2983
Sök

Startar inte

61 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
#1
Hej har en 940 -92 som itne startar, inga säkringar har gått, bägge pumparna går och det kommer fram bränsle, vad kan det bara för fel ?

SCR (Arn Racing och LdkpRaceCrew)

296 Inlägg
13 november 2010
#2
gnisa+bensin=bilen går. om det finns bensin så är det gnistan det är fel på troligtvis smile har du någon gnista? smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

61 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
#3
japp det finns gnista, det e därför det e lite konstigt, det e bra gnista med

SCR (Arn Racing och LdkpRaceCrew)

296 Inlägg
13 november 2010
#4
TobbeLundberg skrev:
japp det finns gnista, det e därför det e lite konstigt, det e bra gnista med

skumt, då är det tillbaka till bensinen igen, startar den på startgas? smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

61 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
#5
har inte kollat med startgas än men det kan jag kolla big_smile

SCR (Arn Racing och LdkpRaceCrew)

296 Inlägg
13 november 2010
#6
TobbeLundberg skrev:
har inte kollat med startgas än men det kan jag kolla big_smile

kolla det, om den startar på det så är det ju bensinen som spökar!! ;D

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

490 Inlägg
14 november 2010
#7
Det är min bil som Tobbe snackar om, Min bil startar INTE på startgas. Bränsle kommer fram till och igenom spridarna utan problem. Jag har bytt och kontrollerat:
soppafilter.
Kontrollerat så att båda pumparna fungerar.
Bytt tändstift och kollat gnistan.
Prövat med en annan Tändspole samt Tändkablage.
Bytt luftfilter.
Prövat en annan LMM.
Prövat med annan rotor och fördelarlock.
Nollställt databoxen och kollat efter felkoder. Får bara 1-1-1 på båda ställena alltså inga fel.

Det är bra med tryck i insuget så bensinen kommer verkligen fram. Hade isär hela Fuelrailen idag och kollade om de var täppt samt kontrollerade spridarna. Allt fungerar exakt som det ska.

Bilen gick bra fram till igår när den bara blev slöare och slöare. Fick då råd av en bekant att gasa ur bilen då han trodde katten sotat. Sagt å gjort så börja ja sota ur den på alla växlar. Då kände jag att han va jättesvag på låga varv och sen kom det lite kraft på högre varv men inte alls som innan.

Kan det va något med ventilerna? Kamremmen? det har jag ju inte kollat än. Något annat ja bör kolla?

Kan va bra att påpeka att det är en automat också kanske och årsmodell -92 och motorn är en B230FB


Fotograf
1 319 Inlägg
14 november 2010
#8
låter som vi har typ samma fel på bilarna men har en 740 med den motorn. men min startar direkt jag gör en rullstart. (har bra batteri) sen funkar allt. är som att den hamnar i nå 0-läge så den inte vill fungera.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

490 Inlägg
14 november 2010
#9
fredda_king skrev:
låter som vi har typ samma fel på bilarna men har en 740 med den motorn. men min startar direkt jag gör en rullstart. (har bra batteri) sen funkar allt. är som att den hamnar i nå 0-läge så den inte vill fungera.

Okej men då är skillnaden att jag har automat sad


Fotograf
1 319 Inlägg
14 november 2010
#10
aha okej drygt det då. får rulla upp till ca 70 å dra i driven big_smile

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

490 Inlägg
14 november 2010
#11
fredda_king skrev:
aha okej drygt det då. får rulla upp till ca 70 å dra i driven big_smile

Spännande!

Någon annan som har en lösning?



Sök