3072
Sök

Koppla in Pioneer DEH-3200UB i Audi S3 - katastrof..

17 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
Hej!

Jag har lite problem med min bilstereo. Det började med att jag köpte en Pioneer DEH-3200UB och stoppade dit den. Allt gick bra utom att den inte kom ihåg några inställningar efter att man tagit ur nyckeln.

Efter att ha läst ett antal trådar på diverse forum som nämner att man kan skifta gul och röd kabel för att fixa detta så tänkte jag pröva detta. Fick ödesdigert resultat.. roll Bilstereon är svart, prövade att skifta tillbaka och fortfarande inte ett liv i den.

Någon som har något tips? Bilen är en Audi S3 -01. Antar att det inte var helt smart att skifta dessa..

http://i51.tinypic.com/29gebyg.jpg

Med vänlig hälsning
Peter
Senast redigerat av p_ilis (15 november 2010)

Dieselpower!
534 Inlägg
15 november 2010
Det ska inte vara några problem att skifta dom, Har du kollat säkringar? bakom stereon och strömkabeln till stereon, Har ingen aning om det är självdraget eller original men nått utav det borde det vara.

Ifalll du har en Multimeter kan du ju mäta på gul/röd o se om du har ström enda fram till stereon!

Mvh Jonas.

Osponsrad
1 631 Inlägg
15 november 2010
På min förra pioneer (deh-4200 tror jag den hette) så kopplade jag ihop en av de gula med de röda. Efter mkt labbande fick jag till det iallfall.. Jag hade ju självklart säkring mellan varje gång så inget tråkigt skulle hända.. Hoppas du får rätt med det. Mvh

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

17 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
Hoonas skrev:
Det ska inte vara några problem att skifta dom, Har du kollat säkringar? bakom stereon och strömkabeln till stereon, Har ingen aning om det är självdraget eller original men nått utav det borde det vara.

Ifalll du har en Multimeter kan du ju mäta på gul/röd o se om du har ström enda fram till stereon!

Mvh Jonas.

Det låter ju lovande. smile Ska kolla säkringsdosan det första jag gör imorgon!
Kan är dags att investera i en sisånadär multimeter också..

Med vänlig hälsning
Peter

Dieselpower!
534 Inlägg
15 november 2010
p_ilis skrev:
Hoonas skrev:

Mvh Jonas.

Det låter ju lovande. smile Ska kolla säkringsdosan det första jag gör imorgon!
Kan är dags att investera i en sisånadär multimeter också..

Med vänlig hälsning
Peter

Härligt wink
Jaa, dom är ju billiga och jävligt bra o ha !

194 Inlägg
16 november 2010
Har haft kinkiga stereos som inte vill hoppa igång när de inte har konstant 12v på memoryn.. Ska ju funka utan. Men hade just det felet på en precis likadan stereo. Drog en memorykabel och vipps så funkade den

194 Inlägg
16 november 2010
Brukar man bara inte koppla tändningen dit annars?

2 665 Inlägg
16 november 2010
Hoonas skrev:

Mvh Jonas.

Med risk för att vara petig men det är ofta det blir fel med de elektriska benämningarna:

Det är inte ström du mäter utan spänning fram till stereon? Alltså Volt.
(såklart går det att mäta ström också men det är lite besvärligare o kan bara göras när förbrukaren förbrukar ström.)

Ström = Ampere

Effekt = Watt

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

17 Inlägg
17 november 2010
Trådstartare
Det var en säkring som gått. Bytte denna och skiftade återigen kablarna vilket gjorde att allt fungerade som tänkt. Tack för hjälpen alla!

Peter

Sök