2759
Sök

Uppdaterat! Försöka laga eller köpa begagnad absstyrenhet?

23 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
Har bytt till en abs enhet från skroten, enligt skroten skall den vara fungerande. Slängde i den, fyllde på bromsvätska och luftade bromsarna. Startade bilen, abs lampan lyser fortfarande. Kopplade upp bilen och fick felkod 1276,  nått fel med hydralikpumpen. Tidigare fick jag inte kontakt alls med absen. Är enheten+ pumpen från skroten trasig? eller är det nått annat som kan spöka?

Hej..
Min styrenhet har gått sönder.
Har hittat en firma som eventuellt kan laga den, de säger att det är 50/50 om de kan laga den. Om de lyckas laga den vill de ha 3 395:- för det och om de inte lyckas skickar de tillbaka enheten och vill ha 1250:- för det.
Funderar då på att köpa en ny enhet på skroten istället för ca 2500:-, om jag gör det, måste den då programeras in för att fungera i bilen?
På vag vill de ha 6000:- för en ny.
Bilen är en vw polo årsmodell 2004 och abs styrenheten är en ATE Mark 60.

MVH Felix
Senast redigerat av Felle_Royale (21 november 2010)

23 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
bump

10 287 Inlägg
21 november 2010
6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg

* Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.

Vänligen följ Garaget regler.

P.S Det kan ju vara så att du uppdaterade med mera info genom att editera ditt första inlägg. Det är väl ok men då har vi moderatorer svårt att se det för nu ser det ut som en ren "bump".
Det är alltså bättre att uppdatera med info i inlägg #2 för då är det lättare att inse.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

...has left the building...
4 474 Inlägg
21 november 2010
Lämna tillbaka enheten till skroten o be att få en annan identisk eller pengarna åter. Stå på dig o hävda att den är kass. Får du samma problem med nya enheten så är det troligtvis något annat fel, rätt låg sannolikhet att du skulle få två enheter med identiskt fel, dvs om det nu inte är ett känt problem för bilmodellen i fråga att ABS-enheterna strular...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

23 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Det trökiga är att det var den enda identiska enheten jag hitta de på bildelsbasen.

4 474 Inlägg
21 november 2010
Men be o få pengarna tillbaka isf...Kolla på ebay.de där finns det säkert sådana som passar...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

23 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
funkar det att lämna tillbaka? grejerna låg i en plomberad påse som det stod typ"ej retur på bruten förpackning" på..

4 474 Inlägg
21 november 2010
Hävda att du lämnat bilen till VW som konstaterat att den är defekt, du har inget att förlora på detta...

23 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
okej, skall höra med dem på måndag. En sista fundering bara, måste den "nya" abs enheten programeras in?

Sök