4446
Sök

Tjej här som inte hittar felet.. Har en Golf -95:a med uppbrunna elfönsterhissmotorer (tror jag) ELFEL nu *suck*

6 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
Hej jag bryter snart ihop. Kan ingenting om bilar. Den enda jag känner som kan nåt om bilar har träffat sin drömtjej och hinner därför inte med att hjälpa och nu sitter jag här och håller på att bli tunnhårig av allt mitt hårslitande..

Jag undrar om det sitter någon här som är expert på golfar av min årsmodell.

I somras när jag skulle dra ner passargerarsidans framsätesfönster med knappen där på dörren gick det ner ca 1,5 cm sen tog det tvärstopp. Sen började  det lukta rejält BRÄNT inne i bilen. Inte från dörren till utan precis mitt fram där askkoppen är men NEJ där är bara pengar så ingen fimp (RÖKER INTE och ingen annan heller i MIN bil) Från bakom där kändes det

Förarsidans fönster slutade fungera då också och nu är det bara takluckan som är som den ska. Båda fönstren i baksätet bråkade redan när jag köpte bilen men förstår inte riktigt hur det där med elhissar hänger ihop bakom inredningen

Är det fyra separata eller en stor i mitten som alla fyra är kopplade genom?!?

Har inte någon instruktionsbok då den inte kom med vid bilköpet och undrar om någon som kanske har en likadan bil (eller haft)kanske vet var jag kan försöka lossa upp och kika efter ev jordfel eller kabelbrott som kommer åt någonstans där det inte ska eller ja vad jag nu ska titta efter?!?! Var sitter dessa elhissemotorer?

För något lurt är det. Bilbatteriet som är uppkollat och nästan nytt å helt fungerande laddar ur sig om bilen står ouppstartad mer än ett halvt dygn. Alltså är det något som tjyvdrar ström.

Kan ju vara något helt annat men vad vette fåglarna. Har provat å kollat av alla säkringarna och jo dom är hela och i alla säkringshål är det ström (testade me en speciell testmojäng jag fick låna)

Nu har jag temporärt löst problemet med urladdandet av batteri på så vis att jag varje dag skruvar av pluspolesidan där på batteriet sen när jag lämnar den över natten virar jag in den utstickande delen i en plastpåse så kan jag morgonen efter starta upp igen. Minns inte vad elkonsultkompisen sa men det var säkrast att göra så..

Någon vänlig själ här som vill hjälpa en högt suckande prinsessa i nöd

Förresten jag har ju dragit ut just den säkringen som har hand om elhissarna och lagt den på golvet över natten men ÄNDÅ laddar det ju ur så det kanske är flera fel och inte bara det

Ååååh varför är bilar och karlar så krångelsvåra å förstå sig på?!?!

Tacka vet jag bakdegar och koka knäck å såntdär som man behärskar och klarar av

Vore väldigt väldigt tacksam för svar. Finns i Solna och vill du maila direkt går jag att nå på rakapuckar@hotmail.com

Ha en fin dag och tack att du läste och kanske ännumer tack om du kommer med lite hjälp wink

Osponsrad
1 631 Inlägg
18 november 2010
Hej. Du har en motor i varje dörr till varje ruta. Den sitter bakom dörrpanelen skruvad i plåten på baksidan. Det som luktade bränt lär ju ha varit ngn form av säkring eller motstånd bakom askoppen, man kan ha säkringshållare där med. Testa att få av askoppen och kolla vad som finns där. Annars så kan du lossa på dörrpanelen och sen se om du ser ngt större fel bakom . Men jag hade ju försökt att få hjälp av ngn annan än din enda vetare. Har du ingen far,bror eller kusiner som kan hjälpa dig ? Hade du bott närmre kunde jag kollat över det . Hoppas du löser detta. Mvh

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

269 Inlägg
18 november 2010
Var bor du då ??

VW Passat R Tdi 4motion

6 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
Hej gulliga ni.. Jag bor i Solna just bredvid Sumpan alldeles rätt nära Stockholm och nej

Har ingen pappa han dog när jag var 10 är (24 år sedan) och hela tjocka släkten bor kvar hemma i mitt forna Norrland å tjejkompisarna är lika obilkunniga som en annan å näe jag har inventerat kring i mitt umgänge ordentligt alldeles men nae..

Tyvärr har jag ingen storebror heller men kanske någon här som vill adoptera mig som "låtsaslillasyster"

Hmm

Är det toksvårt å byta sånnadär motorer? Herregud borde väl gå hitta nån som behöver barnvakt eller adventsfikebakat.. kan ju städa eller nåt annat i utbyte som kanske den människan är bra mkt sämre på

Allt var fasen bättre förr i tiden då var det mer naturligt att byta tjänster med varann

Eller så kanske det helt enkelt är mer ett småstadsfenomen och inte nåt vanligt såhär i storstäderna

Jaja jag är optimistiskt sinnad

Förhoppningsvis blir det något bra av detta skruttande tillslut

Som sagt trevlig Dag På Er

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
18 november 2010
Det här är andra tråden du startar om din golf, varför lämnar du inte in den?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 214 Inlägg
18 november 2010
Jag tror säkerligen att någon kan hjälpa dig med detta? Tyvärr kan jag inte det, har inte den blekaste hur man ens får av dörrsidan på en golf.

6 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
För att jag blivit arbetslös och inte har alla pengar i världen. Hade jag varit rik som ett troll hade jag nog kanske inte haft  just en sånhär bil heller.. Men jag är väldigt fäst vid den och med lite fix kan den nog bli toppenfin igen. Vad är det för fel att försöka hjälpa någon med nåt den kan tänkas behöva mot att någon hjälper mig? Är bland annat en fena på att skriva kontaktannonser, ta fördelaktiga bilder och promota mina killkompisar. Många är det som med min hjälp har hittat sitt livs drömtjej efter lite lovecoaching. Kanske det vore ett bra byte för någon bil-lagar-kunnig rackare som vill veta lite hemligheter i utbyte om hur vi tjejer verkligen fungerar..

Alla är vi olika bra på saker och ting...

Frågar man inte får man inte heller något veta.. Nu är det ju dessutom andra problem och inte samma som då

Gamla bilar är ofta bra mkt krångligare än nya men sen är dom mer charmiga också.. Speciellt min wink

...has left the building...
4 474 Inlägg
18 november 2010
Hm...Börja med att kanske ta dig till returbilen i Kungsåra, Västerås (www.returbilen.se). Där kan du "lära dig" hur likadana bilar sitter ihop så att säga:). Låter som om minst en elmotor har knasat, alternativt att du fått kabelbrand. En kabelbrand uppstår dock inte helt utan anledning, du har något som "drar" massor me ström...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök