Nehe skrev:
PerArne skrev:
Jo jag vet man man blir bara så förbannad när man inte kan göra nånting mot detta.
Klart att man blir det, men jag tycker att man skall rikta sin ilska åt rätt håll isåfall. Och det är inte mot polisen utan det är mot de som styr Sverige. Det är inte polisen som kan påverka situationen utan det är politikerna.
Polis stationen är typ ca 1km från mig.
Enligt polisens egna hemsida så står det såhära ;
•Tidiga utredningsåtgärder. Personal i yttre tjänst ska jobba då flest brott begås och börja utredningen direkt på brottsplatsen om det går, till exempel förhöra vittnen, målsägare och säkra bevis.
•Kompetenta förundersökningsledare ska finnas tillgängliga på brottsfrekventa tider och ansvara för att rätt åtgärder vidtas.
•Fler undersökningar av brottsplatser ska göras. Förutom kriminaltekniker som har hand om grova brott ska polismyndigheterna ha lokala brottsplatsundersökare som säkrar spår vid mängdbrott, till exempel inbrott. Poliser i yttre personal ska också kunna säkra spår.
•Brottsutredningar ska samordnas. Brott med samma misstänkta gärningsman ska utredas av samma utredare.
Så hur förklarar du detta?
1. Dom ska komma ut för att förhöra vittne, målsägare samt säkra bevis. Och att utredningens start ska göras på plats och inte någon annanstans
2. Någon slags förundersökningsledare ska finnas på platsen vart brottet har begåtts.
3. Samma som punkt 1.
4. Som det står, misstänker man en person så ska denne utredas av samma polis till den person i frågoans andra brott.
Tycker varken 1, 2 eller 3 har gjorts. Inte ens operatören skrev i anmälan att det finns fingeravtryck i bilen som är färska. Vilket ska stå i anmälan.
Hade dom inte slavarat så jäääävla mycket med mitt fall så skulle dom ha fått fast dessa. Men jag ska ringa till min farbror och fråga hur dom ska gå tillvägar vid ett sånt här fall.