3583
Sök

Försäkra en m3 e46 som 22 åring.

711 Inlägg
19 december 2010
Adrenalinjunkie skrev:
thelaughingmadman skrev:
Adrenalinjunkie skrev:

623kr mån på far 683 när någon under 25 kör och med högre själv risk blev det 623kr månad alltså samma som om ingen under 25 kör så kan ju vara värt det:P hehe dock på mig hade det kostat hela 2700kr månad... men får nog bli denna försäkring tror jag det går ju leva med helt klart=) tack så mkt för tipset det var till stor hjälp.. big_smile

Det där är 200kr mindre än vad jag betalar för min 540 och det är en 93a, så go for it!

oj!! ja det är ju inget att tveka på:D rätt sjukt faktiskt men det gör ju mkt va man bor.. en kille i jönköping får ju bet 300kr mer per månad men hamnar ju ändå inte så högt utan att det går att leva med:P men det gör ju från stad till bonn håla så ngt bra med att bo på landet...

Ja precis! Bo i Stockholm (eller i alla fall väldigt nära, vilket Lidingö är) så är det ju torsk att försäkra bilar.

Kollade på Audi A8/S8 förut. Tror Billigaste försäkringen på min farsa (som är 65) var 17 tusen om året... Helt stört dyrt...

385 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
steifan skrev:
Blev tvungen att kolla försäkringspriser på mig (25bast, liten stad, flerbilsgarage, inga skador osv),
en M3 E46 var som billigast 35000 per år  att försäkra (hos IF).
Sjukt! Iofs hade de flesta prisberäkning manuellt, men tvivlar på att det blir mycket lägre någonstans. tongue

Edit: Helförsäkring, 6000 i självrisk

okej, roligt med lite att gämföra med:P ja det är sjukt va det gör mkt... det är ju mer än om jag skulle stå på den själv:/ ja mkt manuellt men tvivlar med på att det går att komma ner mer!

börn i varje hörn är fett rätt;)

385 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
thelaughingmadman skrev:
Adrenalinjunkie skrev:
thelaughingmadman skrev:

Det där är 200kr mindre än vad jag betalar för min 540 och det är en 93a, så go for it!

oj!! ja det är ju inget att tveka på:D rätt sjukt faktiskt men det gör ju mkt va man bor.. en kille i jönköping får ju bet 300kr mer per månad men hamnar ju ändå inte så högt utan att det går att leva med:P men det gör ju från stad till bonn håla så ngt bra med att bo på landet...

Ja precis! Bo i Stockholm (eller i alla fall väldigt nära, vilket Lidingö är) så är det ju torsk att försäkra bilar.

Kollade på Audi A8/S8 förut. Tror Billigaste försäkringen på min farsa (som är 65) var 17 tusen om året... Helt stört dyrt...

ja för en jävla försäkring är det ju lite över vad en vanlig knegare kan bet... knappt man har råd med en vanlig bil många gånger då? sad lite fel!! när man hör om ungdommar i sthlm fall dom ska ha m3 får bet uppemot 100,000kr så börjar man undra! hmm

huh?
10 427 Inlägg
19 december 2010
Adrenalinjunkie skrev:
steifan skrev:
Blev tvungen att kolla försäkringspriser på mig (25bast, liten stad, flerbilsgarage, inga skador osv),
Sjukt! Iofs hade de flesta prisberäkning manuellt, men tvivlar på att det blir mycket lägre någonstans. tongue

okej, roligt med lite att gämföra med:P ja det är sjukt va det gör mkt... det är ju mer än om jag skulle stå på den själv:/ ja mkt manuellt men tvivlar med på att det går att komma ner mer!

Slog en kik på BMWs originalförsäkringar som någon länkade, där gick det
att komma ned på c:a 28000 per år (upp till 1000mil, 6000 i självrisk) på
helförsäkringen.

( Kanske vettigast att köpa en 330ci rent försäkringsmässigt wink Edit: 8000kr/år samma uppgifter på en 330ci, skön skillnad, men är ju "lite" olika bilar också. )
Senast redigerat av steifan (19 december 2010)

385 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
steifan skrev:
Adrenalinjunkie skrev:
steifan skrev:

helförsäkringen.

( Kanske vettigast att köpa en 330ci rent försäkringsmässigt wink )

okej! har kollat mkt på 330 m sport:P ska ta en koll för skojjs skull och se va det hamnar..

162 Inlägg
19 december 2010
Har ni Nordea som bank finns det inget bättre alternativ än Moderna försäkringar, tidigare Vesta. Alltid bästa priset, har varit så på 30+ bilar av egen erfarenhet.
http://www.modernaforsakringar.se/

EDIT: Slänger in en länk.
Senast redigerat av HalfShell (19 december 2010)

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up

711 Inlägg
19 december 2010
Testar på mig då:

http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_m3_ … 11&w=1

BMW Original
Helförsäkring
Ålder: 20
Självrisk vid vagnskada: 6000kr
Årlig körsträcka: 0-1000 mil
Orsakat trafikskada senaste två åren: Nej

7626kr per månad!

EDIT: Glömde ålder
Senast redigerat av thelaughingmadman (19 december 2010)

385 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
Adrenalinjunkie skrev:
steifan skrev:
Adrenalinjunkie skrev:

helförsäkringen.

( Kanske vettigast att köpa en 330ci rent försäkringsmässigt wink )

okej! har kollat mkt på 330 m sport:P ska ta en koll för skojjs skull och se va det hamnar..

hamnade på 4800kr om året på 330 m sport coupe på pappa och 19200kr på mig så viss skillnad är det ju men mindre skillnad på mig på landet från 330 till m3 gämtimot en kille i jönköping som betalar mer i prisskillnad mellan våra m3or..tongue och då är det ju garage om natten med 1000mil och 6000kr självrisk!

385 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
thelaughingmadman skrev:
Testar på mig då:

BMW Original
Helförsäkring

7626kr per månad!

ja hamnade på 91000kr:P usch fy å blä... inte så långt ifrån 100,000 sträcket där inte.. va skulle den kosta på din far? tongue

385 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
HalfShell skrev:
Har ni Nordea som bank finns det inget bättre alternativ än Moderna försäkringar, tidigare Vesta. Alltid bästa priset, har varit så på 30+ bilar av egen erfarenhet.

japp jag har nordea.. har haft dom innan men gick över till volvo, niceprice på mina volvo för det va klart billigare.. men ska kolla upp detta tongue

385 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
Adrenalinjunkie skrev:
HalfShell skrev:

japp jag har nordea.. har haft dom innan men gick över till volvo, niceprice på mina volvo för det va klart billigare.. men ska kolla upp detta tongue

Moderna: bilen finns med på vår spärrlista över bilar som vi endast erbjuder trafikförsäkring för. Om du endast vill ha en trafikförsäkring ber vi dig därför att kontakta oss per telefon, 0200 - 259 259.

711 Inlägg
19 december 2010
Adrenalinjunkie skrev:
thelaughingmadman skrev:
Testar på mig då:

BMW Original
Helförsäkring

7626kr per månad!

ja hamnade på 91000kr:P usch fy å blä... inte så långt ifrån 100,000 sträcket där inte.. va skulle den kosta på din far? tongue

Samma inställningar fast på farsan då (dock så är det ifyllt att någon under 25 kommer köra bilen):
1763kr per månad (20544kr vid helårsbetalning)

Saftigt värre, men billigare iaf

385 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
thelaughingmadman skrev:
Adrenalinjunkie skrev:
thelaughingmadman skrev:
Testar på mig då:

BMW Original
Helförsäkring

7626kr per månad!

Samma inställningar fast på farsan då (dock så är det ifyllt att någon under 25 kommer köra bilen):
1763kr per månad (20544kr vid helårsbetalning)

Saftigt värre, men billigare iaf

tur att jag inte bot i sthlm då hade jag aldrig kunna köpa m3an!! sadsmile

German Engineering
9 083 Inlägg
20 december 2010
Testade på mig och fick detta resultat:

BMW Original
Helförsäkring
Ålder: 27

6957:-/mån!

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Handledare
1 481 Inlägg
20 december 2010
Adrenalinjunkie skrev:
Adrenalinjunkie skrev:
HalfShell skrev:

Moderna: bilen finns med på vår spärrlista över bilar som vi endast erbjuder trafikförsäkring för. Om du endast vill ha en trafikförsäkring ber vi dig därför att kontakta oss per telefon, 0200 - 259 259.

Jag tror inte Moderna vill försäkra BMW alls. Jag fick samma svar när jag kollade på en 540i -01:a
Då är jag 50+ och bor ute på landet i egen villa med låst garage.

385 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
CarpeDiem skrev:

BMW Original
Helförsäkring

vart bor du? tongue

385 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
saab_sonett skrev:
Adrenalinjunkie skrev:
Adrenalinjunkie skrev:

Jag tror inte Moderna vill försäkra BMW alls. Jag fick samma svar när jag kollade på en 540i -01:a

oj ja det var ju lite lustigt, det är no som du säger att dom har ngt imot bmw, kanske händer mkt olyckor med just bmw va vet jag för folk med bmw har ju ofta tung gas fot;)

dARKiE
5 031 Inlägg
20 december 2010
Adrenalinjunkie skrev:
saab_sonett skrev:
Adrenalinjunkie skrev:

oj ja det var ju lite lustigt, det är no som du säger att dom har ngt imot bmw, kanske händer mkt olyckor med just bmw va vet jag för folk med bmw har ju ofta tung gas fot;)

Haft alla mina bmw helförsäkrade hos dem. RING och prata med dem. Så löser det sig.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

385 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Darkie skrev:
Adrenalinjunkie skrev:
saab_sonett skrev:

Haft alla mina bmw helförsäkrade hos dem. RING och prata med dem. Så löser det sig.

okej! ska inte ha moderna men då fick vi svar på att det går iaf... vad bet du för bmw:n du har nu??

German Engineering
9 083 Inlägg
20 december 2010
Adrenalinjunkie skrev:
CarpeDiem skrev:

BMW Original
Helförsäkring

vart bor du? tongue

Inskriven i Sthlm, tyvärr rollhmm

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Sök