2886
Sök

Mycket rost, vad göra?

62 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Heej på er! Har införskaffat mig en Mitsubishi Galant 95a. Den är ju fin osv invändigt men det är rätt mycket rost på. speciellt vid däcken.. Ska man försöka fixa det o sen styla den till sommaren eller ska man ha den som vinterbil och sen köpa något annat till våren?  Känns som det kommer bli mycket jobb om man ska fixa det..

Så vad tycker ni?  Sälja/ha den kvar ?

BMW entusiast
579 Inlägg
21 november 2010
Nån som vet minsta lilla om rostlagning hade aldrig ställt den frågan. Eftersom du inte vet hur man gör så får du lämna iväg det till någon som kan och då blir det svindyrt!

Köp något som inte är rostigt istället...

62 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Helt rätt, men jag har vänner som kan sånt. Men vet inte riktigt.. Kanske bättre o köpa en ny annan bil.. Tycker om draget i den för att vara en 140 hästar..

dfine skrev:
Nån som vet minsta lilla om rostlagning hade aldrig ställt den frågan. Eftersom du inte vet hur man gör så får du lämna iväg det till någon som kan och då blir det svindyrt!

537 Inlägg
21 november 2010
cronix91 skrev:
Helt rätt, men jag har vänner som kan sånt. Men vet inte riktigt.. Kanske bättre o köpa en ny annan bil.. Tycker om draget i den för att vara en 140 hästar..

dfine skrev:

Fråga din vänner som kan istället för oss. För vi kan inte se din bil och rosten på den.

Smålänning
7 887 Inlägg
21 november 2010
Räkna med att det alltid är minst dubbelt så mycket rost som du tror.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

62 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
RPM2006 skrev:
cronix91 skrev:

dfine skrev:

Fråga din vänner som kan istället för oss. För vi kan inte se din bil och rosten på den.

Det är typ rost lite varstans. Tex, sido blinkers, vid alla däcken (innanför), lite vid tanklocket, osv osv osv.. Tror jag fan säljer av den till våren o köper en ny..

3 650 Inlägg
21 november 2010
Såna bilar är inte värda att renovera osv..kör med den så länge den funkar å besiktigad. Köp nåt shysstare till sommaren, dvs om du tycker det är viktigt med utseende

btw så hade jag en likadan (några år äldre) förra vintern, faktiskt bra drag i dem

I got Dubs!
2 423 Inlägg
21 november 2010
cronix91 skrev:
RPM2006 skrev:
cronix91 skrev:

Det är typ rost lite varstans. Tex, sido blinkers, vid alla däcken (innanför), lite vid tanklocket, osv osv osv.. Tror jag fan säljer av den till våren o köper en ny..

kommer gå på minst 15k om du inte känner någon.

62 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Dubs skrev:
cronix91 skrev:
RPM2006 skrev:

Köpte bilen för 8k -.- Då är det fan bättre o köpa en rostfri 240 o styla bilen för 15 k!  Bor på Gotland så det är rätt lätt att fixa en rost fri bil! (Inge salt på Gotland)

1 562 Inlägg
21 november 2010
cronix91 skrev:
Dubs skrev:
cronix91 skrev:

Köpte bilen för 8k -.- Då är det fan bättre o köpa en rostfri 240 o styla bilen för 15 k!  Bor på Gotland så det är rätt lätt att fixa en rost fri bil! (Inge salt på Gotland)

jajamän

7 100 Inlägg
21 november 2010
en bild kanske?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Muttley
21 november 2010
sälj möget. Du kan alltid köpa nya skärmar fram på skroten men när de rostat vid tanklocket så är den mest körd, inte direkt roligt och göra de rostfritt.
Kör slut på den alternativt ha den som 2a bil rätt trevliga bilar ändå att köra

1 567 Inlägg
21 november 2010
Sälj den eller ha den som lekbil utan att fixa till den tills den är redo för skroten.Men varför köpte du den ifrån början?

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

62 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
940R skrev:
Sälj den eller ha den som lekbil utan att fixa till den tills den är redo för skroten.Men varför köpte du den ifrån början?

Ja du.. Det kan man undra. Fick precis körkort o har inga pengar o köpte ba något skit. Eller rättare sagt, farsan köpte den... Jag ville inte ha skitet men han o hans kärring sa att jag SKULLE ha den.. Så det blir att fixa lite $ o fixa en ny bil!

62 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
bmx skrev:
en bild kanske?

Ska ta bilder på den i morgon!  Ska få låna en systemkamera!

1 567 Inlägg
21 november 2010
cronix91 skrev:
940R skrev:

Ja du.. Det kan man undra. Fick precis körkort o har inga pengar o köpte ba något skit. Eller rättare sagt, farsan köpte den... Jag ville inte ha skitet men han o hans kärring sa att jag SKULLE ha den.. Så det blir att fixa lite $ o fixa en ny bil!

Mitt tips..
Kör den som den är tills du jobbat ihop pengar till en nyare rostfri bil

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

361 Inlägg
21 november 2010
gör en ratcar av den, den verkar ju endå vara påväg åt det hållet wink

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)

62 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Det som är så synd är ju att den är så jävla fin invändigt! sad

Smålänning
7 887 Inlägg
21 november 2010
cronix91 skrev:
Det som är så synd är ju att den är så jävla fin invändigt! sad

Det är dom flesta galanterna av den modellen. Bra kvalité på inredningen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

23 Inlägg
21 november 2010
hur mycket rost är det? skärmkanter?
mycket rost i underredet?
som sagt så brukar det vara mer rost än vad man kan se, har varit ute för att rosten aldrig tog slut, fast man kapade o kapade o åter igen kapade, så fanns de mer...

Manta club sweden

Sök