Min första Japanare, Hade vart sugen på en Silvia S13 ett bra tag, men fick istället tag i den här på hemorten. Tänkte att det var en bra bas att bygga en kul bil på. En bit in i projektet blev jag erbjuden att köpa den RPS13 jag... Visa mer
Micha_Riskok: Tackar! Kul att höra! Det värmer! Ja det är kul att få prova på äkta vara den här gången! hehe..
NOOX: Tackar! hehe.. ja, det kan man fråga sig.. Hehe.. Skämt åsido så är det lätt att köra på och sen i efterhand komma på saker man skulle gjort. Så var det med C70n, och nu tänkte jag att ja inte skulle göra om det "misstaget". Så nu ska ja försöka få det grundligt gjort och genomtänkt!
Tidigare lade jag ut en bild på när jag vikt kanten uppe i hjulhuset fram. Fick ett tips av en bekant som tyckte det var bättre att kapa bort den vikta kanten och svetsa i stället. Så jag ändrade mig och kapade bort den och det är nu mer helsvetsat där också (ej på bilden dock).
Sen blir det en bild på ett litet hål som ska lagas upp i golvet under gaspedalen.
Slutligen har jag kapat till plåtbitar och punktat fast i hjulhusen in mot motorrummet.
Rille-K: Stämmer bra det! Men det bästa med att laga det är att det är svårt att få det sämre! Hehe..
Nu har jag gjort färdigt höger hjulhus fram och höger ramben. Gött att äntligen se att det är helt. Så nu återstår ytterligare lite slipande på svetsarna och sen kan man snart börja spackla det lite. I hjulhuset ska ju också underredsmassan bort helt. Så än är ja inte arbetslös i garaget.