4691
Sök

SAAB 900 2,0T TokRacing.se - skrotas, bygget kommer fortsätta på ny kaross

nu i höst har jag påbörjat skärmbreddning av SAABen samt en hel del andra små förändringar, dels motormässigt med ny större Intercooler och nya tryckrör. även totalt rensad kupe, endast de viktigaste får vara kvar, sidepipe bygge... Visa mer

197 400 Visningar
Projektet avslutat 3 september 2013
1 944 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
har idag monterat 1 sänkfjäder fram, orkade inte mer tongue
monterat takvinge och en röd vinge smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43636/43636-f0685c0843880c480cfaca96e4b2695b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43636/43636-dae6b647f926885e1768303fe88f2ee2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43636/43636-82a79f30c47c176301f3545132baba7d.jpg

Mvh
Andreas

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

3 859 Inlägg
9 april 2011

"The road to victory is sometimes a sidewalk"

1 944 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

23 Inlägg
9 april 2011
Har läst igenom hela tråden och har en fråga, vad säger bilprovningen och farbror blå om tonade lyktor? Såg ditt resultat och blev lite sugen att testa själv. tongue

1 080 Inlägg
9 april 2011
Det tar sig, sa pyromanen smile

Hur mycket sänker du?  Du får ta litte bilder från sidan sen, så jag vet hur mycket jag ska sänka.. big_smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

4 663 Inlägg
9 april 2011
fan va snyggt big_smile e de speedparts takvinge?

1 944 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
ImPulse skrev:
Har läst igenom hela tråden och har en fråga, vad säger bilprovningen och farbror blå om tonade lyktor? Såg ditt resultat och blev lite sugen att testa själv. tongue

varken SBP eller the Swedish law-enforcement diggar strålkastarna.. kan jag gissa, har inte hunnit köra med dem än men dem skulle nog inte uppskatta dem wink . har ett par original strålkastare som jag besiktar med.
bakljusen är ju oxå tonade, men dem brukar dem inte klaga på så länge reflexerna lyser igenom..

pontiacen skrev:

Hur mycket sänker du?  Du får ta litte bilder från sidan sen, så jag vet hur mycket jag ska sänka.. big_smile

Det löser sig sa b0nd3n när han sket i badkaret tongue
det är 40/40 sänkning, ska fixa bilder så fort ja fått dit resterande, tog lite tid då man måste lös med fjäderbenet roll

Saab_Robin skrev:
fan va snyggt big_smile e de speedparts takvinge?

Tackar ! big_smile . du, ja har ingen aning om vart vingen kommer ifrån, köpte den begad av en polare, men kan kolla upp vars dem kommer ifrån smile

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 080 Inlägg
9 april 2011
pontiacen skrev:

det är 40/40 sänkning, ska fixa bilder så fort ja fått dit resterande, tog lite tid då man måste lös med fjäderbenet roll

lol Det får du göra och fort ska det gå, måste bestämma mig till nästa helg wink

1 944 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
pontiacen skrev:
pontiacen skrev:

lol Det får du göra och fort ska det gå, måste bestämma mig till nästa helg wink

tills dess så ska de va klart tongue

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

3 859 Inlägg
10 april 2011

"The road to victory is sometimes a sidewalk"

1 801 Inlägg
10 april 2011
b0nd3n skrev:
Rquired skrev:
b0nd3n skrev:

dioder hela vägen, menar du nya 9-5an eller ? smile länka gärna en bild på hur du menar smile

mvh
Andreas

http://1.bp.blogspot.com/_DuVAMk2Fqnw/S … 2_Rear.jpg
Som så, är du duktig med lödkolven och det finns plats kan jag tänka mig att det blivit rätt snyggt med lagom mycket ljus längs aktern. smile

aha, mja, vi får väl se om ja får en tråkig stund kanske ja tar o löder lite dioder smile

Tråkiga med om man skulle göra det så får man ju ingen fast slinga. Det blir ju mer som punkter. Lite tråkigt. Om man inte fixar någon plastgrej som sitter ovanför den och ger ljuset.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 april 2011
BlauMes skrev:
b0nd3n skrev:
Rquired skrev:

http://1.bp.blogspot.com/_DuVAMk2Fqnw/S … 2_Rear.jpg
Som så, är du duktig med lödkolven och det finns plats kan jag tänka mig att det blivit rätt snyggt med lagom mycket ljus längs aktern. smile

aha, mja, vi får väl se om ja får en tråkig stund kanske ja tar o löder lite dioder smile

Tråkiga med om man skulle göra det så får man ju ingen fast slinga. Det blir ju mer som punkter. Lite tråkigt. Om man inte fixar någon plastgrej som sitter ovanför den och ger ljuset.

Jo visst, men om du tänker på tex. de LED-bromsljus många moderna bilar har. Dessa består också av klart urskiljbara punkter men är ändå snygga. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 080 Inlägg
10 april 2011
Visst är det så, men det kommer passa ihop grymt dåligt mewd bakljusena som bara ger ett "sken" inte punkter.

Tror nog det blir snyggast att låta det vara, men sen är det ju såklart inte min bil smile

1 944 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
Detta har ja knåpat med idag smile har endast kopplat in höger sida av högtalarna, därav de sketna ljudet tongue

http://www.garaget.org/video/102729

[video]http://www.garaget.org/video/102729[/video]

mvh
Andreas
Senast redigerat av b0nd3n (10 april 2011)

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 080 Inlägg
10 april 2011
Kungligt ju, nån variant på windows 7 eller, har samma film på min dator (inte tankat ner den..) smile

1 944 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
pontiacen skrev:
Kungligt ju, nån variant på windows 7 eller, har samma film på min dator (inte tankat ner den..) smile

det är windows 7, enda ja gjort är att bytt bakgrund tongue

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 080 Inlägg
10 april 2011
Sedärja, fett nice iaf !!

397 Inlägg
10 april 2011
Vad kör du med för dator? Samt skärm? smile Ser skit bra ut!

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"

1 944 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
ETTH skrev:
Vad kör du med för dator? Samt skärm? smile Ser skit bra ut!

datorn är en sleten gammal acer bärbar smile och skärmen vet ja faktiskt inte, köpte den av en bekant, o enligt honom är det samma skärm som polisen har i sina bilar, står inge märke på skärmen så det kan ju stämma.

mvh
Andreas

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

397 Inlägg
10 april 2011
Okej! Kan du inte fråga honom vad han införskaffat den ifrån? smile Är grymt nyfiken!

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"

Sök