3307
Sök

SAAB 900 2,0T TokRacing.se - skrotas, bygget kommer fortsätta på ny kaross

nu i höst har jag påbörjat skärmbreddning av SAABen samt en hel del andra små förändringar, dels motormässigt med ny större Intercooler och nya tryckrör. även totalt rensad kupe, endast de viktigaste får vara kvar, sidepipe bygge... Visa mer

197 394 Visningar
Projektet avslutat 3 september 2013
1 944 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
mrfjonsson skrev:
Vad kallas den burgaren?

burgaren är inuti pizzan, heter Calskrove, finns på iaf två pizzerior som jag vet om här i Skellefteå smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 080 Inlägg
4 april 2011
Ser ju bra ut... bilen big_smile inte pizzan sad

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

Burn rubber! not your soul..
538 Inlägg
4 april 2011
Calskroven är riktigt bra! big_smile

Kul med nån till här uppifrån som håller på med saab å den ser ut att bli fin!

Är ju bilutställning i Pite på en månad, du ska möjligtvis inte dit med den? wink

1 944 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
_aero skrev:

Är ju bilutställning i Pite på en månad, du ska möjligtvis inte dit med den? wink

calskroven är inte bra tongue .
ah, jodå, nog finns det ett par stycken iaf smile , Vårträffen? jodå, klart jag ska på den, jag är medlem i en lokal klubb: TokRacing.se, vi brukar fara i karavan till vårträffen. så du lär säkert se oss, och bilen min smile

mvh
Andreas

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 944 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
pontiacen skrev:
Ser ju bra ut... bilen big_smile inte pizzan sad

Tackar !! big_smile , nä, pizzan är inte o rekommendera tongue

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

538 Inlägg
4 april 2011
b0nd3n skrev:
_aero skrev:

ah, jodå, nog finns det ett par stycken iaf smile , Vårträffen? jodå, klart jag ska på den, jag är medlem i en lokal klubb: TokRacing.se, vi brukar fara i karavan till vårträffen. så du lär säkert se oss, och bilen min smile

mvh
Andreas

Haha ja tycker då den är bra wink

Okej va kul smile hade också tänkt ställa ut min bil om ja hinner få ihop den.

TokRacing? låter bekant, brukar de inte va nån 9000 på vårträffen med sån dekal på vindrutan eller minns ja helt fel?

Mvh Magnus

1 944 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
_aero skrev:
b0nd3n skrev:
_aero skrev:

mvh
Andreas

TokRacing? låter bekant, brukar de inte va nån 9000 på vårträffen med sån dekal på vindrutan eller minns ja helt fel?

Mvh Magnus

2 år i rad har tokracing varit på plats smile .. jo, en mörkgrön 9000 kanske du tänker på ? Ola heter han som hade den. http://www.garaget.org/?car=74892

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

538 Inlägg
5 april 2011
b0nd3n skrev:
_aero skrev:
b0nd3n skrev:

mvh
Andreas

Mvh Magnus

2 år i rad har tokracing varit på plats smile .. jo, en mörkgrön 9000 kanske du tänker på ? Ola heter han som hade den. http://www.garaget.org/?car=74892

Jo de var precis den jag tänkte på smile Men lycka till med ditt bygge i fortsättningen å hoppas ja får se den på vårträffen smile

1 944 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
_aero skrev:
b0nd3n skrev:
_aero skrev:

Mvh Magnus

Jo de var precis den jag tänkte på smile Men lycka till med ditt bygge i fortsättningen å hoppas ja får se den på vårträffen smile

aah, okej smile

Tackar !! ja, hoppas jag hinner klart till vårträffen !
mvh
Andreas

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 944 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
några helhetsbilder på bilen i sitt dagsskick :

https://www1.garaget.org/archive/44/43636/217417/217417-2275213.jpg

https://www1.garaget.org/archive/44/43636/217417/217417-2275234.jpg

MVH
Andreas

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

4 663 Inlägg
5 april 2011
blir ju perfekt big_smile

32 Inlägg
5 april 2011
den  börjar fan bli potent:)

1 944 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
blir ju perfekt big_smile

tack ! big_smile . men perfekt är o ta i, men börjar bli bra wink

Quistan skrev:
den  börjar fan bli potent:)

ja de vill ja påstå, en del saker kvar innan jag är redo för denna sommar ! smile

Dreambrink skrev:
ser  riktigt bra  ut

Tusen Tack !! smile

Riktigt kul o få respons på det man gör, det som motiverar en att fortsätta ! smile
all kritik uppskattas, negativt som positivt !

Mvh
Andreas

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

"Saab är ingen bil, det är en livsstil"
225 Inlägg
5 april 2011
riktigt fint, men som någon skrev tidigare nånstans tror ja så hade det nog varit snyggare med en reflexramp mellan baklysena smile

1 944 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
Nn1ck3 skrev:
riktigt fint, men som någon skrev tidigare nånstans tror ja så hade det nog varit snyggare med en reflexramp mellan baklysena smile

har faktiskt haft en tonad reflexramp, men tyckte inte det såg bra ut...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43636/1042371_7ml2jx.jpg

mvh
Andreas

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

"Saab är ingen bil, det är en livsstil"
225 Inlägg
5 april 2011
nä smaken är olika, jag tyckte faktiskt att det passa bättre (:

1 944 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
Nn1ck3 skrev:
nä smaken är olika, jag tyckte faktiskt att det passa bättre (:

helt sant tongue .
kanske ska testa montera den nu när ja har en annan bakstötfångare o se hur det ser ut smile
ska se om ja kan ordna det imr samt ta en bild ! smile

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 801 Inlägg
5 april 2011
Tycker det ser bättre ut med röda rampen! Dock så vill jag gärna se en annan vinge då jag inte gillar aero vingen! smile

1 944 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
BlauMes skrev:
Tycker det ser bättre ut med röda rampen! Dock så vill jag gärna se en annan vinge då jag inte gillar aero vingen! smile

jag håller med !! . ja, vingen e asful, men den får sitta på tills ja köpt evo-vingen eller vad den nu heter tongue

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Sök