4313
Sök

Slagskruvmejsel, Hur ställer man in den?

956 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
Köpte en slagskruvmejsel på clas ohlson. Men inga instruktioner eller något alls.
Men i katalogen står det att man kan justera den för urdragning och idragning av skruvar.

Men hur justerar man in detta då? Jag vill dra ut skruvar.

6 november 2010
Du vrider på det hållet du vill att skruven ska gå åt. Så om du ska lossa så bankar du uppe på slagskruvmejseln och vrider samtidigt vänster. Så fungerar min i alla fall.
Hoppas det fungerar smile

1 634 Inlägg
7 november 2010
Fattar inte varför det skall finnas möjlighet att ställa in dom där jävla mejslarna åt båda hållen. Vem f-n använder en slagmejsel för att skruva åt nånting?

Audi_pro har svarat hur den funkar. Tänk på att pressa neråt samtidigt som du vrider så du inte sliter och sabbar spåren i skruven, och håll för guds skull koll på huden mellan tummen och pekfingret när du bankar med handsläggan big_smile

Numera Saab 9-5 Aero -00

Medlem i GTIklubben
401 Inlägg
7 november 2010
andreas_gbg_ skrev:
Fattar inte varför det skall finnas möjlighet att ställa in dom där jävla mejslarna åt båda hållen. Vem f-n använder en slagmejsel för att skruva åt nånting?

Hört talas om vänstergängat? tongue

1 634 Inlägg
7 november 2010
Manny skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Ja men ALDRIG råkat ut för det, och då använder jag slagmejseln flera gånger i veckan på olika arbetsplatser, sedan 8 år tillbaka.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Medlem i GTIklubben
401 Inlägg
7 november 2010
andreas_gbg_ skrev:
Manny skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Ja men ALDRIG råkat ut för det, och då använder jag slagmejseln flera gånger i veckan på olika arbetsplatser, sedan 8 år tillbaka.

Tro't eller ej, det finns. Dessutom kan man skuva i annat än bilar med en sån smile.

Sök