2864
Sök

Hur mycket kan man borra upp en sr20det? nissan s15

305 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
Hej undrar hur mycket man kan borra upp cylinder loppet på en sr20det motor?

Tack i förhand

Tvättar med diesel
146 Inlägg
15 december 2010
Gillberg skrev:

Tack i förhand

Du får prova wink

305 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
crilee_ko skrev:
Gillberg skrev:

Tack i förhand

Du får prova wink

Känns lite reskabelt;)

Tvättar med diesel
146 Inlägg
15 december 2010
Gillberg skrev:
crilee_ko skrev:
Gillberg skrev:

Tack i förhand

Du får prova wink

Känns lite reskabelt;)

det är det wink

2 230 Inlägg
15 december 2010
http://www.japtuning.se kolla med dessa smile verkar typ bara hålla på med nissan/japanskt.

men äre för volym så finns det annars kitt till 2.4L wink

så kan det vara då det inte blev som det skulle

305 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Finns 90mm kolvar så man får 2,2l tänkte om kunde borra upp från 86-90mm

2 230 Inlägg
15 december 2010
Gillberg skrev:
Finns 90mm kolvar så man får 2,2l tänkte om kunde borra upp från 86-90mm

ja finns det kolvar till ebn sr20 så bör man ju kunna borra det med tongue men som sagt kolla hos dom som utför sånna hära jobb så får du ju ett säkert svar ^^

227 Inlägg
15 december 2010
Vad har du för effektmål och baktanke med större volym?

Kolla upp hur tjocka cylinderväggarna är och hur du kan förstärka upp blocket, kilar, bultar, betongfyllning etc.

305 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Vill ha mellan 550-600hk med bra spool up,
Kan tyvärr inte kolla det nu för letar delar och har tyvärr inte plockat ur motorn än, ska se om jag hittar någon som vet något om att betong fylla sr20 motor.

2 230 Inlägg
15 december 2010
men 600hk kan du få utan att göra större volym i motorn, finns det flera som har på dessa motorer. finns dom med ännu mer effekt med smile

305 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Rojpen skrev:
men 600hk kan du få utan att göra större volym i motorn, finns det flera som har på dessa motorer. finns dom med ännu mer effekt med smile

Vet men grymare med 2,2l sen mer vrid:)

2 230 Inlägg
15 december 2010
Gillberg skrev:
Rojpen skrev:

Vet men grymare med 2,2l sen mer vrid:)

sant sant smile men ja snacka med en trimfirma som sysslar med detta så får du svar snabbt smile
såg nu du hadde en NA motor:P aldrig sett tidigare på en s15 tongue (sorry for OT)

Meister
6 763 Inlägg
15 december 2010
Tomei har strokerkitt till 2,2. Men att borra i onödan tror jag är dumt. När du Ska upp i den effekten är de nog bra att behålla så mycket styrka i cylinderväggarna som möjligt

305 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
camaro67 skrev:
Tomei har strokerkitt till 2,2. Men att borra i onödan tror jag är dumt. När du Ska upp i den effekten är de nog bra att behålla så mycket styrka i cylinderväggarna som möjligt

Okey . joo det är sant men har inte lust att lägga 30k på ett storke kit och andra kitet kosta bara runt 8k med 90mm kolvar.

Meister
6 763 Inlägg
16 december 2010
Visst men ska du bygga en 600hk så kostar de ändå. Och du behöver hela botten delen hur som helst. Men kolla på ebay så får du kanske tag på grejor till ett vettigt pris

Gillberg skrev:
camaro67 skrev:

Okey . joo det är sant men har inte lust att lägga 30k på ett storke kit och andra kitet kosta bara runt 8k med 90mm kolvar.

10 287 Inlägg
16 december 2010
Jag kan inte tänka mig att det är vettigt att borra så mycket och sedan trimma till dom effekterna. Vill man ha mycket effekt så kan det handla om att gå ner i diameter för att få blocket att tåla mer innan det spricker. (Man borrar och sätter in tex Nicasilfoder).

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök