2604
Sök

Blinkar snabbare på H-sidan? volvo 244 -86

Jlmmy
14 november 2010
Trådstartare
#1
Tjuu! smile

Har klurat på en sak angående min trogna vinterpulka, när man blinkar till höger så blinkar allt på högersidan snabbt, och på vänstersidan som vanligt?

Alla lampor osv funkar och när man sätter på varningsblinkersen så blinkar det sakta på båda sidorna?
Har kollat efter ärj och skit på kontakterna vid lamporna men ser fint ut smile

Någon som vet vad detta kan vara?
Lite störigt änna och frågan är om det går igenom bes? Tacksam för svar!

Forummoderator
26 344 Inlägg
14 november 2010
#2
Är du säker på att alla lampor är hela? Att det blinkar snabbare är ju nämligen ett bevis på att nån lampa inte fungerar, eller fungerar sämre, och då förmodligen på högersidan.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

371 Inlägg
14 november 2010
#3
kan vara en lampa på högersidan som håller på att gå sönder. då blir det mindre motstånd i den lampan och bilen tror att en lampa är kass. eller kan det vara blinkers relät.
smile


3 627 Inlägg
14 november 2010
#4
Kan även vara att någon av lamporna har sämre jordpunkt vilket resulterar i detta, följ jordkabeln och kolla så att det verkligen är bra jord där.

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

65 Inlägg
14 november 2010
#5
som toxtreme sa


1 798 Inlägg
14 november 2010
#6
Lampor utav olika märke kan också bidra till sådana fenomen ibland.


214 Inlägg
14 november 2010
#7
Går inte igenom besiktningen iaf sad


1 432 Inlägg
14 november 2010
#8
Har det varit så under hela tiden som du har haft bilen? för isf kan det vara att förra ägaren har haft en blinkerslampa som gått sönder, och ersatt den med en 10w lampa istället för 21w, det ger även den effekten.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

19 Inlägg
15 november 2010
#9
Blinka FORT brukar innebära för STARKA lampor totalt sett dvs en 18 WATT istället för 12WATT Dålig jordning brukar innebära LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGSAM blinkning dvs sämre än normalt'

Xenoholic
2 559 Inlägg
15 november 2010
#10
TimarS40 skrev:
Blinka FORT brukar innebära för STARKA lampor totalt sett dvs en 18 WATT istället för 12WATT Dålig jordning brukar innebära LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGSAM blinkning dvs sämre än normalt'

Nu är ju inte jag nån lampexpert men vilka lampor är det som har 12w resp 18w? hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

21 761 Inlägg
16 november 2010
#11
Jag kan iaf inte komma på någon sån lampa när det gäller 240. Han gav nog bara ett exempel tror jag. smile

1 432 Inlägg
21 november 2010
#12
Swedenrockers skrev:
Nä, högre effekt på lamporna ändrar inte blinkfrekvensen, däremot så påverkar lägre effekt än originallamporna (mer korrekt originallampornas effekt) det på så sätt att de lampor som fortfarande fungerar blinkar snabbare. När vi snackar 240 vill säga.
TimarS40 skrev:
Blinka FORT brukar innebära för STARKA lampor totalt sett dvs en 18 WATT istället för 12WATT Dålig jordning brukar innebära LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGSAM blinkning dvs sämre än normalt'


Helt rätt, relät "varnar" då den totala watt-styrkan blir för låg, dvs om det är t.ex. en lampa som gått sönder eller om en lampa är svagare än vad den skall vara. Hur TimarS40 får det till att vara tvärt om skulle jag vilja veta..

Men om du inte hittar vad som orsakar problemet så har t.ex. biltema blinkersrelän för typ 49:- eller något sådant som saknar varningsfunktionen. dvs att de blinkar med en förbestämd intervall oavsätt belastningen.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Forummoderator
18 008 Inlägg
21 november 2010
#13
Ta ut lamporna på den sida som blinkar "rätt" OHM-mät. Gör samma på den felande sidan. Är nån avvikande så kanske du har problemet. Ohmmät mellan matningen på relät till blinkers på bägge sidor. Bör vara ungefär samma. Som nån sa tidigare: Kolla Watt-talen... Samt jord!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
21 november 2010
#14
denton skrev:
Går inte igenom besiktningen iaf sad

Polarn besiktade en golf2:a tre år i rad med "snabblink" på ena sida...

Svenska Subaru Imprezaklubben...


Sök