Jag har en BMW 528 e28 från 84 som har mycket dålig värme i kupén vid låga varv. Ligger jag runt i byn och varvar ur bilen någon gång ibland kommer det värme. Jag har läst något om att det skulle kunna vara cirkulationspumpen som är trasig. Men vart sitter den? Finns det något annat jag kan testa för att säkerställa att det är cirkulationspumpen och inget annat?
Låter som att det är cirkulationspumpen som är trasig. Dock vet jag inte om det sitter på din bil. Brukar ofta sitta på fyrcylindriga motorer i e30 och i (alla?) e34 tror jag. Jag vet inte exakt hur det ser ut på e28 men skulle tro att den sitter på torpedväggen ungefär där vattenslangarna går in i kupén. Om du inte ser den där så är det ju bara att följa kylarslangarna från torpedväggen. Brukar vara 2 stycken. Till och Från
Har vart ute och kollat lite på bilen nu, hittat pumpen men det var ingen spänning i kabeln så jag satte min egna lite snabbt. Nu snurrar pumpen men jag får ingen värme endå. Termostaten funkar då bilen håller jämn och fin temp vid körning.