sirmiro skrev:
AirOne skrev:
Inget illa sirmiro. Du skriver bra, och du förklarar dig bra - men är det bara jag som missat den värld du lever i? Det stämmer säkert det du säger, men jag känner inte alls att vi lever i samma värld.
Vart är "drömmen om pengar och makt" på denna sida?
Lite annonser ser man, men sånt är ofrånkomligt om man ska lyckas hålla en sida levande i längden. Makten? Är det makten över användarna du pratar om?
Jag är glad att det finns de som har makt över användarna. Hur fasen skulle det annars se ut ut här efter ett tag, om man gjorde Garaget till nya Wikipedia, så alla får ändra efter eget tycke?
Vidareutveckla gärna dina upplevelser, för de är ganska intressanta för oss som ännu inte upptäckt dem..
Makten - att kunna styra vad de användare man har på en viss sida skriver. En inskränkning på yttrandefriheten. Det går inte att komma ifrån att det är en maktposition att vara admin på en sida med 130.000 användare.
Reklamen ser jag gärna, men det var som när det kom in reklam mitt i forumstrådarna - något så enerverande att jag fick skaffa adblocker för att orka läsa forumet.
En ogenomtänkt idé. Att placera reklamen så användaren tvingas till den, istället för att den finns så användaren ser den tydligt i perifiriseendet.
Ett community byggs av dess användare, wikipedia byggs av dess fakta.
Om användarna inte finns så saknas all anledning att gå in på garaget.org.
Att man går in här är för att se allt nytt som kommit. Söker jag fakta söker jag på google så kollar de upp vilket forum som har den bästa tråden för att finna mitt svar - skriver jag på gorg vill jag bolla idéer med folk.
Om man då säger att en användare inte får göra ditt och datt utan att det är något riktigt opassande (kränkningar etc) så stryper man den enda tillgång man har - användarna.
Men vi bilfolk ska väl inte känna varandra - vi ska bara veta om de olika bilarna, vem som kör den spelar mindre roll.
Tänk om vi visste vad folk jobbar med och hur de lever, då kan vi ju inte säga att en viss person får bilen betald av mamma eller banken - när han/hon egentligen äter nudlar hela vinterna för att uppgradera bilen. Såna saker kommer i bloggen, sakerna som får oss att lära känna varandra.
Men det är ju fel att vi gör på ett community som är till för att vi ska lära känna varandra...