Jag har exakt samma problem, Jag har fått liknande svar på annat forum som du fått här, nämligen att lågnivåkablarna antagligen ligger för nära någon strömkabel och att det är generator "viin" man hör, det ökar samtidigt som varvtalet på motorn ökar. Igår testade jag att dra upp lågnivåkabeln framför instrumentpanelen istället för bakom där det finns massa kablar. Då försvann generatorviinet. Men det kom tillbaka. Nu ligger inte lågnivåkabeln i närheten av några andra kablar, men ljudet finns kvar. Jag har tom testat andra kablar, och dratt dom på utsidan bilen (verkligen inte i närheten av några andra kablar), men det satans ljudet finns kvar. Jag har fixat grövre jordkabel, funkar inte heller. Jag vill byta jordpunkt men jag vet satan inte vart jag skall sätta den. sitter ju plastplugg i karossen vid varenda skruv. Jag har en V40 - 98. Någon med förslag på annan jordpunkt? Nu sitter den bakom tröskeln på ena sidan. Det enda jag inte testat är att byta högtalarkablarna men det borde väl absolut inte hjälpa, dom är 4 dc långa vardera och går rakavägen till baslådorna som slutsteget sitter skruvat i, Och strömkabeln har jag inte bytt, men det borde väl inte göra någon skillnad om jag bytte heller? Ström och lågnivå är självklart dragna på varsinn sida av bilen. Mvh Andreas
Numera Saab 9-5 Aero -00