Hallå
Här kommer mitt Projekt:
Nissan S13 DRIFTINGSPONSORERwww.SPACER.sewww.hellmek.sewww.JAMEDIA.nuwww.MRTUNING.se_______________________________________________________________________________________________________________________________________
Liten presentation om mig själv:
Jag heter Rasmus Möller, är en 17 årig kille och bor i nordvästra skåne. Utbildar mig just nu till lastbilschaufför och går första året på klippans gymnasieskola. Har ingen direkt inkomst förutom barnbidraget men inte stoppar det mig
. Jag har sedan Fast and the furious tid fastnat för Japsebilar . Mina tidigare meriter är att jag från 10 års ålder till och med nu tävlat i Junior Dragracing med många stora resultat därefter. Jag är sedan bebis uppvuxen med bilar runt i kring mig, allt från mina föräldrars och mosters jänkebilar till morbrors Hotrods och Topfuel-dragsters. Så de lär väl säga upp sin bekantskap med mig nu när jag går tvärt emot deras fotspår
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
Fakta:Bil: Nissan 200SX S13 -89
Motor: CA18DET
169 HP - 224 NM
Växellåda: 5-växlad manuel
Hjul: 4-114,3
Mätarställning: Ca 13500 mil
Jag har valt att satsa på denna bilen för att tycker karossen är grymt snygg, den har en lätttrimmad turbomotor och bra väghållning. Det har varit en dröm att äntligen få bygga och ha en egen häftig bil.
Den är köpt i helt originalskick, tyskimporterad 2001. Ägd av en äldre man innan mig.
Framtidsplaner:
Åka Drifting.
Gillar Race-stuk så en stereo-pokemon bil blir det inte!
MOTOR:
* 30 raders oljekylare + magnetisk oljeplugg [ X ]
*2x 10" Elfläktar [ X ]
*Front monterad Intercooler [ X ]
*HKS dump [ / ]
*Öppet filter [ X ]
*GT28 Turbo [ X ]
*Extraktor grenrör [ X ]
*Elbow [ X ]
*Downpipe [ X ]
*Race-cat [ ]
*Cat-back [ X ]
*ECU CHIP Steg 2 [ X ]
*NGK BCPR7ES stift [ X ]
*Z32 LMM [ ]
*Walbro 255l/min pump [ X ]
*BTR [ X ]
*Laddtrycksstyrning [ X ]
Chassie:
*Coilovers [ X ]
*Anti-bumpsteer tie rods [ x ]
*Fjäderbenstag fram och bak [ X ]
*Bakvinge (Driftstyle) [ ]
*Svetsad diff [ X ]
Interiör:
*Mocca ratt+nav [ X ]
*Driftknob - Tack Michel "PonyDrift" [ X ]
*Shortshift [ ]
*Hög drifting växelspak [ ]
*4 el 5 punktsbälten [ ]
* Sportstolar - Spons av brorsan, Tack! [ X ]
*Oiltemp+oilpressure+boost mätare [ X ]
*Bakmonterat batteri [ X ]
* Lättning [ X ]
Nu lite bilder!Första paket med lite grejor
MPH Driftingratt
Dubbla 12" fläktar till kylaren istället för den mekaniska
BTR, 255 l/h soppa pump, Boostcontroller, Öppet filter, HKS SSQV dump
30 raders oljekylare + sandswich kit
Boost och oljetemp mätare
Switchar till elfläkt, blixtljus mm + magnetisk oljeplugg
Börjat rensa bilen lite smått hemma på gården så länge vädret tillåter det. Hatthylla, bagagematta och reservhjul urtaget.
Baksätet urtaget, nu blev där gott om plats
Grejar med handbromsen, Driftknob monterad, Tack Michel!
Bort med originalburken och på med LMM adapter
På med filtret
Blev mycket snyggt tycker jag! Mycket mer plats också. Låter helt underbart
To be continue...