4567
Sök

TV licens för datorer

231 Inlägg
13 juli 2006
Trådstartare
Nu får vi lov att börja protestera. snart kanske vi måste betala Tv-licens för datorer med Internet uppkoppling. Ska vi verkligen tolerera det här? De stänger ner de analoga tv nätet så folk tvingas införskaffa boxar och nu ska det bli licens på datorer. Det gör mig så förbannad. TV kanalerna som väljer att sända tv även från deras sidor får väll börja ta ut avgifter själva inte skall vi tvingas på ytterligare en avgift. Blir så arg!!

http://aftonbladet.se/vss/it/story/0,27 … 22,00.html

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

45 Inlägg
13 juli 2006
Tidigare sa dom att det bara skulle gälla datorer som har en tv mottagare, alltså ett tv-kort men när man redan betalar en dyr bredbandsavgift, då får dom väll ändå ge sig.

311 Inlägg
13 juli 2006
pnilz skrev:
Tidigare sa dom att det bara skulle gälla datorer som har en tv mottagare, alltså ett tv-kort men när man redan betalar en dyr bredbandsavgift, då får dom väll ändå ge sig.

håller helt med !

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS

231 Inlägg
13 juli 2006
Trådstartare
De som redan betalar TV licens berör ju inte. men får det igenom det här kan det lättare genomföra idén de hade förut att ha licens på ALLT som kan ta emot media. och då inte en licens utan en licens för varje sak och där var mobiler inräknade.

3/4 vitblå 1/4 blågul

Proud Saab 99 Owner
39 Inlägg
13 juli 2006
Man kan undra vad de tänker med egentligen. Inskaffar de denna lagen kommer de nog få en majoritet av de svenska folket emot sig..

Mvh

Har du inte kört Saab så har du inte lärt dig köra bil ;)

9 108 Inlägg
13 juli 2006
fan vad sjukt.. Bara för att möjligheten att kolla på kanalernas hemsidor FINNS betyder ju inte det att alla med datorer kollar på det...

231 Inlägg
13 juli 2006
Trådstartare
Personligen tycker jag att licensen skall plockas bort nu när man nästan tvingas köpa en box beroende på vart man bor, man ska kunna få möjligheten att välja bort de licensbetalada kanalerna men nej de kanalerna ingår ju i de flesta starpaket. Och det sjuka är att deras tillägskanaler måste man betala för.

3/4 vitblå 1/4 blågul

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
13 juli 2006
dom har väll redan bytt? förut hette de ju TV licens, nu e det Media licens istället...

Jägermeister
910 Inlägg
13 juli 2006
Betalar inte för tv licens och kommer aldrig i framtiden att göra det heller, varken för tv eller dator...
Hatar detta sätt att suga pengar ur folk, blir skitförbannad...
Brukar få hem massa lappar om att dom inte har registrerat att jag betalar tv licens + att dom besöker mig varje år, nu har dom j*vlarna börjat ringa oxå efter att jag flyttade nu sist...

Bad kärringen dra så j*vla långt åt h*lvete hon kunde komma  och gubben som brukar besöka mig brukar jag skrika åt han att dra åt h*lvete, fatta att jag inte har nån tv är nu f*n tröga era j*vlar att jag meddelar själv när jag köpt en tv...=)och smäller dörren i ansiktet på gubb j*veln. smile

Har hetsigt temperament när det gäller dom typerna GGGRRRRRR...

En gång är ingen gång...

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 juli 2006
nu får det vara nog med licencer och smörja fan att dom ska sno varje spänn

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

8 156 Inlägg
13 juli 2006
Ska man betala licens per dator då eller?
Eller räcker det med att man betalar för en dator?
Dessutom. Ska jag som är uppkopplad på en modemuppkoppling behöva betala för en sak som jag inte använder mig av?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

231 Inlägg
13 juli 2006
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Ska man betala licens per dator då eller?
Eller räcker det med att man betalar för en dator?
Dessutom. Ska jag som är uppkopplad på en modemuppkoppling behöva betala för en sak som jag inte använder mig av?

Jag hoppas att det bara blir för EN dator om det blir som de vill. Men det de ville med medielicensen förut var ju att just allt som kunde ta emot media skulle ha en licens vilket betyder att om de fått som de ville då skulle alla med tre telfoner en varsin dator en varsin tv m.m betala en licens för varjepryl.

3/4 vitblå 1/4 blågul

8 883 Inlägg
13 juli 2006
Om ni läser vad som står på Aftonbladet!!
Citat
"Den datorägare som redan betalar tv-licens berörs inte av den nya lagen eftersom datorn redan ingår i avgiften."

Fotograf på tierpidag.se

8 156 Inlägg
13 juli 2006
Hamilton skrev:
Om ni läser vad som står på Aftonbladet!!
Citat
"Den datorägare som redan betalar tv-licens berörs inte av den nya lagen eftersom datorn redan ingår i avgiften."

Jag betalar inte tv-licens och kommer troligen inte göra det heller, eftersom jag inte tittar på tv.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Colaberoende
1 219 Inlägg
13 juli 2006
Med dagens teknik borde man väl kunna "Filtrera" bort dom kanalerna man inte vill ha och slippa den s.k licencen.

Aldrig i livet jag kommer betala för SVT och speciellt inte Tv4 som är reklambaserat.

/Ena

104 Inlägg
13 juli 2006
Om jag inte är helt fel ute så betalar man redan för datorn, Iaf så frågade dom mej om jag hade en dator när dom ringde o kollade upp mej.. dom svinen..

Riktiga män kör volvo!

Fisketokig
2 997 Inlägg
13 juli 2006
bara svara och säga att man inte är intresserad något, efter ett tag tröttnar de.

knackar de på dörren ska de få en snabbkurs i vad "inte Intresserad" betyder.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

104 Inlägg
14 juli 2006
Hehe jao det är ju en lösning smile

Riktiga män kör volvo!

Sök