4492
Sök

Obligatorisk körkort på kntrollbesiktning?

37 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
Jag har ej körkort, har kört i snart 2 år. Är det någon som vet om körkortskontroll görs på kontrollbesiktingen?

Mvh

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
1 december 2010
huacay skrev:
Jag har ej körkort, har kört i snart 2 år. Är det någon som vet om körkortskontroll görs på kontrollbesiktingen?

Mvh

Tycker du att det är lämpligt att köra bil utan körkort? Jag tycker inte det. Anmäl dig snarast till en körskola och ta ett körkort. Jag skulle vara nervös varje gång jag satte mig i bilen om jag inte skulle haft körkort. Om dom kollar körkort på bilprovningen får du väl kolla upp, det är bara att åka in dit och besikta bilen så märker du det.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 436 Inlägg
1 december 2010
Det är inte deras uppgift att kolla det, de kollar bilen och polisen kollar dig...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Saabifierad
2 031 Inlägg
1 december 2010
Vad tror du själv?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
1 december 2010
ingen körkortskontroll på bilprovningen.
visst håller jag med dom andra i tråden ang körkort, men tycker också att det är upp till dig!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

2 230 Inlägg
1 december 2010
nej dom kollar inte körkortet... men är nog dags att ta kort för dig bara tur om man klarat sig i 2år utan... men ja ta ett kostar inte allt för mkt om man gör det privat...

så kan det vara då det inte blev som det skulle

37 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
Lugn, jag har övningskört i ungefär två år med en handledare! wink
Har redan bokat tid för uppkörning, som e om ungefär 3 veckor, tack för alla svar!

Mhv

945 Inlägg
1 december 2010
Nej dom kollar inte  om du har körkort.!

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 december 2010
Du är inte den enda som övningskör till besiktningen! smile Men nej, det är inte deras uppgift att kolla upp det. Dom kollar inte heller ifall det är du som är ägare på bilen eller inte, fast det visste du kanske redan.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
1 december 2010
huacay skrev:

Mvh

Jaja, nu fattar jag. Övningsköra till bilprovningen är ju helt okay. Men du borde ha skrivit alla förutsättningar i ditt första inlägg så man inte hade blivit upprörd över ett dåligt beteende hos dig som inte fanns. Men ska du köra upp snart så önskar jag dig lycka till med kortet!

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 867 Inlägg
1 december 2010
När registreringsbesiktade min motorcykel för en massa år sen så rullade jag in och legitimerade mig med pass, man behöver ju inget körkort för att äga ett fordon.
För en vanlig kontrollbesiktning görs ingen IDkoll heller, så länge det finns en bokad tid och personen kan betala för sig så kan du skicka vem du vill.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Rumpmas
3 860 Inlägg
1 december 2010
huacay skrev:
Lugn, jag har övningskört i ungefär två år med en handledare! wink
Har redan bokat tid för uppkörning, som e om ungefär 3 veckor, tack för alla svar!

Mhv

Åker du dit är det lika bra att du avbokar din uppkörningstid eftersom du blir av med körkortstillståndet i minst ett år. Är det värt att riskera olovlig körning när du ändå har körkort snart? Boka om tiden så att pappa eller mamma kan åka och besikta åt dig. Polisen är inte ute och har kontroll ofta, men du kan ge dig fan på att de är det när det passar dig som sämst, lagen om alltings jävlighet.

Och vad fan skulle Bilprovningen vilja se ditt körkort för? Vem som helst får besikta vilken bil som helst. Det behöver inte vara ägaren, bara registreringsnumret/chassinumret stämmer är de nöjda.

Rumpmas
3 860 Inlägg
1 december 2010
Jaha, övningskörning, det var ju en annan femma! smile

De är dock inte intresserade av att veta vem du är i alla fall.

12 086 Inlägg
1 december 2010
Killen vill skapa lite turbulens smile Reta upp moralkärringarna, I LIKE! big_smile

Dom kollar inte ens att bilen är påställd och försäkrad.

1 562 Inlägg
1 december 2010
under övningskörningen räknas handledaren till ansvarig förare. så dennes bekymmer, om ngt går snett. för du tänkte väl övningsköra dit?

1 562 Inlägg
1 december 2010
JapMax skrev:
Killen vill skapa lite turbulens smile Reta upp moralkärringarna, I LIKE! big_smile

det ska väl inte vara nödvändigt heller, du kan ju bärga dit bilen.

12 086 Inlägg
1 december 2010
mange_240 skrev:
JapMax skrev:

det ska väl inte vara nödvändigt heller, du kan ju bärga dit bilen.

Ja? Men det gör ju många tongue
Det va mer en parentes, ett komplement till hans fråga om körkort krävdes/kollas.

5 198 Inlägg
1 december 2010
Men hallåååå.. Ingenstans står väl att han tänker köra själv till besiktningen.... varför ta allt för givet. .det han fråga va om de kolla körkort..

3 259 Inlägg
1 december 2010
JapMax skrev:

Dom brukar väl kanske inte kolla men jag har iaf blivit frågad av besiktningsgubbar att "du vet väl att bilen är avställd?"

Det är ju inget dom bryr sig om men tydligen så ser dom det! smile

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
1 december 2010
JonR skrev:
JapMax skrev:

Dom brukar väl kanske inte kolla men jag har iaf blivit frågad av besiktningsgubbar att "du vet väl att bilen är avställd?"

Det är ju inget dom bryr sig om men tydligen så ser dom det! smile

Mvh/Jon

Men det är klart, ser dom det kan dom oxå se när man kör iväg och kan ringa Farbror Blå. Om man nu inte tar bilen på en trailer förstås.

/Benny

Min youtubekanal!

Sök