Maptuns service och program går inte och jämföra med någon annan saab trimmare i dagsläget! Är det något problem med bilen ringer man till dom så klurar dom ut problemet. Vad som, seriösaste företaget till saab i alla fall!
Jodå... har rotat igenom hela registret av trimfirmors mjukvaror, allt från bsr till speedparts, nordic, maptun, hirsch, sqr, trollspeed etc och av det jag sett så är det bara bsr som matar på mer tändning vid steg 1 programmen.
Och som kommentar på "Ja men klart att man kan behöva göra justeringar i ign_knock." så är svaret nej, det är inte alls klart. Inte på vanliga hyllprogram dvs steg 1-3, knappt över det heller... Vissa stänger ju dessutom av knackdetektionen helt, man justerar inte bara ner känsligheten...
Med risk att vara helt fel ute, kör inte Speedparts med bsr saker? Alltså med deras chip? På deras sida så till dom bilar dom har en PPC så såtr det då BSR på den, men dom kanske bara tage bilderna? Eller själva PPCn? Vilket verkar otroligt men..
OM, åja om det är samma, borde ju när du kollat igenom dem som borde väl inte speedparts fått samma kritik som bsr,eller?
när ni nu pratade om att köra ifrån allt...fick nog ej sett om det var på strippen eller gatan...kan säga jag med jag har en gasglad fot o gillar att dra på men det hänger ju på att föraren vill tävla med mot den andre...jag brukar släppa på gasen med ibland...o då blir ju det att han vann ju....
dum fråga nu men har alla saabar startspärr i chipet...har fått tag i nån programvara som satt i kompisens bil från maptun...tänkte mest om man måste gifta in boxen med en annan bil eller är det bara att köra på?
om jag förstått detta med startspärr rätt är att det är den som gör att bränslepumpen blockeras efter en stund när larmet är avvaktiverat och bilen inte är igång? funkar den när larmet är aktiverat då?
Jag har stört mig på detta men går det ändra i T5suite så vore de ju kanon:P
om jag förstått detta med startspärr rätt är att det är den som gör att bränslepumpen blockeras efter en stund när larmet är avvaktiverat och bilen inte är igång? funkar den när larmet är aktiverat då?
Jag har stört mig på detta men går det ändra i T5suite så vore de ju kanon:P
Det beror på årsmd. De nya nycklarna har du ju koden i nyckeln.. Den stoppar motorn efter typ 0,4 sek.
Japp.. T5 är det inga som helst problem att gifta in med. Bara bocka ur en ruta typ
Angående T7. Det är ju super lätt att gifta in box. Värre med att ta bort Immo helt. Men finns ingen mening att ta bort immo. då det bara tar några sekunder att gifta in den när man ändå gör mappen..
Chippa en saab så har du ju färdigt i programmet en mapp som är gjord för den hårdvaran som beskrivs från företaget, ex maptun, trollspeed osv... Så då är det bara o ha rätt hårdvara o sen i med chippet
Jag kör med Speedparts steg 3 programvara i min Viggen och jag är supernöjd med det! Vad jag kan se på pappret hos andra firmor så har Speedparts mer vrid i deras programvara, om det blir ngn märkbar skillnad i verkligheten vet jag inte, men jag vill tro det. hehe
Det kan säkert vara så med programvaran till en 9000 Aero men denna tråden är angående 9-3 eller har jag fel?
Och dessutom nya 9-3 vilket inte har något att göra med din viggen
SP's program till NG9-3 är rent BSR-trim.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P