Det är min bil som Tobbe snackar om, Min bil startar INTE på startgas. Bränsle kommer fram till och igenom spridarna utan problem. Jag har bytt och kontrollerat: soppafilter. Kontrollerat så att båda pumparna fungerar. Bytt tändstift och kollat gnistan. Prövat med en annan Tändspole samt Tändkablage. Bytt luftfilter. Prövat en annan LMM. Prövat med annan rotor och fördelarlock. Nollställt databoxen och kollat efter felkoder. Får bara 1-1-1 på båda ställena alltså inga fel.
Det är bra med tryck i insuget så bensinen kommer verkligen fram. Hade isär hela Fuelrailen idag och kollade om de var täppt samt kontrollerade spridarna. Allt fungerar exakt som det ska.
Bilen gick bra fram till igår när den bara blev slöare och slöare. Fick då råd av en bekant att gasa ur bilen då han trodde katten sotat. Sagt å gjort så börja ja sota ur den på alla växlar. Då kände jag att han va jättesvag på låga varv och sen kom det lite kraft på högre varv men inte alls som innan.
Kan det va något med ventilerna? Kamremmen? det har jag ju inte kollat än. Något annat ja bör kolla?
Kan va bra att påpeka att det är en automat också kanske och årsmodell -92 och motorn är en B230FB
låter som vi har typ samma fel på bilarna men har en 740 med den motorn. men min startar direkt jag gör en rullstart. (har bra batteri) sen funkar allt. är som att den hamnar i nå 0-läge så den inte vill fungera.
låter som vi har typ samma fel på bilarna men har en 740 med den motorn. men min startar direkt jag gör en rullstart. (har bra batteri) sen funkar allt. är som att den hamnar i nå 0-läge så den inte vill fungera.