Jag hatar när företag säger ett visst datum och sen så visar det sig att dom inte ens satt igång att göra något åt toppen! Nu får jag den istället nästa vecka, förhoppningsvis.. Blir det inte så ska jag göra så det blir 50% rabatt eller nåt i den stilen
Projekt 900hk 2JZ-GTE www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
Kan med stor glädje säga att jag har fått tag i en sponsor. Är Linus som har företaget J.L.E Racing som kommer ge mig väldigt förmånliga priser på allt. Vi har även pratat om att han ska vara med och bygga min nya motor som kommer i framtiden, med mycket godis som ska stå pall för en del och då med helspons på vissa delar. Han har själv kunskaper om portning av topplock och har kontakter med en som har byggt om oljesystemet på en 7M-GTE som tryckte ur sig mycket effekt. Jag tackar och bugar Linus!
Mvh Ante
Hundkojan: Näe, sånt är lite tråkigt. Men man överlever Har planer på Rotora hålborrade och slitzade skivor med Axxis belägg (kevlarkeramiska), sen är väl koppling och svänghjul näst på listan tillsammans med line-lock.
AkkE: Tackar! Hehe ska jag vara ärlig så behöver jag ingen mer sponsor Det här företaget tar hem allt jag pekar på och har väldigt bra kontakter så han kan fixa niceprice på diverse grejer.
Joodå, nu går bilen Dessvärre inte som den ska. Har stått lite länge så det är mycket som tjärvar som det verkar Noll tomgång, går på 5 ibland, har dubbelkollat tändningen men jag ska göra det igen så jag vet att den stämmer till 100. Sen så är laddtrycket väldigt mysko, början av kvällen hade jag 1.1 i ladd mot 1.3 förra året utan att jag rört wastegaten och nu när jag gick in kollade jag va jag legat på under sista körningen och då var det nere på 0.95. Så det blir till att felsöka och dona på i veckan och köpa stift, kablar och tändhattar när jag får lön.
Men jag är glad att bilen äntligen startar men väldigt bekymrad över allt annat som inte är som det ska.
Mvh Ante
Kan med glädje meddela att toppen kommer lyftas av idag och packningen bytas Så måste jag tacka JLE Racing grymt mycket för att bilen kommer gå till helgen
Slänger upp en liten bild hur det ser ut under huven också
Den här projeket kommer aldrig stanna upp Efter att jag fått bromspapper på 400 hjulhästar blir det att satsa fullt på det nya målet som är 600 hjulhästar och kanske en 10a på strippen. Det kommer bli ny lack och en massa motorporr i framtiden!
Aah, trött jag är nu! Vart klar vid 2 efter att ha skruvat sen 15 tiden.. Nu är allt tätt och fint, laddtryck kommer som ett brev på posten. Nu läcker inte laddet mellan cylindrarna Har inte orkat gjort något åt tändningen ikväll eller åt tomgången, det får blir imorgon eller på Fredag.