4693
Sök

Kamrem kuggat!

230 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
#1
Hejsan! på min volvo 745a har kamremmen kuggat och bilen startar inte! ska man ställa in kamremmen igen och försöka starta?

MVH Nils!

1 772 Inlägg
25 november 2010
#2
Låter som en bra idè.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

230 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
#3
NordstromJ skrev:
Låter som en bra idè.

okej, ventiler och annat kan inte gått då?
Ja har hört att om kamremmen hoppar någon kugg ska den starta ändå!

1 772 Inlägg
25 november 2010
#4
nilserik skrev:
NordstromJ skrev:
Låter som en bra idè.

okej, ventiler och annat kan inte gått då?
Ja har hört att om kamremmen hoppar någon kugg ska den starta ändå!

Är det en 8 ventilare? Isf är det inga problem, bara starta.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

230 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
#5
NordstromJ skrev:
nilserik skrev:
NordstromJ skrev:
Låter som en bra idè.

okej, ventiler och annat kan inte gått då?
Ja har hört att om kamremmen hoppar någon kugg ska den starta ändå!

Är det en 8 ventilare? Isf är det inga problem, bara starta.

yes 115hk 8v!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
25 november 2010
#6
ta reda på VARFÖR den kuggade också

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

755 Inlägg
25 november 2010
#7
sliten kamrem??
kanske dax att sätta dit en ny med ny spännrulla.

Forummoderator
26 397 Inlägg
25 november 2010
#8
Så länge det inte är en B230K så är det bara att ställa in kamremmen igen och hoppas på att han startar. Dock kan du ju byta remmen om den börjar bli sliten, såsom tidigare talare skrivit.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
25 november 2010
#9
AirOne skrev:
Så länge det inte är en B230K så är det bara att ställa in kamremmen igen och hoppas på att han startar. Dock kan du ju byta remmen om den börjar bli sliten, såsom tidigare talare skrivit.

Om det är en ltt då, Kan man ställa kamrem och starta då oxå?hmm

Forummoderator
26 397 Inlägg
25 november 2010
#10
Richard-940T skrev:
AirOne skrev:
Så länge det inte är en B230K så är det bara att ställa in kamremmen igen och hoppas på att han startar. Dock kan du ju byta remmen om den börjar bli sliten, såsom tidigare talare skrivit.

Om det är en ltt då, Kan man ställa kamrem och starta då oxå?hmm

Ska inte vara några problem. Annan topp på K-motorn.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Tvivlare
2 266 Inlägg
25 november 2010
#11
Har remmen kuggat ska den bytas. Glöm inte spännaren också.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
25 november 2010
#12
AirOne skrev:
Så länge det inte är en B230K så är det bara att ställa in kamremmen igen och hoppas på att han startar. Dock kan du ju byta remmen om den börjar bli sliten, såsom tidigare talare skrivit.

Med tillägget b23, dom slår i också ( har själv lyckats kröka varenda ventil i en hel topp wink )


612 Inlägg
25 november 2010
#13
Beror väl lite på vilken version man har, t.ex. ger olika kamaxlar olika högt ventillyft.

TBM NINJA
917 Inlägg
25 november 2010
#14
lånar tråden, hur ställer man in detta igen? asså tex när jag meckat ner min motor å ska ha ihop den igen, hur ställer jag inte kamdrevet med vevdrevet? har hört något om att man ska titta i fördelaren lr ngt

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
25 november 2010
#15
henke_92 skrev:
lånar tråden, hur ställer man in detta igen? asså tex när jag meckat ner min motor å ska ha ihop den igen, hur ställer jag inte kamdrevet med vevdrevet? har hört något om att man ska titta i fördelaren lr ngt

nolla motorn, alla drev mot markeringarna, häng på remmen, klart.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

KHRacing
25 november 2010
#16
MantaRobin skrev:
Har remmen kuggat ska den bytas. Glöm inte spännaren också.

varför Robin ? :-)

TBM NINJA
917 Inlägg
25 november 2010
#17
NITROUS skrev:
henke_92 skrev:
lånar tråden, hur ställer man in detta igen? asså tex när jag meckat ner min motor å ska ha ihop den igen, hur ställer jag inte kamdrevet med vevdrevet? har hört något om att man ska titta i fördelaren lr ngt

nolla motorn, alla drev mot markeringarna, häng på remmen, klart.

vilka ska man nolla? kamdrev ? vevdrev? fördelarne? finns där markeringar på motorn som man rättar sig efter?

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
25 november 2010
#18
henke_92 skrev:
NITROUS skrev:
henke_92 skrev:
lånar tråden, hur ställer man in detta igen? asså tex när jag meckat ner min motor å ska ha ihop den igen, hur ställer jag inte kamdrevet med vevdrevet? har hört något om att man ska titta i fördelaren lr ngt

nolla motorn, alla drev mot markeringarna, häng på remmen, klart.

vilka ska man nolla? kamdrev ? vevdrev? fördelarne? finns där markeringar på motorn som man rättar sig efter?

har du fördelaren på blocket ska det nollas, sitter den i toppen nollas den med kammen kan man säga.

finns markeringar på kåporna att gå efter, finna mycket bilder på google också, alternativt köp en haynesbok.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

TBM NINJA
917 Inlägg
25 november 2010
#19
NITROUS skrev:
henke_92 skrev:
NITROUS skrev:

nolla motorn, alla drev mot markeringarna, häng på remmen, klart.

vilka ska man nolla? kamdrev ? vevdrev? fördelarne? finns där markeringar på motorn som man rättar sig efter?

har du fördelaren på blocket ska det nollas, sitter den i toppen nollas den med kammen kan man säga.

finns markeringar på kåporna att gå efter, finna mycket bilder på google också, alternativt köp en haynesbok.

så i haynes finns dom här "nollnings" grejorna? smile

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
25 november 2010
#20

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.


Sök