Lite update time. Är just ni i mitt älskade garage igen och kommer vara här i nästan 2 veckor! I går blev det endast att städa, fy fan va skitigt det var. Idag så blir det att slipa och anpassa och planera. Bilder kommer mest troligen senare idag.
Har putsat den där jävla glasfiberbiten nu så jag har blåsor, nu får det räcka
Renslipat plåten runt om.
"Limmat" fast biten med glasfiber spackel.
Använder mig av ett "nytt" spackel, bestående av 50% glasfiber och 50% zinkspackel. Denna kombo gör spacklet hårdare, sjunker mindre och gör bindningen starkare. På denna bild spacklar jag igen ojämnheterna mellan plåt och glasfiber. Tydligen har glasfiber biten ändrat form lite men de löser sig
Just nu väntar jag bara på att spacklet ska härda. När det är härdat ska jag slipa det och sen på det ska jag lägga en glasfiberväv mellan plåt och glasfiberbit för att skapa en bra förbindelse. Efter detta är de bara en jädrans massa putsande.
Okej slut på dagen. Idag har jag slipat och spacklat. Istället för att ladda upp en massa likvärdiga bilder laddar jag upp den sista bilden hur det ser ut just nu.
Slipgrunden är på endast för att visa mig nu vart jag behöver slipa/spackla mera men den ger ochså en bra bild av det färdiga resultatet.
Blir inte mycket till update idag, luckan ser nästan lika dan ut fast nästan klar för lackering.
Vad har jag lärt mig? Gå inte in på detaljer och finslipa innan allt är på plats för man blir tvungen att göra om det i alla fall sen Massa onödigt arbete. MEN NU VET JAG DET:)
Liten checklista vad som är jävligt bra att ha i garaget. 1. Bra stor soptunna. 2. Industripappersrulle (typ som hushållspapper XXXXL). 3. Kompressor. 4. Engångs handskar, typ läkarstuket. 5. Ett bra fristående arbetsbord. 6. Damsugare med grovfilter. 7. En stol att koppla av på. 8. Bra belysning
Har man allt detta kan man göra det mesta i sitt garage. Om ni har något annan riktigt bra allround pryl som jag glömt/inte vet om så säg vad.
Lyckades inhandla en massa skitfina arbetshandskar till 70% rea, utförsäljning
Sen är jag nu i princip klar med skylt moddet, ska bara slipa sista fillern. En sak jag lärt mig att enkomponents sprayer, färg/filler/rostskydd etc är seg som tuggummi att slipa, man måste köra på 2 komponents för att det ska bli lätt att slipa, annars fastnar det bara i sandpappret.
Tack så mycket! Gör mitt bästa Nu kommer dock uppdateringarna upphöra i någon månad igen, med lite otur med drygt ett år Semestern är slut.
Vad mer har jag gjort de senaste dagarna, jo försökt räta och och fixa till krockskadan på bilen. På grund av detta lär en av sidobiterna på insidan (glasfiberbit) inte passa och måste delvis göras om vid ett senare tillfälle.
Mitt mål just nu är att försöka hitta ett nytt bra garage i Bollybyggd/Hindås området så jag kan ta ner bilen och fortsätta med mitt projekt. Om ni vet av ett garage som hyrs ut så skicka PM till mig. Teoretiskt sett har jag klarat mig hyffsat i mitt nuvarande garage på 3*5 meter men söker ett garage runt 1.5-2x så stort så man kan ha bilen/verktyg m.m inne och arbeta på bilen.
Passformen var usel på grund av krockskadan så det är mitt nästa mål att fixa.