Låg bakom en lite halv röten Volvo 240 fram till en rondell... 240 han ut framför en bil med nöd och näppe, "gubbe, gör dig av me körkortet" tänkte man lite snabbt för sig själv, tittar omkring och väntar på tillfölle att köra ut. det blir snabbt och lustigt en kö i rondellen. och till min fasa ser jag att han kommer tillbaka. han har altså kört ett varv. och det i knappa snigel farten... när han passerat mig, alltså ett och ett kvarts varv, svänger han av, på fel sida om refugen, till den motsatta körriktigtningen. då hellt plötsligt släpper han bromsen och börjar braka iväg. på andra sidan bron, som han är på väg att passera i fel fil, ser jag att en ganska saftig lastbil kommer dånnande som ett åskmoln med fart för att klara av baken i bron. då tittade jag bort... bad en stilla bön och funderade om man skulle ringa och förvarna någonstans. har inte hört något sen... tacka gud för de...
Senast redigerat av jaebest (4 maj 2005)
Solen lyser och fåglar kvittrar, en dam passerar stadens enda övergångsställe. Önske staden, där allt lever i ett lugn och i harmoni. Plötsligt blir allt tyst... långt bort dyker det upp något, det är silvert, lågt och det närmar sig snabbt. Vad det nu är passerar blixtsnabbt och ingen tycks hunnit reagera på vad som hänt. Allt återgår, för en stund. En kort stund. Inget kommer vara sig likt.