3007
Sök

Volvo 940 Turbo Drifting, [Bildupdate 2011-04-29]

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
SMR | SM Racing
280 Inlägg
23 januari 2011
#102
Org borr:                    2316,232cc
Större borr:                2330,732cc
S.borr + sänk 2mm:    2272,464cc
Org.borr + sänk 2mm: 2258,328cc

Du tjänar 14,5cc på att borra upp till 96,3 från 96
Du förlorar 57,904cc att sänka 2mm med 96mm borr
Borrar du till 96,3 och sänker 2mm förlorar du 43,768cc

*pust*
Jag måste ha nya skärmar.


SMR | SM Racing
651 Inlägg
23 januari 2011
#103
EkF skrev:
Org borr:                    2316,232cc
Större borr:                2330,732cc
S.borr + sänk 2mm:    2272,464cc
Org.borr + sänk 2mm: 2258,328cc

Du tjänar 14,5cc på att borra upp till 96,3 från 96
Du förlorar 57,904cc att sänka 2mm med 96mm borr
Borrar du till 96,3 och sänker 2mm förlorar du 43,768cc

*pust*
Jag måste ha nya skärmar.

OT
Dubbla skärmar is the shit
Senast redigerat av Fuzzer (23 januari 2011)

SM Racing

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
#104
Jag sitter och letar efter en 228mm koppling som ska klara lite effekt? har kikat lite på sachs 618 men vart man än kollar så står det olika info om hur mkt den klarar? någon som har egna erfaranheter??

Sen kikade jag även på kl racing fjädrade sinterlameller någon som har någon erfarenhet av dom?


YEAH!!!
559 Inlägg
30 januari 2011
#105
763 tryck platta med diesel lamell (400nm) hos KG smile

V o L v o

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
#106
Alle86 skrev:
763 tryck platta med diesel lamell (400nm) hos KG smile

Jo jag har kikat på den.. men jag vill gärna vara på säkra sidan att skiten håller för effekten! vet ju dock inte hur mkt det kommer bli i bilen men som sagt vill vara på den säkra sidan!


145 Inlägg
30 januari 2011
#107
Mog1 skrev:
Alle86 skrev:
763 tryck platta med diesel lamell (400nm) hos KG smile

Jo jag har kikat på den.. men jag vill gärna vara på säkra sidan att skiten håller för effekten! vet ju dock inte hur mkt det kommer bli i bilen men som sagt vill vara på den säkra sidan!

jag kör ju med det smile lär ju märka om det inte håller när jag hättsar upp turbon lite big_smile

hedstr3m

SMR | SM Racing
280 Inlägg
30 januari 2011
#108
Trial and error, känns härligt när man kört sönder en koppling. big_smile


High on diesel and gasoline
368 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
#109
Nä känner att jag hellre lägger några hundringar extra nu istället för att slänga flera tusen i sjön


YEAH!!!
559 Inlägg
30 januari 2011
#110
då är de 6p lamell som gäller

V o L v o

145 Inlägg
30 januari 2011
#111
Mog1 skrev:
Nä känner att jag hellre lägger några hundringar extra nu istället för att slänga flera tusen i sjön

det är väl dumt att slänga dom i sjön? yikes big_smile

hedstr3m

SMR | SM Racing
280 Inlägg
30 januari 2011
#112
Elda upp dom och få en liten annons i den lokala tidningen big_smile


SMR | SM Racing
651 Inlägg
30 januari 2011
#113
EkF skrev:
Elda upp dom och få en liten annons i den lokala tidningen big_smile

Hahahahaha lollol

SM Racing

310 Inlägg
31 januari 2011
#114
Fuzzer skrev:
Mog1 skrev:
inga svar?

Du förlorar nog lite volym ja, men det kan fan inte vara mycket om det är 0.3mm... smile

Hur skulle han kunna förlora volym på att plana av blocket?
Cylindervolymen på en motor räknar du ut på följande sätt
slagvolym * antal cylindrar
slagvolymen räknar man ut på följande sätt radien*radien*pi*slaget öd-nd
alltså 48*48*3.14*80 i en orginal B230
skulle du plana av blocket 2 mm går kolven fortarande samma väg alltså 80mm
alltså förlorar du inte motorvolym av att plana blocket wink

310 Inlägg
31 januari 2011
#115
EkF skrev:
Org borr:                    2316,232cc
Större borr:                2330,732cc
S.borr + sänk 2mm:    2272,464cc
Org.borr + sänk 2mm: 2258,328cc

Du tjänar 14,5cc på att borra upp till 96,3 från 96
Du förlorar 57,904cc att sänka 2mm med 96mm borr
Borrar du till 96,3 och sänker 2mm förlorar du 43,768cc

*pust*
Jag måste ha nya skärmar.

Man förlorar man ju ingen motorvolym på att toppdecka blocket. alltså på att plana av de..
och du ökar kompretionsförhållandet av att göra de.
Du måste ha fått de om bakfoten på nåt sätt wink
Senast redigerat av jsson (31 januari 2011)

SMR | SM Racing
280 Inlägg
31 januari 2011
#116
Kan mycket väl vara så, men det känns ju onödigt att offra ett block istället för att plana toppen.


310 Inlägg
31 januari 2011
#117
EkF skrev:
Kan mycket väl vara så, men det känns ju onödigt att offra ett block istället för att plana toppen.

Kolven kommer ju inte högre upp om du så planar av toppen 100mm
Och man offrar ju inte ett block bara för att man planar av de 2 mm...

och skulle han vilja bygga en ny motor nån gång i framtiden kostar inte ett block många kr tongue
andra alternativ är ju längre vevstakar eller längre slag på veven big_smile

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
#118
jsson skrev:
EkF skrev:
Kan mycket väl vara så, men det känns ju onödigt att offra ett block istället för att plana toppen.

Kolven kommer ju inte högre upp om du så planar av toppen 100mm
Och man offrar ju inte ett block bara för att man planar av de 2 mm...

och skulle han vilja bygga en ny motor nån gång i framtiden kostar inte ett block många kr tongue
andra alternativ är ju längre vevstakar eller längre slag på veven big_smile

Tyckte det verkade knepigt för slaget är ju lika stort för det big_smile


High on diesel and gasoline
368 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
#119
Liten uppdate idag iaf!! skramlade in ett paket idag och jag tror ni kan gissa vad det är för något! smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35163/1049912_cspth4.jpg

Et litet paket big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35163/1049913_16fn7z.jpg

Där i låg det kolvringer...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35163/1049914_4w1k4a.jpg

Och 4 st venolia kolvar!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35163/1049915_fk34uy.jpg

Fan så fint!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35163/1049917_yj86o2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35163/1049919_cm8fv5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35163/1049918_i8ycct.jpg
Dock så tycker jag kolvbultarna ser jävligt tunna ut?.. någon som har erfaranhet av dom här? det är kolvbultar från spm dock några år på nacken men oanvända!

Allt för idag smile ös med kommentarer nu!


High on diesel and gasoline
368 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
#120
Men va fan? inte en jävla kommentar på hela dan? Fan va TRÅKIGT!



Sök