Projektet som spårade ur! Från början var tanken att bara turbokonvertera bilen men blev istället en totalrenovering. Detta då jag är ganska pedant med mina bilar och älskar när det är nytt och frächt. Möjligt att det åker på ett... Visa mer
Jag och Ogge spendera hela dagen i garaget idag. Jag fick gjort en hel del
Hittade dock metalspån i oljetråg och såg även att jag haft en del vatten i motorn. Har försökt hitta vart metalspånen kommer ifrån men har inte hittat något alls. Var vatten läcker in är det ingen som vet heller men det är väl någon packning som inte är som den ska.
mellanaxeln sitter i blocket och driver oljepumpen på KR motorerna de lagrerna finns inte längre men man kan dem från diesel motorn är lika men lite mindre oljehål! och man byter det ena lagret genom att slå ut frostpluggen på motsatt sida mot drevet som är det tredje drevet som kamremmen driver...
mellanaxeln sitter i blocket och driver oljepumpen på KR motorerna de lagrerna finns inte längre men man kan dem från diesel motorn är lika men lite mindre oljehål! och man byter det ena lagret genom att slå ut frostpluggen på motsatt sida mot drevet som är det tredje drevet som kamremmen driver...
Dom lagrena finns o köpa på nätet min bror har nyligen köpt 4st Finns på http://dliteknik.se/ Reservdelar o sen knappa in ditt regnr o dom heter mellanaxelbussn fram/bak Artnr fram 07 3088 STD Artnr bak 07 3089 STD