Tjena tänkte se om det finns något intresse av mitt E30 bygge
Namn: Robin Stålmarck
Ålder: 20
Förra året så äge jag en vit Supra mkiv som jag gjorde vid en hel del under förra vintern. projektråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157859
Den såldes dock i Augusti i år då nya planer smiddes Blivit mer och mer sugen på bankörning/ drifting så tyckte det var synd att förstöra en så fin bil på bana. Nya karossen var ett ganska enkelt val för mig då jag alltid varit glad för E30 karossen och turbo är ju bara ett måste så därför valde jag en M50B25 icke vanos motor från en e36 325 -92.
Målet är ju att ha en driftsäker bil som tål att smiskas! Motorn kommer helrenoveras och kompsänkas samt förstärkas lite. Både drivlinan och soppasystem kommer byggas för 1000hk.
Effektmål är ca 450-500hk i motorn.
Slänger upp lite spec om vad som ska göras och bilder kommer upp efterhand som det händer något
Målet är att vara klar till våren 2011 Kan även tillägga att det är mitt första "riktiga" bygge ha överseende med det tack. Om allt går enligt planerna kommer ni nog se denna bilen på dom lite större träffarna nästa år som Gatebil Mantorp/Rudskogen mm.mm
SPONSORER:
STÅLMARCKS MEKANISKA Sponsar helt och hållet med all CNC-styrd svarving/fräsning/gängning.svetsning.
Do88 Tack för väldigt bra priser.
AD Center i Trelleborg. Sponsrar helt och hållet med Castrol olja och bra rabbater
Även stort tack till Karl som jag köpte karossen av och som jag även köpt väldigt mkt delar av för extremt bra priser:) Och Tack till både Björn och Karl som alltid svarar när man har frågor o dylikt
Fler sponsorer sökes hör av er vid intresse.
(x) = inhandlat.
(0) = Ej inhandlat. (delar sökes)
[color=blue]MOTOR:
M50b25 icke vanos -92 (E36) (x)
Sotsats PPF (x)
Kompletteringssats PPF (x)
MLS stålpackning 3,5mm PPF (x)
ARP i Toppen PPF (x)
Nya kolvringar (x)
Nya ramlager (x)
Nya vevlager (x)
Ny glidskena (x)
Ny vattenpump (x)
Ny Oljepump (e34) (x)
Nya Pinnbultar och kopparmuttrar till grenrör (x)
Ny Termostat org (x)
Racing kamkedjor PPF (x)
50mm dumpventil PPF (x)
HKS 60mm wastegate PPF (x)
Specialbyggt Grenrör lindat PPF (x)
Custom-made Plenum (x)
VAG-spolar (0)
Precision Turbo Sc 6262 Billet T3 V-band (x)
e34 oljesump med omsvetsat oljeretur 24mm (x)
S50 (M3) oljefilterhus med uttag för oljekylning (x)
S50 (M3) spjällhus ombyggt för att passa M50 (x)
Catchtank för Vevhusvent Med dubbla AN10 ansl. (x)
12 raders oljekylare Aoutobahn88 (x)
Planat Toppen (x)
Toppdeckat blocket (x)
Viktade kolvar/stakar (x)
E36 motorfästen (x)
motorkuddar från 535 (x)
Intercooler från KL-Racing 500x300x100 mittenanslutning 3" (0)
Griffin kylare med Spalfläkt PPF (x)
bakflyttat batteri till bagage (x)
BRÄNSLESYTEM:
E85 konvertering
Precision 1260cc spridare (0)
Nuke Fulerail an8 mat an6 retur PPF (x)
Nuke y-kors PPF (x)
Nuke bränslefilter PPF (x)
Dubbla bosch 044l PPF (x)
Fuelcell 60L PPF (x)
Stålomspunnet och AN-kopplingar till allt DYRT (x)
AN8 matning fram AN6 retur (x)
Aeromotive BTR (x)
SPRUT:
ViPec v44 med Extern elektroniskt laddtrycksstyrning
VÄXELLÅDA / DRIVLINA:
ZF låda från 328 e46 (m3) -99 (x)
618 tryckplatta Motornord (x)
6puck sinter Motornord (x)
328 kardan (E36) (x)
Skottsäker bakvagn:
M535 e28 diff (x)
M5 Drivknutar 4st (x)
Sviktstålsdrivaxlar PPF (x)
Modifierade difffästen (x)
E34ans nav fram och bak 5 bult (x)
Ombyggd camber bak (x)
Cnc fräst hylsa till naven fram för extrema förhållanden (x)
Powerflex bussningar till hela bakvagnen (x)
powerflex till krängningshämmare bak (x)
delrin till styrleder fram exentriska (0)
Delrin växellådskuddar (0)
AVGAS:
V-band från Turbon
3" lindat (x)
Sidepipe 3,5" (x)
Screampipe 60mm genom höger framskärm (x)
AEM Bredbandslamda (0)
BROMSAR / DÄCK / FÄLGAR:
Hydraliskt handbroms D2 (0)
18" ET20 9,5" (x)
Brembo 4-kolvsok fram från Evo6 (x)
Liten bromsservo från Wv polo (x)
325mm pizzatallrikar fram från Bmw 330 (x)
M/T et drag 26x8.5x15" när man vill ha ner hästarna i backen +alufälgar till dom (nytt) (x)
Skivor bak från 325 Slitzade och hålborrade (x)
CHASSI:
Bilsteindämpare med eibachfjädrar fram (x)
AVO coilovers bak justerbara i hårdhet och höjd (x)
Reservhjulsbalja bortkapad (x)
M3 e36 3.0 styrväxel (x)
Orginal tank bortagen (x)
INTERIÖR / EXTERIÖR
Helrensad inredning,plåtrent. (0)
Racing Helbur från Finess (FIA) (x)
2 st Lico Hurricane (Sparco) (FIA) (x) (0) (söker en)
Sandtler 6-punksbälte (FIA) (x)
No-name Moccaratt (x)
4 st Autometer-mätare (x)
oljetemp
oljetryck
vattentemp
Laddtryck
ISläpp fram Ny från Bmw (x)
Tona framlampor svarta (0)
Detta året kommer det inte bli så mkt på utsidan då jag först vill få allt att lira
Namn: Robin Stålmarck
Ålder: 20
Förra året så äge jag en vit Supra mkiv som jag gjorde vid en hel del under förra vintern. projektråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157859
Den såldes dock i Augusti i år då nya planer smiddes Blivit mer och mer sugen på bankörning/ drifting så tyckte det var synd att förstöra en så fin bil på bana. Nya karossen var ett ganska enkelt val för mig då jag alltid varit glad för E30 karossen och turbo är ju bara ett måste så därför valde jag en M50B25 icke vanos motor från en e36 325 -92.
Målet är ju att ha en driftsäker bil som tål att smiskas! Motorn kommer helrenoveras och kompsänkas samt förstärkas lite. Både drivlinan och soppasystem kommer byggas för 1000hk.
Effektmål är ca 450-500hk i motorn.
Slänger upp lite spec om vad som ska göras och bilder kommer upp efterhand som det händer något
Målet är att vara klar till våren 2011 Kan även tillägga att det är mitt första "riktiga" bygge ha överseende med det tack. Om allt går enligt planerna kommer ni nog se denna bilen på dom lite större träffarna nästa år som Gatebil Mantorp/Rudskogen mm.mm
SPONSORER:
STÅLMARCKS MEKANISKA Sponsar helt och hållet med all CNC-styrd svarving/fräsning/gängning.svetsning.
Do88 Tack för väldigt bra priser.
AD Center i Trelleborg. Sponsrar helt och hållet med Castrol olja och bra rabbater
Även stort tack till Karl som jag köpte karossen av och som jag även köpt väldigt mkt delar av för extremt bra priser:) Och Tack till både Björn och Karl som alltid svarar när man har frågor o dylikt
Fler sponsorer sökes hör av er vid intresse.
(x) = inhandlat.
(0) = Ej inhandlat. (delar sökes)
[color=blue]MOTOR:
M50b25 icke vanos -92 (E36) (x)
Sotsats PPF (x)
Kompletteringssats PPF (x)
MLS stålpackning 3,5mm PPF (x)
ARP i Toppen PPF (x)
Nya kolvringar (x)
Nya ramlager (x)
Nya vevlager (x)
Ny glidskena (x)
Ny vattenpump (x)
Ny Oljepump (e34) (x)
Nya Pinnbultar och kopparmuttrar till grenrör (x)
Ny Termostat org (x)
Racing kamkedjor PPF (x)
50mm dumpventil PPF (x)
HKS 60mm wastegate PPF (x)
Specialbyggt Grenrör lindat PPF (x)
Custom-made Plenum (x)
VAG-spolar (0)
Precision Turbo Sc 6262 Billet T3 V-band (x)
e34 oljesump med omsvetsat oljeretur 24mm (x)
S50 (M3) oljefilterhus med uttag för oljekylning (x)
S50 (M3) spjällhus ombyggt för att passa M50 (x)
Catchtank för Vevhusvent Med dubbla AN10 ansl. (x)
12 raders oljekylare Aoutobahn88 (x)
Planat Toppen (x)
Toppdeckat blocket (x)
Viktade kolvar/stakar (x)
E36 motorfästen (x)
motorkuddar från 535 (x)
Intercooler från KL-Racing 500x300x100 mittenanslutning 3" (0)
Griffin kylare med Spalfläkt PPF (x)
bakflyttat batteri till bagage (x)
BRÄNSLESYTEM:
E85 konvertering
Precision 1260cc spridare (0)
Nuke Fulerail an8 mat an6 retur PPF (x)
Nuke y-kors PPF (x)
Nuke bränslefilter PPF (x)
Dubbla bosch 044l PPF (x)
Fuelcell 60L PPF (x)
Stålomspunnet och AN-kopplingar till allt DYRT (x)
AN8 matning fram AN6 retur (x)
Aeromotive BTR (x)
SPRUT:
ViPec v44 med Extern elektroniskt laddtrycksstyrning
VÄXELLÅDA / DRIVLINA:
ZF låda från 328 e46 (m3) -99 (x)
618 tryckplatta Motornord (x)
6puck sinter Motornord (x)
328 kardan (E36) (x)
Skottsäker bakvagn:
M535 e28 diff (x)
M5 Drivknutar 4st (x)
Sviktstålsdrivaxlar PPF (x)
Modifierade difffästen (x)
E34ans nav fram och bak 5 bult (x)
Ombyggd camber bak (x)
Cnc fräst hylsa till naven fram för extrema förhållanden (x)
Powerflex bussningar till hela bakvagnen (x)
powerflex till krängningshämmare bak (x)
delrin till styrleder fram exentriska (0)
Delrin växellådskuddar (0)
AVGAS:
V-band från Turbon
3" lindat (x)
Sidepipe 3,5" (x)
Screampipe 60mm genom höger framskärm (x)
AEM Bredbandslamda (0)
BROMSAR / DÄCK / FÄLGAR:
Hydraliskt handbroms D2 (0)
18" ET20 9,5" (x)
Brembo 4-kolvsok fram från Evo6 (x)
Liten bromsservo från Wv polo (x)
325mm pizzatallrikar fram från Bmw 330 (x)
M/T et drag 26x8.5x15" när man vill ha ner hästarna i backen +alufälgar till dom (nytt) (x)
Skivor bak från 325 Slitzade och hålborrade (x)
CHASSI:
Bilsteindämpare med eibachfjädrar fram (x)
AVO coilovers bak justerbara i hårdhet och höjd (x)
Reservhjulsbalja bortkapad (x)
M3 e36 3.0 styrväxel (x)
Orginal tank bortagen (x)
INTERIÖR / EXTERIÖR
Helrensad inredning,plåtrent. (0)
Racing Helbur från Finess (FIA) (x)
2 st Lico Hurricane (Sparco) (FIA) (x) (0) (söker en)
Sandtler 6-punksbälte (FIA) (x)
No-name Moccaratt (x)
4 st Autometer-mätare (x)
oljetemp
oljetryck
vattentemp
Laddtryck
ISläpp fram Ny från Bmw (x)
Tona framlampor svarta (0)
Detta året kommer det inte bli så mkt på utsidan då jag först vill få allt att lira
Senast redigerat av RobinS2 (4 juli 2011)
GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
0
0
0
0