1866
Sök

Supra MKIII 3.0 Turbo -89 - Going for 400rwhp

Solfilmsmontör
947 Inlägg
22 juli 2006
Kornz skrev:
Det var mig en brutal ic du hittat. Den måste vara god för mkt hästar. Hoppas allt blir fint med den nya toppen på plats och snurran.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Bigge
23 juli 2006
Jävla schysst det blev med målandet i skuffen! Målade mina bromstrummor med hammarlack nyss, blev jävligt nöjd. Kul när det går bra! big_smile

272 Inlägg
23 juli 2006
Trådstartare
Kornz skrev:
Det var mig en brutal ic du hittat. Den måste vara god för mkt hästar. Hoppas allt blir fint med den nya toppen på plats och snurran.

Den kyler nog rätt bra men flödet igenom den är nog inte det bästa. Japp det hoppas jag också på så man får ut och köra den något smile

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

272 Inlägg
23 juli 2006
Trådstartare
Bigge skrev:
Jävla schysst det blev med målandet i skuffen! Målade mina bromstrummor med hammarlack nyss, blev jävligt nöjd. Kul när det går bra! big_smile

Blev över förväntan i skuffen, men jag har ett nytt golv dit som ligger som jag funderar på att stoppa i.

Projekt 900hk 2JZ-GTE

272 Inlägg
26 juli 2006
Trådstartare
Jag hatar när företag säger ett visst datum och sen så visar det sig att dom inte ens satt igång att göra något åt toppen! Nu får jag den istället nästa vecka, förhoppningsvis.. Blir det inte så ska jag göra så det blir 50% rabatt eller nåt i den stilen smile

Projekt 900hk 2JZ-GTE

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
26 juli 2006
Ser väldigt bra ut.

/Gormanz

272 Inlägg
27 juli 2006
Trådstartare
Tackar smile

Projekt 900hk 2JZ-GTE

272 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
Här ligger allt och väntar på att lilla toppen ska komma hem smile Hoppas dom håller va dom lovar och att jag får toppen nästa vecka!

http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/alltiskuffen2.jpg

Projekt 900hk 2JZ-GTE

3 113 Inlägg
4 augusti 2006
härliga bilder måste jag medge smile

Semper Fi

Linköping
181 Inlägg
4 augusti 2006
riktigt schysst !

272 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Tackar grabbar smile

Projekt 900hk 2JZ-GTE

272 Inlägg
5 augusti 2006
Trådstartare
Kan med stor glädje säga att jag har fått tag i en sponsor. Är Linus som har företaget J.L.E Racing som kommer ge mig väldigt förmånliga priser på allt. Vi har även pratat om att han ska vara med och bygga min nya motor som kommer i framtiden, med mycket godis som ska stå pall för en del och då med helspons på vissa delar. Han har själv kunskaper om portning av topplock och har kontakter med en som har byggt om oljesystemet på en 7M-GTE som tryckte ur sig mycket effekt. Jag tackar och bugar Linus!

Mvh Ante

Projekt 900hk 2JZ-GTE

272 Inlägg
10 augusti 2006
Trådstartare
Idag ringde dom och sa att toppen var färdig smile Ska se om jag hinner hämta ut den imorrn, hoppas på det iaf.

Modifierade lite nedre kylarslang också, är så jäkla trångt med tryckrör och kylarrör som är på samma plats. Tyckte det blev mycket bättre nu faktiskt smile
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/nedrekylarslang001.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/nedrekylarslang002.jpg

Projekt 900hk 2JZ-GTE

20 Inlägg
10 augusti 2006
Ja det är som på min då ju.Ingen som kommenterar och röstar sad

Men din ser ut att bli bra.

Vad har du för planer med bromsar och dylikt

3 113 Inlägg
11 augusti 2006
grattis till din första sponsor.. kommer säkert bli mer smile

Semper Fi

272 Inlägg
11 augusti 2006
Trådstartare
Hundkojan: Näe, sånt är lite tråkigt. Men man överlever smile Har planer på Rotora hålborrade och slitzade skivor med Axxis belägg (kevlarkeramiska), sen är väl koppling och svänghjul näst på listan tillsammans med line-lock.

AkkE: Tackar! Hehe ska jag vara ärlig så behöver jag ingen mer sponsor wink Det här företaget tar hem allt jag pekar på och har väldigt bra kontakter så han kan fixa niceprice på diverse grejer.

Projekt 900hk 2JZ-GTE

272 Inlägg
13 augusti 2006
Trådstartare
Joodå, nu går bilen smile Dessvärre inte som den ska. Har stått lite länge så det är mycket som tjärvar som det verkar sad Noll tomgång, går på 5 ibland, har dubbelkollat tändningen men jag ska göra det igen så jag vet att den stämmer till 100. Sen så är laddtrycket väldigt mysko, början av kvällen hade jag 1.1 i ladd mot 1.3 förra året utan att jag rört wastegaten och nu när jag gick in kollade jag va jag legat på under sista körningen och då var det nere på 0.95. Så det blir till att felsöka och dona på i veckan och köpa stift, kablar och tändhattar när jag får lön.

Men jag är glad att bilen äntligen startar men väldigt bekymrad över allt annat som inte är som det ska.

Mvh Ante

Projekt 900hk 2JZ-GTE

272 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
Kan med glädje meddela att toppen kommer lyftas av idag och packningen bytas smile Så måste jag tacka JLE Racing grymt mycket för att bilen kommer gå till helgen big_smile

Slänger upp en liten bild hur det ser ut under huven också wink
http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/motornklar2.jpg

Projekt 900hk 2JZ-GTE

272 Inlägg
16 augusti 2006
Trådstartare
Den här projeket kommer aldrig stanna upp wink Efter att jag fått bromspapper på 400 hjulhästar blir det att satsa fullt på det nya målet som är 600 hjulhästar och kanske en 10a på strippen. Det kommer bli ny lack och en massa motorporr i framtiden!

Projekt 900hk 2JZ-GTE

272 Inlägg
16 augusti 2006
Trådstartare
Aah, trött jag är nu! Vart klar vid 2 efter att ha skruvat sen 15 tiden.. Nu är allt tätt och fint, laddtryck kommer som ett brev på posten. Nu läcker inte laddet mellan cylindrarna smile Har inte orkat gjort något åt tändningen ikväll eller åt tomgången, det får blir imorgon eller på Fredag.

Projekt 900hk 2JZ-GTE

Sök