2756
Sök

Kamrems byte Audi 100 V6-94 AAH motor

2 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
Hej jag håller på att byta kamrem på min bil och passa på att byta löprulle, vattenpump och spännrulle samtidigt nu till mitt problem jag kan inte hitta några markeringar på några av dreven så vågar inte sätta dit den nya remmen är rädd att något ska hamna fel

Är det någon som har bytt rem som kan komma med några tipps på vad jag ska kolla efter kanske skicka lite bilder eller har någon guide på hur man gör

Tacksam för all hjälp jag kan få
Mvh Johan

Isoleringsplåtslagare
173 Inlägg
15 december 2010
Här kanske du hittar något matnyttigt: http://www.12v.org/index.php

Bounty hunter
671 Inlägg
15 december 2010
Jlindkvist skrev:
Hej jag håller på att byta kamrem på min bil och passa på att byta löprulle, vattenpump och spännrulle samtidigt nu till mitt problem jag kan inte hitta några markeringar på några av dreven så vågar inte sätta dit den nya remmen är rädd att något ska hamna fel

Är det någon som har bytt rem som kan komma med några tipps på vad jag ska kolla efter kanske skicka lite bilder eller har någon guide på hur man gör

Tacksam för all hjälp jag kan få
Mvh Johan

man använder ett special verktyg som låser kammarna i rätt läge(då befinner sej cyl nr 3 i övretändläge)...finns o köpa är skit dyrt...

annars finns det ett lite pytteliten markering på svänghjulet som ska ligga i fas me ett pyttelitet märke på kåpan.......

annars kan du göra egna markeringar på TVÅ ställen på kamhjulet och motsbvarande på kamkåpan...man kan ju ta av remmen oavsett i vilket lägae motorn befinner sej bara kammarna inte rör sej och att veven ligger still...det kan vara lite knepigt

Sök