2912
Sök

A3 -97 1.6 Startar inte. Ispropp? Förslag på lösningar av ispropp?

302 Inlägg
4 december 2010
Trådstartare
#1
Har en audi a3 -97 med 1.6l motor.
Tjejen körde bilen och den gick bra, sen vred hon av bilen, gick in ca 20minuter. När hon kom ut igen så
startar inte bilen.

Den snurrar på startmotorn som den ska men inte en tendens till att tända.

Hinner man få en ispropp på 20 minuter tror ni?

Hällde i 1 flaska t-röd i tanken igårkväll men den startar fortfarande inte.

Nått annat tips på att lösa upp ev. isbildning?
(har inte tillgång till något garage)

Eller annat förslag på fel?

MVH Pälle

302 Inlägg
4 december 2010
Trådstartare
#2
Har provat med startgas nu, och då vill den hoppa igång.
men så fort jag slutar spruta gas så lägger den av.

Alltså borde problemet vara att den inte får soppa.

Nån som har nå knep på att lösa en ispropp i bränslesystemet?

Tvivlare
2 266 Inlägg
4 december 2010
#3
Tror inte den har lyckats frysa på så kort tid. Mina pengar ligger på att pumpen lagt av.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

302 Inlägg
4 december 2010
Trådstartare
#4
det känns ju faktiskt som att 20min är lite för kort tid.

302 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#5
soppa pumpen får ingen ström.

Visst ska den ha ström konstant, även när startmotorn går??

Tvivlare
2 266 Inlägg
5 december 2010
#6
Bohlin skrev:
soppa pumpen får ingen ström.

Visst ska den ha ström konstant, även när startmotorn går??

Den ska få ström när du vrider på tändningen ja. Kolla säkringarna till att börja med.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

302 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#7
ja, men ska den få ström när startmotorn går?

Tvivlare
2 266 Inlägg
5 december 2010
#8
Bohlin skrev:
ja, men ska den få ström när startmotorn går?

Ja de tror jag, kan inte svara till 100% men rent logiskt så ska den väl de. Går den i läge 2 på tändlåset?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

302 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#9
just nu har jag tjuvat ström från en annan kabel.  men det är ju desvärre inge ström där när startmotorn snurrar. 

Det kom iaf fram soppa till btr:n.   Men en fuelrail av plast i -20C spricker ganska lätt. så nu läre jag byta den jäveln också innan jag kan prova nå mer sad

302 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#10
Bohlin skrev:
just nu har jag tjuvat ström från en annan kabel.  men det är ju desvärre inge ström där när startmotorn snurrar. 

Det kom iaf fram soppa till btr:n.   Men en fuelrail av plast i -20C spricker ganska lätt. så nu läre jag byta den jäveln också innan jag kan prova nå mer sad

Men ja tycker ända att den borde ha hoppat igång innan jag hade sönder fuelrailen...

Nån som har nå bra tips på hur man vet om spridarna öppnar?

Tvivlare
2 266 Inlägg
5 december 2010
#11
Bohlin skrev:
Bohlin skrev:
just nu har jag tjuvat ström från en annan kabel.  men det är ju desvärre inge ström där när startmotorn snurrar. 

Det kom iaf fram soppa till btr:n.   Men en fuelrail av plast i -20C spricker ganska lätt. så nu läre jag byta den jäveln också innan jag kan prova nå mer sad

Men ja tycker ända att den borde ha hoppat igång innan jag hade sönder fuelrailen...

Nån som har nå bra tips på hur man vet om spridarna öppnar?

Ska du byta rail e de enkelt att kolla om dom öppnar, innan du sätter tillbaka den gamla. Bara hålla upp den lite grann med spridarna monterade o be din bästa kompis vrida på nyckeln smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

302 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#12
jajjemän, det har du ju rätt i wink

Tänkte inte så långt själv. haha


Sök