4419
Sök

Koppla mobil musik till saab 9-3 -03

78 Inlägg
17 november 2010
Trådstartare
Har nyss köpt en  saab 93 ss från 03. Har tittat runt lite om hur det funkar att koppla mobilen till steron med musik men inte hittat något bra tips. Har ni något billigt och bra alternativ? Hur funkar det?smile Tack på förhand!

25 Inlägg
17 november 2010
vilken stereo har du i din bil? där finns väl att köpa adaptrar till iphone eller vanlig aux till nästan alla sorters bilradio. kollar runt på brc.se osv

En gång till nu
760 Inlägg
17 november 2010
Har du Aux ingång på stereon? en line-in på baksidan?

skulle du inte ha något av ovanstående så finns de Fm sändare som du kopplar in i mobilen som gör att musiken streamas över en fm kanal, och via stereon så knappar du in radioläget och söker upp den förvalda frekvensen.

var vet ja inte var du köper men claes ohlson eller jula och liknande borde ha Fm sändare men vet ej säkert.
lycka till.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

2 271 Inlägg
17 november 2010
Kolla om du har en aux-ingång i armstödet?
Annars finns det som tillbehör att köpa, dock behöver Saab gifta in den med tech2.

78 Inlägg
17 november 2010
Trådstartare
tackar för bra svar:)

214 Inlägg
17 november 2010
fixa inte FM sändare. Jag upplever det som jobbigt och sprakande ljud, men det kanske bara är så med sony ericsson tongue aux är att föredra smile

En gång till nu
760 Inlägg
17 november 2010
denton skrev:
fixa inte FM sändare. Jag upplever det som jobbigt och sprakande ljud, men det kanske bara är så med sony ericsson tongue aux är att föredra smile

aux före fm absolut! men finns där ingen aux så...wink

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

78 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
har inte hittat någon aux ingång på bilen med hittade den här:http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=147455032. Verkar bra men får se om det sparkar som ni säger. Hoppas inte på det bara:)smile

Sök