Minium skrev:
Om du lindar avgaspipan så linda en bit av slangen med....... det smälter fort där i närheten.
/M
Nog för att det blir varmt men om röret är lindat och slangen ligger ett par centimeter ifrån så ska det väl mycket till innan slangen tar skada...? Slangen kyls ju av oljan också, så det är just direktkontakt så det smälter på utsidan bitvis som är det farliga känns det som.
Nu blir de i alla fall äntligen lite update!
Har inte gjort så mycket, projektet har legat liite på is då vi varit upptagna med annat + haft lite dåligt med saker att göra med bilen helt enkelt... Men nu har vi grejat lite i alla fall
Alla räserbilar behöver en racekatt
Vi skruvade på luckan ordentligt, fixa sprintar osv. Sedan skruvade farsan dit fästena som jag hade gjort till oljekylaren. problemet var bara det att det inte gick att öppna luckan då, slangarna klämde fast mot "hatthyllan". Så jag fick ge mig på att göra ett nytt fäste. Det blev att göra en liten ställning som skruvas mot motorn istället så oljekylaren ligger kvar när man öppnar luckan. Lyckades inte få någon bild på ställningen nu, den är nämligen målad och klar
Satt dit dörrarna och farsan har börjat med rutorna. Vi har testborrat ena lillrutan på ena sidan och satt popnuts och det funkar alldeles utmärkt, enda problemet var bara att skruvarna var för korta så vi får skaffa nya innan vi kan skruva ihop det...
Har skruvat dit kränghämmaren bak nu. Snodde den från den andra porschen eftersom den fått en ny krängis.
Vi har haft ett litet problem med hänggas på motorn ibland också, visade sig vara kopplingsvajern som låg emot ett gasstag lite så den hakade fast, men det är löst nu med lite tvinnad ståltråd så kopplingsvajern håller sig undan
All plast är monterad och klar, huv och sprintar etc, sen har vi dessutom monterat en nice varvräknare, har inte bild på det förstås men de kommer
Nu lite offtopic men kan kanske vara kul ändå....
Fälgarna till den andra porschen har varit inne på lack:
Dom var ju polerade förut, men farsan är lite antigläns så han ville ha silver istället precis som fälgarna till rallycrossporschen, så nu är det kirrat. Blev riktigt snygga