Är på tiden att man gör en liten projekt tråd med vad som görs osv på bilen, mest så man har så mycket information vid ev försäljning i framtiden samt att det alltid är roligt med folks respons, tankar och åsikter om saker man gör
Är dock lite sent att påbörja den nu men bättre sent än aldrig.
Köpte bilen i januari och ersatte min evo IX mycket pga försäkringskostnaden och slippa helbilsgodkännandet eftersom jag tänkte trimma en hel del
Det tråkiga var dock att motorn rasade ca 100 mil efter köpet så det blev till att bygga ny motor i somras och i mitten av aug kom dommen av JRM racing att bilen hade 645hk
Har lite gamla telefonbilder på när motorn byggdes, dem kommer slängast upp.. och nu under vintern vad tanken att bilen skulle lackeras om, få bättre väghållning och fräschas upp rent allmänt, dock sprack ekonomin lite när man fick bygga ny motor så lackeringen är flyttad till nästa vinter som det ser ut nu, resten ska göras nu i vinter..
Bilen står på sin viloplats och en hel del saker är beställda så som lite olika stag, stänkskydd nya innermattor osv.
Den ska påbörjas såfort det blivit lite ordning i garaget och då kommer det komma upp mer bilder och info om hur det fortskrider
2,3L stroker duktigt portad topp kiggly ventil fjädrar+titan retrainers 280^kammar (BC) ställbara drev hks gd pro koppling aeromotive regulator fuellab 1300hp bensin pump nira i3+ hks kamrem hks topp packning oem oljepump oem vatten pump acl race lager till allt ARP bultar till ALLT spec grenrör garret GT35bb 114mm insugsrör polerad alu AEM luft filter 1600cc spridare toda racing ventil styrningar tial dump tial WG catch tank soppan catch tank oljan ombyggd vevhusvent 90mm spjällhus polerat pleneum insug special trigger hjul moddad ventil kåpa öppen WG rör genom sidan jasmal avgas(ombyggt endast slutdämparen kvar)
några åsikter om 2011 års design? lite osäker på det gröna, dock ska hela bilen lackeras om nästa år så det gröna är mest för att slippa lackera dem sakerna inför den nya lacken
det lutar åt det, fälgarna är iaf garanterade att bli lackerade i år, sen får vi se hur ekonomin tillåter resten då det blev en ny motor av lackeringspengarna i sommras
Idag har all inredning åkt ut och innertaket har blivit sprayad med svart färg så långt färgen räckte (inte så långt) och resultatet ser ut att bli mycket bra
Har även börjat bygga om IC rören idag så jag får bort dem fula svarta gjutjärnsrören och får dit fina polerade alu rör istället.
Orginal kylarslangarna blev också utbytade mot blåa silikonslangar, börjar bli rätt stor skillnad på motorrummet nu jämfört med innan, bilder kommer.
Hittade även lite mögel på baksidan av taket som måste behandlas bort hoppas den hemska lukten i bilen ska vara borta när allt monteras ihop inför nästa säsong