppas du trollar, (vilket jag förövrigt är hundra på då din historia låter som en mytoman historia) 160-170 på 70/90 väg? Om du inte gör det, snälla lämna in ditt körkort innan du dödar någon, för du är inte cool.

varför tror du att, jag tror att jag är cool för. om du visste vilken sträcka det gällde skulle du ocks köra för fort runt 1 halv två på natten..

vill bara säga det att han behöver inte oroa sig

AUTOTECH S60 power

pnorberg
7 november 2010
Blyfot_Racing skrev:
pnorberg skrev:
Blyfot_Racing skrev:

varför tror du att, jag tror att jag är cool för. om du visste vilken sträcka det gällde skulle du ocks köra för fort runt 1 halv två på natten..

vill bara säga det att han behöver inte oroa sig

Folk som skriver på nätet om hur snabbt dem kör och hur många kameror som blixtrar, ger en tönt stämpel på sig över att det skulle vara så jätte coolt!
Vad spelar det för roll vilken tid på dygnet det är? 70-väg = det bor folk där.

kan förövrigt säga att jag kör vääldigt mycket på ödsliga skogsvägar med några hus där det är 70-90, från kl 00 till 23.59 och inte fan kör jag som en idiot för det. Ger det mig då rätten och köra som ett pucko?
Skärp dig och lev upp till din ålder, har svårt och tro att du är 29 år.

Jag kom på en grej, kan du inte bara ta och visa vilken sträcka det är? maps.google.se
Senast redigerat av pnorberg (7 november 2010)

killercow
7 november 2010
kortet på föraren jämförs med korten i körkorts registret. så det spelar ingen roll om man kör sin egen bil eller nån annans bil. även om det är lättare för polisen om man kör sin egen bil då dom antagligen kollar om de är ägaren till bilen på kortet först.

kamror kommer upp på en väg-sträcka enbart pga EN anledning. å de är att sträckan är olycksdrabbad.
alla har kört förfort nångång med eller utan flit. men att ligga ca 100km/h över gällande hastighet bara för att det är mitt i natten är ju bara löjligt. kan ju dycka upp både människor och djur mm på vägen även då.

killercow
7 november 2010
om en bil fotats 40ggr på ett år på en speciell vägsträcka för hastighets överträdelser på 60-100km/h då kan ja lova att polisen skulle gå till botten med fallet. å är de din mors bil så skulle dom garanterat jämfört bilden med dig. både genom körkorts registret å även tagit in dej för att kollat likheten.
Så din berättelse om att du skulle blivit fotad 40ggr för dom överträdelserna utan de hänt nått låter knappast sant

Sök