Har bytt låda i min 740 -91,(Ska enl.uppgift va regina system),Då hade jag bort svänghjulet och satte tillbaka det som jag tror det satt. Bilen går bra och så men dricker soppa som fan,vilket den inte gjorde innan.. Undrar därför om man kan sätta skiten fel eller om det är nå annat fel..
MVH//Kenny
if you aint first,your last...
E du inte först, e du sist...
Inte lyckats paja lambda sonden, eller kabeln? En vild gissning.
Det skulle det ju faktiskt kunna va,men motorlampan lyser inte..och det är nästan veckor sen som den börja såhär så jag tycker ju den borde börjat lysa isof!? ska fan skaffa en ny imorgon och pröva med..
Men man kan få bilen att gå med svänghjulet fel. Jag körde så, den gick dåligt o misstände. Men den gick. När du sätter dit svänghjulet så ska de sitta Kvart i Tre om man säger.
Men man kan få bilen att gå med svänghjulet fel. Jag körde så, den gick dåligt o misstände. Men den gick. När du sätter dit svänghjulet så ska de sitta Kvart i Tre om man säger.
Ja sätter man svänghjulet ett hack för sent är det kanske inte omöjligt att bilen går ändå men riktigt illa. Tändningen skulle då komma 45 grader senare.
Nä den går bra,startar jätte snällt och misständer inte nå..men när jag montera svänghjulet så tror jag att jag montera det med "markeringarna" mot startmotorn..?!
Nä den går bra,startar jätte snällt och misständer inte nå..men när jag montera svänghjulet så tror jag att jag montera det med "markeringarna" mot startmotorn..?!
Ja då ska du ha gjort rätt
Kollat felkoder? ( vill minnas att det är likadant som lh2.4 ).....
Kan mycket väl vara så eftersom fel på en knacksensor är allvarligt och då brukar motorstyrning hoppa över i lh-läge och då går det åt en del extra bensin.