3892
Sök

Volvo v40 -00 problem med låset på förarsidan

54 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Jag märkte idag när jag låste upp bilen att låset på förarsidan fungerar inte. Det går inte låsa dörren på förarsidan. Alla andra dörrar fungerar både när jag använder fjärrdosan och när jag använder nyckel på förarsidan. Själva pinnen på förardörren rör ändå på sig när ja låser och löser upp. Den går ända ner i botten när ja låser men går bara upp en liten bit när jag låser upp innan den sjunker tillbaka igen. Om jag låser bilen och sedan öppnar dörren på förarsidan när det är låst så går låset upp på dom andra dörrarna.

Vad är det som har hänt??? och hur fixar ja detta

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
7 november 2010
Jag hjälpte en tjejkompis med liknande problem och då tog jag loss dörrsidan och smorde upp allt inne i dörren och den har funkat sen dess. På hennes bil kärvade det på alla dörrar så jag smorde upp i alla dörrar.

54 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
hade hon en v40???
isåfall hur tog du bort dörrsidan?

857 Inlägg
7 november 2010
Japp en v40 -00 det med.. Hmm, minns inte exakt men det var några skruvar och sen var det bara klips om jag minns rätt. Satt nån skruv under ett litet plastlock i handtagen som man håller i när man stänger minns jag iaf.

54 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
okej
skulle du kunna vara lite mer specifik om du kan?
var sitter skruvarna och hur gör jag? vad måste bort?
vad smörjde du?

54 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Tack för hjälpen de fungerade utmärkt. Efter lite klureri över var alla skruvar satt så fick jag till slut bort dörrsidan och snärjde med lite 5-56 och nu fungerar det utmärkt

857 Inlägg
7 november 2010
Okej jag minns som sagt inte exakt var dom satt men bra att det löste sig iaf för dig. smile
Skulle dom andra dörrarna bli lika så är det bara att smörja dom också.
Senast redigerat av g-man (7 november 2010)

Sök