3309
Sök

trimmad 850 - går det med orginal spridare, lmm och soppapump ?

145 Inlägg
10 november 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
T5driver skrev:
Marlboroman skrev:

Nej, jag har inga såna spridare. Har SPM-stakar i min motor men vanliga överdimensionskolvar som dels är billigare och dels håller för dem effekter jag siktar på. Stakarna har naturligtvis mätts upp (nåt man lär göra med stakarna oavsett vart man köper dem så man vet att dem är raka, och att hålen i ändarna är runda och har rätt storlek) och dem jag har är ombussade i lilländen i bättre material och bearbetade till rätt lagerspel.

många häst siktar du på då;)?

Runt 550 i motorn.

ok. låter bra.. har org ic nu, kan jag köra med den ett tag eller ska jag byta till en större?

8 250 Inlägg
10 november 2010
T5driver skrev:
har org ic nu, kan jag köra med den ett tag eller ska jag byta till en större?

En 40 eller möjligen 50mm modellanpassad täcker dina behov om du inte ska bygga frontmonterad som jag har gjort. Då blir det ju annat. Redan med det som är gjort åt din nu så märker du skillnad.

145 Inlägg
10 november 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
T5driver skrev:
har org ic nu, kan jag köra med den ett tag eller ska jag byta till en större?

En 40 eller möjligen 50mm modellanpassad täcker dina behov om du inte ska bygga frontmonterad som jag har gjort. Då blir det ju annat. Redan med det som är gjort åt din nu så märker du skillnad.

har också funderat på en frontmonterad men det får nog vänta tills bilen går först..

4 Inlägg
21 mars 2011
Jag har läst d ni skrivit till varandra och de är väldigt intressant, har dock en fråga om vart man kan fixa kolvar o stakar till bra pris.. Vill inte lägga några överpriser precis.

8 250 Inlägg
21 mars 2011
Bruce13 skrev:
Jag har läst d ni skrivit till varandra och de är väldigt intressant, har dock en fråga om vart man kan fixa kolvar o stakar till bra pris.. Vill inte lägga några överpriser precis.

Man får helt enkelt kolla runt och jämföra SPM, motornord, LMR och LG Speed. Stakar är rätt billigt, men måste man ha smidda kolvar blir det dyrt hur man än gör.

4 Inlägg
21 mars 2011
Okey.. Men jag kollar runder och ser vad jag hittar.. Tror ett par kolvar gick igår liksom "/

4 Inlägg
21 mars 2011
Du vet ingen som säljer beg H-stakar o kolvar ?

Sök