Hej undrar bara vad jag ska ha för steg till mina basar??? Som rubriken säger så heter dom MDS Ds400Rs och är 15". Dom ligger på 900w, 450wRms. Och jag ska ha två stycken i skuffen på en 855:a. Är inne på två stycken Zachry K1200D Som ligger på 450 wRms i 4 Ohm.
Jag tror att ett T5 steg skulle passa in fint då det i detta fall kommer att lastas i 2ohm och ger då ut kanske 1100-1200wrms. Då slipper du dra kablage till två steg och du får mer effekt för pengarna.
Jag skulle säga ett Torque T5 steg. Många tror att man spelar sönder med mycket effekt. Det ska till väldigt mycket för mycket effekt för att det ska gå sönder. Man spelar oftast sönder när man har för lite effekt.
Då kanske du skulle ha räknat på en sluten låda. Du får ju inte ut samma ljudtryck men en sluten låda blir oftast mindre än en portad låda och jag har hört dessa basar i sluten låda och det lät mycket trevligt. Vet tyvärr inte litrar osv.
Jag skulle säga ett Torque T5 steg. Många tror att man spelar sönder med mycket effekt. Det ska till väldigt mycket för mycket effekt för att det ska gå sönder. Man spelar oftast sönder när man har för lite effekt.
Mvh Wiesel
nja eller om du har för lite volym å fel låda..så inte bara effekten ...vet fler som har sönder pga av fel volym än power å måååånga bygger en låda på måfå sen går det som det går istället för att kolla vad som ska vara
sen talar han ju om topicvärden som många sällan levererar i sina bilar på sina 13.4 -14 volt...
så därför bättre med T3 stegen men tycker T3 stegen ...men klart kan man köraT5 men nu ville han ha det billigaste valet å då e det T3 bygger med båda i mina bilar ..båda e kanon.
nja eller om du har för lite volym å fel låda..så inte bara effekten ...vet fler som har sönder pga av fel volym än power å måååånga bygger en låda på måfå sen går det som det går istället för att kolla vad som ska vara
Det är helt sant det du säger! Men pratade bara om effekt då det var där diskussionen låg