Hej, drog i en kant rätt hårt häromdagen pga halka. Blev kanskrap och allt det där Detta var vänster framdäck. Efter detta står ratten snett åt höger när jag kör rakt fram. Är detta något en 4hjulsinställning kan råda bot på?
Nänting är ju krökt, så är det bara, och den delen behöver bytas
Har du tur är det bara ett styrstag. Kan annars vara hela styrväxeln som ruckats åt sidan, spindeln som blivit skev eller ja, allt som kan böjas kan ha böjts helt enkelt
Som sagt kolla om du ser något som är krökt innan du hjulinställer. Det är nog inte nödvändigt med 4-hjulsinställning men visst om det går att justera även bak på din bil så är det nog inte så dumt att kolla när man ändå kollar fram. Det kostar lite mer att kolla/justera på 4 hjul än på 2 hjul, jag 4-hjulsinställde min Quattro nyss på Euromaster och fick betala 1200:- (vanlig framvagnsinställning kostar 800:-)
Visst kan du ställa toe-in själv men det blir som sagt inte riktigt hundra, jag justerade själv på mina tidigare bilar med hjälp av en träpinne med två spikar i som jag först höll upp o märkte upp på däckens baksida med en tejpbit med ett kryss i och sedan rullade fram bilen så tejpen kom till framsidan och såg då om jag hade toe-in eller toe-out.
Tycker mig se att däcker lutar innåt, alltså att nedredelen av hjulet är längre in mot bilen är hjulets övredel... Har varit under men ser inga fel. Kan det då vara bussningar som gett upp? eller är länkarm krökt utan att det syns?...
Tycker mig se att däcker lutar innåt, alltså att nedredelen av hjulet är längre in mot bilen är hjulets övredel... Har varit under men ser inga fel. Kan det då vara bussningar som gett upp? eller är länkarm krökt utan att det syns?...
Får nog bli verkstad på detta.
Mvh// Jack
Då låter det som länkarmen, styrstagen har nog klarat sig då styrväxeln sitter framför hjulaxeln.